اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم عذرخواهی استاندار یزد از مردم خوزستان گفت: اگر استانداری از حدود وظایف و اختیارات خود آگاه نباشد، جای تأسف دارد.
 
عباس پاپی زاده با اشاره به اظهارات استاندار یزد در نشست خبری فروردین ماه خود مبنی بر انتقال آب کارون اظهار کرد: حوزه اختیارات استاندار یزد در چارچوب استان یزد خلاصه می‌شود و وی حق دخالت در مسائل خارج از چارچوب استان خود را ندارد و تا جایی می‌تواند اظهار نظر کند که موجب ایجاد اختلافات کشوری نشود.
 
وی افزود: متاسفانه هر از چند گاهی شاهد اظهارنظرهایی از سوی برخی مسئولین هستیم که بدون ذره‌ای احساس مسئولیت و تشخیص جایگاه واقعی خود صورت گرفته و موجب ایجاد تنش و مشکلات‌ بیشتری برای مردم می‌شود.
 
پاپی زاده تصریح کرد: این اظهارنظرهای ناپخته و غیرکارشناسی شده متأسفانه هزینه‌های زیادی برای ما داشته است و تذکراتی در این زمینه دادیم و نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کردیم تا با چنین مدیران و مسئولانی که نسبت به اختیارات خود شناختی ندارند، حتما برخورد و تذکر داده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های انتقال آبی که اکنون در خوزستان اجرا می‌شود همه به قبل از سال 90 باز می‌گردند و ظاهرا استاندار یزد نیز صحبت‌های خود را اصلاح کرده است اما اصلاح این صحبت‌ها کافی نیست و استاندار یزد حتما باید عذرخواهی کند تا از تکرار و مطرح شدن چنین موضوعاتی در کشور در آینده جلوگیری شود.
 
نماینده مردم دزفول گفت: مسئولینی که قصد سوار شدن بر این چنین موج‌های رسانه ای را دارند، بدانند که هر مسئولی که نظرات ناپخته‌ای مطرح می‌کند، حتماً باید هزینه آن را بپردازد.
 
پاپی زاده با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری خوزستان عنوان کرد: وزارت نیرو صریحا اعلام کرده که قادر به تأمین آب تمام این اراضی نیست و نهایتاً آب حدود 300 هزار هکتار از اراضی مشمول این طرح را تأمین می‌کند که این مساله نشان می‌دهد آبی که در خوزستان وجود دارد، کفاف مصارف خود استان را نمی‌دهد، چه رسد به اینکه استان آب مازاد داشته باشد و آن را به مناطق دیگری انتقال دهد.
 
پاپی زاده بیان کرد: از نظر علمی و کارشناسی موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای در جهان مردود و فعالیت‌هایی مانند حفر تونل و انتقال آب از یک حوضه به حوضه آبریز دیگر در دنیار رد شده است. آیا در استان‌هایی که اعتقاد به کمبود آب خود دارد، ظرفیت کشاورزی به میزانی هست که هزینه‌های سنگین انتقال آب را جبران کند؟
 
وی افزود: آیا در استان‌هایی که از انتقال آب بین حوضه‌ای دم می‌زنند، ظرفیت صنعت و کشاورزی قادر به جبران هزینه‌های سنگین انتقال آب هست؟ هزینه تمام شده هر لیتر آبی که منتقل می‌شود به حدی زیاد است که آن فعالیت صنعتی یا کشاورزی را از نظر اقتصادی کاملا غیرقابل توجیه می‌کند؛ بنابراین انتقال آب یک زیان ملی است.
 
پاپی زاده ادامه داد: به جای حفر تونل و انتقال آب با گران ترین روش ممکن، برای مصرف در یک واحد صنعتی و کشاورزی و تولیدی، تولید کننده مذکور می‌تواند با شیوه‌ای دیگر و حرف هزینه‌ای کمتر، آب مورد نیاز خود را تأمین کند.
 
وی با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای خدمت به مردم، کشور و جامعه نیست، گفت: انتقال آب اقدام غیرکارشناسی و ناپخته است و بارها مراتب اعتراضات خود را نسبت به این موضوع اعلام کردیم و قطعا با این گونه تصمیم گیری‌ها که هزینه‌های گزافی برای مردم، کشور و بیت المال دارد، مخالف هستیم.
 
به گزارش ایسنا، استاندار یزد در نشست خبری فروردین ماه خود گفته بود: استان یزد حتی یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کند و آبی که به استان یزد منتقل می‌شود، آبی است که از سرچشمه‌های کارون و از طریق تونل به مسیر مشخص شده هدایت و به یزد انتقال می‎‎شود .حاضر نیستم حتی به ظاهر لحظه‎‎ای آب مردم یزد را قطع شود و مجدانه بحث انتقال آب به استان را دنبال کنیم.کسانی که در شورای عالی آب تصمیم گیرنده هستند، افرادی متخصص‌‌اند که براساس آمار و اطلاعات تصمیم می‎‎گیرند و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و تحریک آمیز در تصمیم آن‌ها، تغییر ایجاد نمی‎‎کند.

منبع : ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار