اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
ماراتن هفت روزه تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس دهم از ساعت 8 روز پنجشنبه در خوزستان پايان يافت.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي 16 نامزد در شش حوزه انتخابيه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ايذه و باغملك و مسجدسليمان با يكديگر رقابت كردند.

به گزارش ايرنا تبليغات رسمي نامزدها از صبح پنجشنبه دوم ارديبهشت ماه آغاز شده بود و يك هفته ادامه داشت. 10 نماينده از خوزستان در مرحله اول انتخابات به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند. 
در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در خوزستان هشت نماينده از شش حوزه انتخابيه اصلي اين استان به مجلس شوراي اسلامي راه مي يابند.

تبليغات نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شش حوزه انتخابيه استان خوزستان به پايان رسيد.

در حوزه انتخابيه اهواز، باوي، حميديه و كارون طبق اعلام فرماندار اهواز پس از شمارش آرا انتخابات به مرحله دوم كشيده شد. استان خوزستان داراي 18 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است كه بايد از بين نامزدهاي 14 حوزه انتخابيه اصلي و 13 حوزه انتخابيه فرعي توسط مردم انتخاب شوند.

در مرحله دوم انتخابات، 136 نامزد در 55 حوزه انتخابيه براي به دست آوردن 68 كرسي باقيمانده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به رقابت مي پردازند. «محمدحسين مقيمي» رئيس ستاد انتخابات كشور در اين خصوص با تاكيد بر آمادگي كامل وزارت كشور براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين مرحله از انتخابات 15 هزار و 350 شعبه در 21 استان كشور در نظرگرفته شده است.

به گفته وي، حدود 19 ميليون تعرفه براي مرحله دوم انتخابات چاپ شده و تعرفه‌ها و صندوق‌‌هاي اخذ راي و ديگر وسايل مورد نظر براي برگزاري انتخابات به 21 استان‌ ارسال شده است. هفتم اسفندماه سال گذشته و در مرحله نخست دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، تكليف 221 كرسي مجلس مشخص شد.

بر اساس قانون انتخابات، افرادي كه نتوانستند در مرحله اول انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت كنند مي توانند در مرحله دوم انتخابات شركت و راي خود را به صندوق بياندازند. 
افرادي كه در مرحله اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي راي دادند در مرحله دوم نيز فقط مي توانند در همان حوزه انتخابيه مرحله اول راي خود را به صندوق بياندازند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار