اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
علی کرد

 انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خوبی برگزار و با نتایج حیرت انگیز و شیرین برای اصلاح طلبان به پایان رسید.در برخی مراکزاستانها لیست امید یکپارچه رای آورد. یکی از این شهرستانها اهواز بود. پس از ثبت نام و تایید صلاحیتهای نهایی ،مجموع کاندیداهایی که به رقابت پرداختند 86 نفر بودند که هیچکدام در مرحله اول حدنصاب لازم را نداشته و شش نفر آنها برای رقابت و تصاحب سه کرسی به مرحله دوم راه یافتند که سه نفرشان اصلاح طلب و در لیست امید قرار گرفتند و با کمال حیرت هرسه رای آوردند و پیروز شدند.

لیست امید متشکل از سه نفر اصلاح طلب بودند که برای اولین بار وارد عرصه رقابتهای انتخاباتی شده اما با این حال و علیرغم تبلیغات و شایعات مبنی بر اینکه حوزه انتخابیه کلانشهر اهواز توجه کمتری به لیست و دیدگاه سیاسی دارد و قومی رای میدهند، همانند تهرانیها فقط به لیست رای دادند. ضمن تحسین مردم فهیم و باهوش و متدین مردم شهرستانهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه که با رای خود به کاندیداهای مورد حمایت لیست که افرادی باسابقه ی درخشان و متدین و متعهد و متخصص و متواضع و مردم دار هستند،برگ زرین دیگری به دفتر پر افتخار جمهوری اسلامی افزودند و شگفتی آفریدند.

این اقدام حیرت انگیز، مسولیت نمایندگان منتخب و حامیان آنان-اصلاح طلبان- را مضاعف میکند و باید در طول عمر و بخصوص در این چهار سال دوران نمایندگی قدر این مردم بزرگوار را بدانند و شبانه روز برای خدمت آماده باشند و برای این استان گامهای بلندی بردارند. این مردم حجت را تمام کردند و با شناختی که از شما و شعارها و اهداف و رویکردهای "لیست امید" داشتند به شما رای دادند و کسوت نمایندگی را برازنده شما دانستند و حال شمایید که جواب این مردم قدر شناس را بدهید.نماینده ای که با حمایت مجموعه ای از تشکل و حزب و افراد سرشناس یک طیف وارد مجلس میشود، موضع گیری ها و قیام و قعودهایش در مجلس و برنامه ها و رفتار و اقداماتش به آن طیف گره خورده است و اگر خدای ناکرده به وظایف نمایندگی بخوبی عمل نکند و نظر مردم عوض شود فقط او نیست که شکست می خورد بلکه عقبه ی او دچار شکست می شود.

اما اگر به وظایفش به نحو احسن عمل کند و به عنوان وکیل المله و بر اساس قانون اساسی، باشجاعت و قدرت و قاطعیت از همه ی اختیارات قانونی خود استفاده کند و در راستای حفظ نظام و دستاوردهای آن وصیانت از حقوق ملت و پیگیری مطالبات قانونی و به حق مردم گام بردارد اقبال مردم به وی فزونی می یابد وبه پشتوانه مردم در راستای منافع ملی و منافع مردم حوزه ی انتخابیه تلاش میکند و نتایج مثبت آن نصیب مردم شریف و فهیمی می شود که به شما اعتماد کرده و شما را برگزیدند.یک نکته مدیریتی مهم این است که شبانه روز کار کردن و استراحت نکردند و تلاش و فعالیت کردند به تنهایی کار ساز و اثربخش نیست. تلاش و کوشش ووقت گذاشتن زمانی مثمر ثمر است که هدفگذاریها درست باشد و به بی راهه نرویم. مسیر را درست طی کنیم.

پیتر دراکر صاحبنظر بنام مدیریت یک جمله ی زیبایی دارد که این جمله میتواند برای تمام مدیران و نمایندگان مفید باشد.دراکر میگوید "چیزی بیهوده تر از انجام کارآمد کاری که اصلا" نباید انجام شود نیست ".دوره نمایندگی چهار ساله مثل برق میگذرد و باید از آن حداکثر بهره را در راستای بهبود امور برد. از روزی که دوره نمایندگی آغاز و شما وارد مجالس میشوید شمارش معکوس شروع میشود.اگر نماینده مجلس از کارهای صرفا" پوپولیستی دست بردارند و برنامه محور باشند و سیستمی عمل کنند میتوانند رفاه و آسایش و اشتغال و توسعه را به ارمغان بیاورند.ارتباط با مردم و شنیدن درد و دلها و نظرات آنها هم باعث دلگرمی و صمیمیت می شود و هم از نظرات آنها میتوان بهره برد.مردم نتیجه مثبت رای خود را خواهانند و عقد اخوت برای همیشه نبستند پس باید ازفرصت نهایت استفاده راکرد.

اگر شما از افراد روشنفکر و صاحب تجربه و تخصص استفاده کنید و قسمتی از وقت خود را صرف شنیدن و یا خواندن پیشنهادات و ایده ها و نظرات کارشناسان خبره با همه ی سلایق و دیدگاهها از یک طرف و توجه ویژه به نقطه نظرات و دغدغه های افراد شاخص و صاحبنظر و باتجربه ای که شما را در لیست جای دادند از طرف دیگرنمایید میتوانید کارآمد باشید ومایه افتخار برای سیاستگذاران و رهبران لیست امید و مردم حوزه انتخابیه و میهنمان ایران و نظام جمهوری اسلامی باشید.

تاکید من بر همکاری متقابل شما با اصلاح طلبان صاحب نظر وتوانمند بدین دلیل است که بیش و پیش از اینکه مردم شناختی روی کاندیدا داشته باشند، شناخت بیشتری روی طیفهای سیاسی دارند که بیش از سی سال شکل گرفته و در این کشور مسولیت داشته و فعالیت کردند و نقاط ضعف و قوتشان برای مردم روشن است ووقتی که افراد صاحب نام یک طیف سیاسی و مجموعه ای از تشکلات سیاسی که زیر یک چتر به نام" لیست امید" قرار گرفتند و از شما حمایت کردند و این حمایت مورد اقبال مردم واقع شد یعنی اینکه مردم این رویکرد سیاسی را ارجح میدانند پس اگر با این رویکرد به مسایل داخلی و خارجی نگاه شود و از افراد متخصص و دلسوز این رویکرد سیاسی استفاده شود و همگرایی شما با آنان بیشتر باشد می توان از این ظرفیتها بهره برد شعارهای انتخاباتی را بهتر عملیاتی کرد.توفیق یا عدم توفیق شما متوجه مجموعه ی اصلاح طلبان است وعملکرد شما به این جریان گره خورده و در انتخاباتهای بعدی(شورای اسلامی شهر وریاست جمهوری ...) اثر مثبت یامنفی خود را خواهد گذاشت.

پس منتخبین عزیز و نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدر این اقبال عمومی را بدانید و با رویکرد صلاح طلبی و مشی اعتدال به این مردم خدمت کنید و این دولت برآمده از رای قاطع ملت را یاری دهید بذر امید و اعتماد را در دل پاک و ذلال این مردم بکارید و در یک کلام "امید" را ناامید نکنید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار