اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
حاشیه نگاری شوشان از مراسم بزرگداشت مقام معلم در اهواز / از هدیه های 100 هزار تومانی تا شوخی های حاجتی
اگر امروز به معلم، مدرسه و دانش‌آموز توجه نشود، فردا هزینه‌ای را که باید صرف مدارس می‌کردیم باید در زندان‌ها خرج کنیم.


شوشان: مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم در اهواز و با حضور تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش ، چلداوی معاون پژوهشی و آموزشی ،  حاجتی امام جمعه موقت اهواز و با حضور جمعی از معلمان برگزار شد و در حاشیه این مراسم نیز از 50 نفر معلمان خوزستانی تقدیر شد. 

 • به گزارش شوشان ، از جمله حاشیه های جالب این مراسم ، سرودخوانی گروه سرود معلمین نمونه مدارس ناحیه چهار اهواز بود که هم با استقبال حضار مواجه شد و هم به دلیلی قطعی مکرر بلندگوها با مشکلاتی در اجرا روبرو بود. در این مراسم گروه سرود دانش اموزان هم اجرایی زیبایی داشتند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

 • حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز هنگام سخنرانی و گرفتن میکروفون‬‎ ، به شوخی به معلمان گفت که اگر تریبون را به دست ماها بدهید دیگر سخت می توانید آن را از ما بگیرید. 

 • در پایان مراسم بزرگداشت هفته معلم ، از معلمان نمونه با یک شاخه گل ، تندیس نمادین و کارت هدیه 100 هزار تومانی تقدیر شد که این کارت های 100 هزار توانی را بانک ملی به معلمین هدیه داد.


 • نکته تاسف بار از وضعیت معلمان خوزستانی در این مراسم و در میان گفته های تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نمایان شد. تقی زاده مشکلات مالی را علت اکثر مشکلات آموزشی و رفاهی معلمان و دانش آموزان خوزستانی بیان کرد و گفت که برخی دستگاه های دولتی به آموزش و پرورش خوزستان اجحاف می کنند و علی رغم طلب 200 میلیارد تومانی از این دستگاه های دولتی ، اما حاضر نیستند ریالی به ما پرداخت کنند.
 

 • در این مراسم تقی زاده از آرزوی خود نیز سخن راند و گفت که من سال‌هاست آرزو می‌کنم روزی برسد که یکی از این نهادها، سازمان‌ها، و شرکت‌ها برای اولین‌بار در تاریخ ایران قدم جلو بگذارد و اعلام کند که در منطقه و استان می‌خواهیم متولی برگزاری مراسم روز معلم باشیم. ولی تا به ‌حال هیچکدام از این دستگاه‌ها پیش‌قدم نشده تا از معلم فرزند خود در یک برنامه این‌چنینی تقدیر کند و همیشه آموزش‌و پرورش خود تدارک این برنامه‌ها را دیده و از دیگران نیز دعوت کرده است.

 • تقی زاده که خود مولف "اهواز در گذر تاریخ است" ، گذری هم به تاریخ زد و ایرانیان را پیشتاز در عرصه علم و دانش خواند و گفت که تا چندی پیش در کتب تاریخی دوران راهنمایی نوشته شده بود، خط در تمدن سومر و بین‌النهرین اختراع شده است، اما در سال‌های اخیر چیزی که در سال 2007 توسط باستان ‌شناسان اعلام شد این بود که اختراع خط به سومر تعلق ندارد بلکه متعلق به تمدن جیرفت در کرمان و پنج هزار سال قبل از میلاد است؛ یعنی ما یک تاریخ مکتوب هفت هزار ساله داریم.


 • مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه از ضرورت توجه به معلمان ، مدارس و دانش آموزان سخن گفت و سخنان خود را با این جمله به پایان رساند که : اگر امروز به معلم، مدرسه و دانش‌آموز توجه نشود، فردا هزینه‌ای را که باید صرف مدارس می‌کردیم باید در زندان‌ها خرج کنیم. اگر بخواهیم از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم باید اولویت اول امروز ما مدرسه و معلم باشد.


 • حرج چلداوی معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل اموزش و پرورش خوزستان نیز دیگر سخنران این مراسم بود و گفت:  شان و منزلت معلم بسیار بالاست و اعتقاد دارم معلمی شغل نیست بلکه هنر و عشق است و امروز بصورت نمادین در حال برگزاری می باشد و معتقدم روز معلم و هفته معلم برای تقدیر از معلمان نمونه کم است و باید مستمر باشد. باید کاری انجام دهیم که همه دستگاهها این روز را برگزار کنند و این امر در سند تحول بنیادین دیده شده و امیدواریم محقق شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
comment
1
0
comment همان خرج زندان شود بهتر است چون به گفته مسولان محترم زندان دانشگاه است که بمراتب از مدرسه مفیدتراست
comment
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
comment
0
0
comment بنظر من پول نباید خرج معلم و نباید خرج زندان بشود بلکه باید خرج معیشت و کسب کار مردم بشود چونکه اگه معلم معلم باشه فکر پول نیست و خدا رو شکر میکنه مثل من که با حقوق1ملیونی گذران عمر میکنم و اگه زندانی البته نه همه زندانیها[...] بودند خو خلاف نمیکردند که گرفتار بشوند..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار