اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
علی لطفی پور
 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با همه فراز و نشیب های تبلیغاتی بپایان رسید انتخاب کنندگان فهیم به وظایف خود که همانا مطالعه و بررسی برنامه ها و شخصیت کاندیداها و رای به انها بوده است را به نحو شایسته ادا کرده اند.

حال نوبت انتخاب شدگان است تا به انجام تعهدات و برنامه ها و وظایف محوله نمایندگی عمل کنند
انتخابات در اهواز باوی حمیدیه و کارون اینبار پیامی روشن و متفاوت و درسی بزرگ بهمراه داشت که هم انهایی که مجددا انتخاب نشدند باید این پیام را درک کنند و هم انهایی که به بهارستان ره یافتند چرا چهره های با سابقه و معروف نمایندگان فعلی اهواز رای نیاوردند اما سه چهره تازه و ناشناخته مسافر بهارستان می شوند نباید موضوع را تعافل و توجیه کرد.

شاید پاسخ های زیادی را بتوان برای این سؤال یافت اما انچه مبرهن و روشن است باید جواب را در مطالبات و خواسته های چندین ساله مردم جستجو کرو که از سوی نمایندگان محترم دوره های قبل مجلس شورای اسلامی محقق نشد و مردم عزیز خیلی محترمانه عذر انها را خواستند.

جالب اینجاست که مردم عزیز به بسیاری از اینها سالها و طی ادوار مختلف نمایندگی به انها فرصت تحقق و جبران ان را داده اند اما متاسفانه پاسخ مناسب و دلخواه را دریافت نکردند.

مگر مطالبات مردم چه بوده است که از نظر مردم این دوستان به صورت جدی و عملی پیگیر ان نبوده اند نخبگان و اندیشمندان و دلسوزان استان بارها مستدل مشکلات و معضلات مردم را در رسانه ها و مجامع علمی و فرهنگی و گزارشات مکتوب بهمراه پیشنهادات تقدیم نمایندگان محترم کرده اند امایا پاسخی دریافت نکردند و یا مشمول حاشیه سازی و جناح بازی روزمره قرار گرفته است.

اهواز باوی و حمیدیه و کارون دارای مشکلات خرد و کلان زیادی است اما اولویت این مشکلات از نظر صاحبنظران هبارتند از :

1 _ بیکاری ( اشتغال بومی )
2 _ بحران کم ابی ( شرب و کشاورزی ) 
3 _ هوای الوده و ریزگردها بالاخص ریزگردهایی که منشا ء داخلی دارند
مدیران تکراری راکد و توسعه نیافته
5 _ پی گیری دو درصد سهم استان از فروش نفت
6 _ انتقال اب کارون

هر چند که طبق اصل 84 قانون اساسی ;; هر نماینده در برابر همه ملت مسئول است ) و در واقع وظایف مهم و خطیر تصویب قانون و نظارت بر قانون بر عهده دارد اما هر نماینده مؤظف به پیگیری مشکلات حوزه انتخاباتی خود و تلاش در رفع انها نیز می باشد.

انتخاب شوندگان جدید اگر می خواهند به تعهدات و وظایف و قول و قرارهای خود عمل کنند.

1 _ نباید خود را وامدار احزاب و جریانات سیاسی کنندچون انها فقط وامدارمردم عزیز و محق هستند که خود احزاب و جریانات سیاسی هم به نوعی وامدار توده مردم هستند.

2 _ بدنبال حل معصلات و مشکلات از طریق کار کارشناسی تر و تدابیر عقلی و علمی و با مشورت نخبگان و اندیشمندان دلسوز با هر مرام سیاسی و بدور از هر گونه خودسانسوری و ترس و هراس باشند. با تمام وجود د با نگاه فرامنطقه همیشه دعدغه و اصلاح وضعیت نابسمان را داشته باشند.

4 _ وکلای جدید مجلس عامل به تعامل و ارتباط با موکلین خود بدون تشریفات و قایم موشک بازی رایج در محیطی صمیمی و دوستانه باشند نه اینکه. فقط به وقت نیاز رای بدنبال ارتباط  بامردم باشند که این از شگردهای ناجوانمردانه و عوام فریبی زمانه ماست.

یادمان باشد مردم با شعور و قدرت سیاسی و درک و فهم لازم فارغ از تمیلات قومی. _ قبیله ای _ حزیی و فامیلی و با دست به سینه قیم مابانه عده ای منفعت طلب و قدرت طلب توانستند در دایره گسترده سیاست درسی جدید به سیاستمداران بازی گردان دهند.

آیا در سیاست های کلان , این هشدار را نباید جدی گرفت که بالارفتن سن ازدواج در میان جوانان انهم در کشوری با فرهنگ اسلامی به عنوان یکی از علل اسیب های اجتماعی , خطر بالقوه ای است که جوانان ما را تهدید به تخریب اجتماعی می کند هر چند که این موصوع را با تبهر همیشگی توجیه ایرانی روشنفکر مابانه رنگ دیگری به ان داده می شود.

آیا قرار داشتن دوازده میلیون جوان در سن ازدواج که حدود چهار میلیون نفر انها از افراد مجرد بالای سی سال هستند زنگ خطری برای نظام جمهوری اسلامی نیست.

طبق اعلام مرکز امار ایران در بهار 94 ایا رتبه دوازده نرخ بیکاری و رتبه بیست در نرخ اشتغال در کشور توسط استان خوزستان در شان استانی به مرکزیت نفت و گاز و ...می باشد.

نمایندگان منتخب جدید باید با موج تغییرخواهی مردم همصدا باشند و انرا پیگیری و تقویت کنند. رای مردم زینت و ضامن بقای نظامی است که مبلغ الگو و نمونه جامعه اسلامی در کشورهای اسلامی است انها باید توقع معقول مردم را ب اورده سازند و به وعده های خود که به مردم داده اند جامه عمل بپوشانند که اگر غیر ا ز این باشد نوعی بدبینی به عدم اعتماد مردم حاکم خواهد شد و حداقل این است که در دوره بعد ان فرد ویا افرادی که نتوانستند نظذ ملت را براوده سازند انتخاب نخواهند شد و این با ردیگر مطمئنا فرصت دوره های بعد را نیز به انها نخواهند داد.

تعامل ساده و صمیمی فارغ از کبر و غرور. و خودبزرگ بینی و تشریفات جاه و مقام از مهمترین ارکان اعتماد بین وکیل و موکل در ادامه همکاری می باشد برای وکیل مطالبه مردم با ارزشتر و اولویت بر بر مطالبه خود و اطرافیان و خویشاوندان است او وکیل همه مردم است چه انهایی که به او رای داده اند و چه انهایی که به ایشان رای نداده اند.

وکلای جدیدی که با شناسنامه اصلاحات انتخاب شده اند یادشان باشد سالها قبل همین اصلاح طلبان نیز مجلس را در اختیار داشتند که علیرعم فعالیت های شایسته اما به خیلی از کارهایی که می توانستند انجام دهند و نافع مردم بود ورود پیدا نکردند و متاسفانه درگیر مسایل جناحی و باندی شدند و انها نیز همانند دوستان اصول گرای خود فرصت خدمت بیشتر را غنیمت ندانستند و برای مدتی مورد بی مهری مردم قرار گرفتند حال فرصت خوبی است خداوند حکیم نعمت خدمت بیشتر را در قالب مقام و منصب به انسان می دهد تا با این نعمت خدادادی اخرت خود را اباد کند و در محضر خدا جوابگوی ولی نعمت خود باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار