اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸
موج تخریب های گسترده کاندیداهای اهواز در شبکه های مجازی / اختلاف افکنی های سیاسی و قومی/ حربه های انتخاباتی با طعم تخریب / از کلیپ علی ساری تا آذر منصوری
یک کلیپ صوتی و البته جعلی دیگر نیز منتسب به آذر منصوری در فضای مجازی در حال تکثیر...
شوشان: هفت روز سخت به پایان رسید؛ هفت روز ماراتن. ماراتن تبلیغات کاندیداهای خوزستان. در این هفت روز خوزستان به محلی برای رفت و آمدها ، میتینگ ها و همایش های سیاسی، انتخاباتی تبدیل شده بود و دایره ی رقابت ها روز به روز تنگ تر و تنگ تر شد.

در این هفت روز ، گاهی رقابت توام با رفاقت بود و گاهی هم رقابت با چاشنی تخریب و هجمه. زمانی شاهد دعواهای درون لیستی بودیم و زمانی نیز جدال های قومی پررنگ و سخنانی بر زبان ها جاری می شد که جز دو دستگی ارمغانی نداشت. در این هفت روز ، حاشیه ها بر متن غلبه کرد و بیش از آنکه برنامه ها مورد توجه قرار گیرد جدال ها در صدر آمد. فضای رسانه ای استان نیز بعضا معجونی از همین حاشیه ها ، جدال ها و تخریب ها شد.  

هر چه از ساعات باقی مانده به انتخابات کاسته می شود، تخریب ها فزونی می یابد. گویی تمام امشب خواب به چشم کسانی که "تخریب برای پیروزی " را در دستور کار قرار داده اند ، نمی آید. گرچه "ذهن تخریب جوی" اینان غافل از اینست که هیچگاه پیروزی اینگونه حاصل نخواهد شد که اگر می شد ، در هیچ نظام و ساختاری قاعده ، هنجار ، راستی و قانون باقی نمی ماند.

در واپسین لحظات مانده به ساعت رای گیری ، کاربران شبکه های مجازی ساعتی یک متن یا یک کلیپ تخریبی را ناباورانه ، شاهدند. تخریب هایی که تبعات منفی آن فقط به انتشار دهندگان بر می گردد و بس. البته رقیبی که خود را در جایگاه بازنده احساس می کند دست به این بازی های خلاف قاعده دست می زند و در این نیمه شب قصد شناگری آن هم خلاف جریان آب را داد.

نمونه های اینچنینی که چنگ بر چهره ی واقعیت کشیده اند تا به ناخن بغض آن را بخراشند و به شکل دیگری به افکار عمومی عرضه کنند، فراوانند ، اما "معکوس نمایان "غافل از این هستند که افکار عمومی هوشیار و بیدارند تا با تمام وجود از رایی که حقشان است ، حراست کنند و به خیال خام ذهن های تخریب جوی نفروشندش.

انتشار کلیپ مناظره علی ساری و سید کریم حسینی یکی از مصادیق این نوع تخریب هاست . در این کلیپ که به صورت گزینشی بخش هایی از مناظره ی بین این دو چهره ی سیاسی انتخاب و منتشر شد ، انتشار دهندگان به ظن خود می خواستند شخصیت کاندیدای اصلاح طلب و به تبع آن ، لیست امید را زیر سوال ببرند که در این راه هیچ موفقیتی حاصل نکردند.

نوع پراکندگی این نوع کلیپ ها و به کار بردن ادبیاتی سخیف و تخریبی ذیل آن ، ذهنیتی جز سازمان یافته بودن چنین تخریب هایی را به ذهن متبادر نمی کند. از این دست نمونه ها فراوان است. یک کلیپ صوتی و البته جعلی دیگر نیز منتسب به آذر منصوری در فضای مجازی در حال تکثیر است که این بار قومیت ها را هدف قرار داده و نیت شومی جز اختلاف افکنی آن هم در آستانه انتخابات ندارد. در این کلیپ گفته شده است که باید سعی شود دو فارس و یک عرب رای بیاورند و از ورود دو عرب به مجلس جلوگیری شود !

بی شک نهادهای نظارتی سریع تر باید سرمنشا چنین تخریب هایی که هدفی جز به حاشیه راندن انتخابات را ندارد ،شناسایی کنند. البته یادمان نرود که چنین تخریب های جاهلانه ای از هر اردوگاهی که باشد - چه چپ و چه راست - نتیجه ی معکوس به دنبال خواهد داشت. تهران نمونه عینی از هجمه هایی ست که عده ای به راه انداختند اما آتش شایعه و هجمه " لیست انگلیسی " گریبانگیر خودشان شد و نتایجی را رقم زد که به پیروزی اعتدالیون منجر گردید.

مردم این روزها بیش از گذشته هوشیارند و سره را از ناسره تشخیص می دهند. رقابت انتخاباتی آدابی دارد و آداب آن را رهبری در آستانه هر انتخاباتی گوشزد می نمایند:

" از طرف علاقمندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون، بداخلاقی های انتخاباتی، شایسته ی ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهای مؤمن را، مصونیت دار از لحاظ اسلامی و شرعی را ؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه ها، در مطبوعات، در پایگاههای اینترنتی و غیره، این ها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه ی کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه مندی ای دارند، درخواست می کنم، اصرار می کنم که این علاقه مندی خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می خواهید، از نامزد مورد علاقه ی خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدی است. "

به امید روزی که راه کسب پیشرفت را از مسیر" تخریب رقیب "در پی نگیریم ،چرا که هدف از رسیدن به جایگاهی بالاتر ، چیزی جز خدمت به خلق خدا نیست .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
comment
0
0
comment حالا شد جعلی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار