شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
خبرگزاری فارس نوشت: یک منبع آگاه گفت: با رایزنی منتخبان مجلس در اعتراض به تغییرات گسترده در استان خوزستان توسط استاندار، دولت فشار زیادی برای استعفای استاندار آورد اما مقتدایی زیر بار نرفت و بالاخره توافق بر اعلام بازنشستگی برای برکناری محترمانه شد.

یک منبع آگاه  اظهار کرد: اینکه معاون سیاسی وزیر کشور در حالی که استاندار خوزستان در حال صدور احکام فرمانداران جدید خود بود، بدون اطلاع قبلی و یک باره به اهواز بیاید و اول صبح مراسم تودیع برگزار کند و بعد اعلام کند به درخواست استاندار با درخواست بازنشستگی وی موافقت شده طنزآمیز است.

وی افزود: استاندار خوزستان با قاطعیت در حال جابه‌جایی فرمانداران و انجام تغییرات دلخواه خود بود و حتی چند روز پیش مشاور اجرایی برای خود منصوب کرده بود، لذا بحث علاقه مقتدایی به رفتن یک دروغ است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: دولت بین برکناری، استعفای اجباری و اعلام بازنشستگی به دلیل زیر بار نرفتن مقتدایی به استعفا، ناگزیر به انتخاب راه سوم و اعلام بازنشستگی زودهنگام استاندار خود در خوزستان شد.

وی تصریح کرد: مقتدایی اهل استعفا دادن در اوج کار و برنامه‌های خود نبود و اینکه معاون سیاسی کشور برای تلطیف فضا از درخواست استاندار خوزستان برای بازنشستگی خبر داده بیشتر به شوخی و بازی با افکار عمومی شبیه است.

وی گفت: دولت برای کسب رضایت راه‌یافتگان به مجلس، بین مجلس آینده و استاندار خود، مجلس آینده را برگزید.

این منبع گفت: برکناری مقتدایی چند روز مانده به تشکیل مجلس دهم پیام روشنی مبنی بر برنامه‌ریزی جدی دولت برای همراهی مجلس جدید با دولت بوده که این واقعیت انکارناپذیری است.

وی ادامه داد: دامنه تغییرات مدیریتی در خوزستان با توجه به ترکیب نمایندگان خوزستان در مجلس دهم، تنها تغییر استاندار اکتفا نخواهد شد و دامن برخی مدیران‌کل و حتی فرمانداران را خواهد گرفت.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر منتخب مردم شادگان در مجلس دهم با خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه مردم منتظر تغییرات بزرگ در استان باشند، اظهار کرد: این اظهارات دقیقاً در حال تحقق یافتن است و البته برخی تغییرات مدیریتی در استان به ویژه در سطح مدیران کل بسیار ضروری است.

این منبع در خصوص گزینه‌های احتمالی جانشین مقتدایی گفت: هنوز دقیقاً نمی‌توان به گزینه قطعی اشاره کرد اما به نظر می‌رسد اجماع خوبی بین منتخبان مجلس دهم با دولت بر روی گزینه جدید استانداری خواهد بود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
comment
2
4
comment یه جورایی دولت برای نمایندگان مجلس خود شیرینی میکنه.
میشه گفت این نمایندگان جدید مجلس ،نمایندگان دولت هستن نه مردم.
دولت برای پیشبرد اهدافش از جمله انتقال آب به استانهای مرکزی نمایندگان هم با این کارش ، که برکنار کردنه استاندار است همراه خودش میکنه، این وسط مردم خوزستان بازم سرشون کلاه میره ، ما هیچ وقت رنگ پیشرفت رو نمی بینیم. متاسفم که چنین استاندار شجاعی را از دست دادیم .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
comment
0
0
comment من با یک بخش از این متن موافقم و انهم برکناری برخی از مدیران ناکارآمد. در استان خوزستانی که خود در هر بخشی نیروهای متخصص و با تجربه دارد چه اصراری به استفاده از مدیران پروازی و غیر بومی بی کفایتی داشتند جناب اقای مقتدایی ومعاونین محترمشان ؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیران غیربومی تنها برای پر کردن رزومه مدیریتی خود و برای کسب پست های بهتر در مرکز ، به خوزستان آمده اند و بزرگترین ضربه را به بدنه دستگاهها زده اند . تازه به خودشان بسنده نکرده اند و از مرکز و شهرهای زادگاه خود نیز افراد بی لیاقت را به سمت های مهم و حساس در دستگاههای تحت مسئولیت خود گماشته اند.
این در حالی است که در همین ادارات ، نیروهای متخصص ، تحصیلکرده بومی وجود داشته که به دلیل فشارهای مدیران غیربومی مجبور به درخواست انتقالی به استانهای دیگر نموده و یا برکنار شده و به حاشیه رانده شده اند...
این است توسعه متعالی نیروی انسانی ؟؟؟!!!
جناب مقتدایی بیشترین خطا را در انتخاب مدیران و بخصوص بدنه مشاوره ای و معاونین خود داشتند و التبه نتیجه هم همان شد که از اول از سوی دوستان دلسوز ایشان متذکر شده بودند...
پافشاری بر مواضع اشتباه ، نشان دهنده شجاعت و جسارت نیست که اقای مقتدایی بر آن اصرار داشت.
منتخبان جدید مجلس خوزستان باید بر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای نیروی انسانی بومی پافشاری نمایند . مهم قومیت و زبان نیست. مهم داشتن اعتقاد به آبادانی خوزستان و تعصب و مسئولیت پذیری افراد بومی هست ، بختیاری ، عرب ، دزفولی و.... این ملاک نیست. مهم تعهد افراد بومی دلسوز به تلاش بای سرزمین مادری شان است.
در طول دو سال گذشته بخش های مهمی از استان ضربه های سنگینی از بی کفایتی مدیران پروازی متحمل شده اند که امیدواریم استاندار آتی به این مسئله توجه نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار