اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مراسم بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش امروز، 13 اردیبهشت‌ماه با تقدیر از استادان نمونه و گروه‌های آموزشی برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر سید محمود کاشفی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، در مراسم بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش که امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در آمفی‌تئاتر دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شامل 76 استاد، 128 دانشیار، 275 استادیار و 81 مربی است؛ یعنی 36.4 درصد از اعضای هیأت‌علمی مرتبه علمی دانشیار به بالا دارند.
 
وی با اشاره به آمار پذیرش دانشجو در سال 94، گفت: سال گذشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای یک‌هزار و 790 دانشجو، کارشناسی ارشد 890 نفر، دکترای تخصصی 167 نفر و در مجموع 2 هزار و 847 دانشجو پذیرش شد.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به‌جز خدمات معمولی که به‌طور روزمره انجام می‌شود، راه‌اندازی سیستم اتوماسیون برای دانشجویان شهریه‌پرداز، اتوماسیون کردن بسیاری از گواهی‌های آموزشی، صدور دانشنامه از طریق سیستم سما، صدور حدود 12 هزار دانشنامه و کنترل و تأیید حدود 10 هزار دانشنامه صادرشده توسط مؤسسات غیردولتی از اهم اقدامات انجام‌شده در سال گذشته است.
 
کاشفی‌پور عنوان کرد: در بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهیه شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌های جدید کارشناسی ارشد و دکتری، برنامه‌ریزی برای مصاحبه دکترای ورودی 94 (حدود یک‌هزار و 500 متقاضی در 11 دانشکده در خردادماه 94) و برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون دکترای تخصصی اردیبهشت 95 از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه معاونت آموزشی است.
 
وی ادامه داد: در بخش برنامه‌ریزی و ارزشیابی تثبیت واحدهای آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های دانش و معرفت‌افزایی اعضای هیأت‌علمی، برگزاری طرح دانش‌افزایی در مشهد مقدس، آماده‌سازی و ارسال مدارک به‌منظور اخذ مجوز مقطع ارشد و دکتری چندین رشته و تهیه ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف از اقدامات مربوط به این بخش هستند. در حال حاضر در این دانشگاه 122 رشته ارشد، 75 رشته دکتری و 54 رشته کارشناسی وجود دارد.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در بخش آموزش‌های آزاد و مجازی، پیگیری امور مربوط به دوره‌های شبانه، قراردادهای آموزشی، برگزاری آزمون‌های مختلف، اقدام برای دوره‌های کوتاه‌مدت، تلاش برای جذب دانشجوی خارجی با همکاری دفتر همکاری‌های بین‌الملل و پیگیری مسائل مربوط به پردیس خودگردان با همکاری تحصیلات تکمیلی انجام شده است.
 
کاشفی‌پور با اشاره به هیأت‌ممیزه دانشگاه عنوان کرد: تعداد جلسات برگزارشده در سال گذشته 50 مورد، ارتقا از مربی به استادیاری 6 مورد، استادیاری به دانشیاری 21 مورد و دانشیاری به استادی 9 مورد و بررسی پرونده‌های تبدیل وضعیت 12 مورد بوده است.
 
وی بابیان این‌که امسال دومین سالی است که استاد نمونه آموزشی در این دانشگاه انتخاب می‌شود، گفت: با بررسی شاخص‌های انتخاب استاد نمونه، امسال 24 نفر معادل چهار درصد از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه به‌عنوان استادان نمونه انتخاب شدند؛ همچنین امسال برای اولین‌بار گروه آموزشی نمونه انتخاب می‌شود که چهار گروه به‌عنوان گروه‌های آموزشی نمونه در چهار شاخه مختلف از 53 گروه آموزشی دانشگاه انتخاب شدند.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شاخص‌های انتخاب گروه آموزشی نمونه افزود: این شاخص‌ها شامل تعداد رشته و مقاطع، تعداد دانشجویان در هر مقطع، میزان ماندگاری دانشجویان، کلاس‌های زیر حدنصاب، مرتبه اعضای هیأت‌علمی، جذب اعضای هیأت‌علمی، ارتقای اعضای هیأت‌علمی، پژوهشگر نمونه دانشگاه، ارائه خدمات اجتماعی، توزیع متناسب دروس، توزیع متناسب پایان‌نامه‌ها، حضور تمام‌وقت دانشگاهیان، وقت‌شناسی در شروع و پایان دروس، نصب برنامه هفتگی و ... هستند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در این مراسم شهرام جلیلیان و زهره شوشتری از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مرتضی افقه و پژمان محمدی از دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، قاسم بستانی از دانشکده الهیات و معارف اسلامی، پروین رمضانی از دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، نعیم عرفانی‌مجد و محمد نوری از دانشکده دامپزشکی، ناهید پور رضا، مجتبی پور جعفر و احمدعلی معاضدی از دانشکده علوم، سعید برومند نسب از دانشکده علوم آب، خالد اصلانی و سید عباس رضوی از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، محمدعلی سیاوشی و نسرین شیرعلی از دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی، نصرالله کلانتری از دانشکده علوم زمین، محمدجواد شیخ‌داوودی و اسفندیار فاتح از دانشکده کشاورزی، داوود پور ویس‌، محمد شیشه‌ساز، خلیل‌الله قیصری و سعید نمازی از دانشکده مهندسی و محسن بانشی از گروه معارف اسلامی به‌عنوان اساتید نمونه آموزشی تقدیر شدند.
 
همچنین گروه‌های زبان انگلیسی، شیمی، علوم درمانگاهی و مکانیک به‌عنوان گروه‌های آموزشی برتر معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار