شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۱

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اندیمشک برگزار شد

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  شماره یک اندیمشک از برگزاری جشنواره‌ی یک روزه‌ی بازی‌های محلی با عنوان «هم محلی‌ها» برای کودکان و نوجوانان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ، فهیمه سروندی در این باره گفت : با تلاش مربیان کانون پرورش فکری مرکز شماره یک اندیمشک هم‌زمان با فعالیت‌های تابستانی مرکز، جشنواره بازی‌های محلی با عنوان «هم محلی‌ها» با حضور 40 کودک و نوجوان در سالن ورزشی شهدای شهرستان اندیمشک برگزار شد.

وی افزود : در این جشنواره‌ی یک روزه، کودکان و نوجوانان با همراهی مربیان بازی‌های محلی چون: قایم به اشک، هفت سنگ، کلاغ پر، طناب کشی و ... را اجرا کردند.

سروندی اضافه کرد : در جشنواره هم محلی‌ها، ضمن معرفی کتاب «بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» اثر فاطمه بدر طالعی، بازی‌هایی با اقتباس از این کتاب نیز توسط بچه‌های نوجوان انجام شد.

این مسوول فرهنگی در ادامه با بیان این که فعالیت بازی و سرگرمی یکی از برنامه‌های پر مخاطب این مرکز است عنوان کرد: تربیت و پرورش توانایی‌های جسمی کودکان و نوجوانان و آموزش مهارت‌های لازم به آن‌ها از طریق بازی‌ها، به ویژه بازی‌های دسته جمعی، هم اوقات فراغت آن‌ها را به شکل شایسته پر می‌کند و هم آن‌ها را برای ورود به عرصه زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های آن آماده می‌سازد. در همین راستا جشنواره یک روزه بازی‌های محلی را با عنوان «هم محلی‌ها» برگزار کردیم و از کتاب «بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان» که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1382 چاپ شده بود بهره بردیم.

گفتنی است : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن ۵۲ مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 4۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار