اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۱۱۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
واکنش فعالین سیاسی خوزستان به گزینه استاندار غیربومی / خوزستان پذیرای استاندار غیر بومی نیست / کیانوش راد گزینه مورد نظر معاون وزیر کشور برای استانداری خوزستان
انتشار خبری مبنی بر تصمیم وزارت کشور در انتصاب فردی غیربومی برای تصدی گری استانداری خوزستان ، واکنش شدید گروه های سیاسی در خوزستان را برانگیخت



شوشان : انتشار خبری مبنی بر تصمیم وزارت کشور در انتصاب فردی غیربومی برای تصدی گری استانداری خوزستان ، واکنش شدید گروه های سیاسی در خوزستان را برانگیخت و هم اکنون  موجی از نارضایتی در خصوص  این تصمیم دولت و مجموعه ی وزارت کشور  ایجاد شده است.

همچنین گفته می شود در نشستی که با حضور نخبگان و فعالین سیاسی برگزار شد ، معاون سیاسی وزیر کشور  با اشاره به نام رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان از وی به عنوان گزینه ی واجد شرایط  برای احراز پست استانداری خوزستان نام برد. 

انتصاب گزینه ی غیربومی خیانت به مردم خوزستان است

سید مجید مروج ، عضو حزب اعتماد ملی خوزستان به شوشان اظهار داشت: بر اساس شنیده های ما اگر چنین چیزی  صحت داشته باشد نوعی خیانت به مردم خوزستان تلقی می شود چرا که در انتخابات اخیر مردم خوزستان همراهی خود را با جریان اصلاحات و دولت نشان دادند و ضمن احترام به تمام گزینه های غیر بومی که ممکن است مطرح شود، باید صریح و بی پرده اعلام شود که خواست گروه های سیاسی ، نهادهای غیردولتی و توده های مردمی در استان خوزستان انتصاب استانداری بومی و آشنا به مسائل و مشکلات درون استان می باشد. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب ، انتصاب استاندار غیربومی در خوزستان را به صلاح دولت ندانست و تاکید کرد: از وزارت کشور دولت روحانی انتظار می رود به صورت ویژه به خواست مردم خوزستان توجه کند و از هر  اقدامی که منجر به  تحریک احساسات و ایجاد شکاف بین مردم با دولت تدبیر و امید  می شود، جدا خودداری کند . 
به گزارش شوشان ، مروج گفت : فعالین سیاسی استان خوزستان این آمادگی را دارند تا بهترین گزینه ی بومی را برای قرار گیری در کسوت استانداری خوزستان معرفی کنند و آنوقت شاهد همراهی هرچه بیشتر مردم و دولت تدبیر و امید خواهیم بود. 

تصمیم دولت در انتخابات ریاست جمهوری آینده موثر است !

فرهاد نورآباد ، فعال سیاسی اصلاح طلب  در گفت و گو با شوشان ز با اشاره به نارضایتی گروه های سیاسی نسبت به انتصاب استاندار غیربومی در خوزستان ، خاطر نشان کرد: تاکید مجموعه ی گروه های سیاسی در درون استان خوزستان بر گزینه ی بومی اصلاح طلب می باشد و هر تصمیمی غیر از این موجی از نارضایتی را ایجاد خواهد کرد. 

نورآباد به شوشان گفت: در حال حاضر استان خوزستان قابلیت معرفی چنین نیرویی را دارد و تصمیمی که در وزارت کشور گرفته شده است بدون نظرسنجی از احزاب و نمایندگان منتخب مردم در دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی بوده است و در صورتی که بر این تصمیم پافشاری شود ، بین دولت روحانی و احزاب تقابل ایجاد می شود. 

وی همچنین بیان داشت : با توجه به اینکه فقط یکسال از عمر دولت باقی مانده است ، این تصمیم دولت قطعا در انتخابات ریاست جمهوری آینده بر رای مردم خوزستان به دولت تدبیر و امید  تاثیر  خواهد داشت  و بهتر است دولت روحانی و مجموعه ی وزارت کشور تمامی جوانب را در نظر بگیرند.
به گزارش شوشان  ،نورآباد در عین حال از دولت خواست تا ضمن احترام به منتخبان لیست امید در خوزستان  ،نظر آنها را نیز در این خصوص جویا شود و به خواست جمعی مردم و گروه های سیاسی در خوزستان تمکین کند . 


دولت امید برخالف خواسته ی اصلاح طلبان حرکت نکند

مرضیه امیری ، دبیر حزب ندای ایرانیان نیز با تاکید بر اینکه خواستار استاندار بومی هستیم ، به شوشان گفت: باتوجه به زمان باقیمانده به عمر دولت تدبیر و امید ،اگر این دولت مخالف خواسته ی اکثریت اصلاح طلبان خوزستان حرکت کند  ،رای اصلاح طلبان را از دست خواهد داد . 

وی با اشاره به اینکه یک فرد بومی نقاط قوت و ضعف استان را بهتر می شناسد  ، گفت:برای اینکه در فرصت باقیمانده از دولت یازدهم  ،استاندار بتواند عملکرد مثبتی را ارائه دهد  ،لازم است  یک فرد بومی برای تصدی گری بر استانداری خوزستان برگزیده شود .

استاندار بومی با توان اجرایی بالا ، گزینه ی مناسب استانداری خوزستان 

 به گزارش شوشان  ،محسن صنیعی ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت :  با توجه به این که استاندار عالی ترین مقام سیاسی استان و نماینده دولت  می باشد ، لازم است که هماهنگ کننده همه دستگاه های اجرایی باشد، از این رو قطعا باید از  وجاهت لازم  در میان مجموعه ی  نیروهای استان برخوردار باشد و  یک نیروی بومی می تواند کاندیدای مناسبی برای استانداری باشد.

وی همچنین با اشاره به شرایط موجود در  استان خاطر نشان کرد:  در حال حاضر  استان خوزستان  با چالش ها و معضلات بزرگی چون مساله انتقال آب، ریزگردها، بیکاری و ... مواجه است و  این مسائل  ایجاب می کند  که کاندیدای استانداری علاوه بر وجاهت لازم، دارای توان مدیریتی کافی برای کاهش معضلات استان  نیز باشد.

صنیعی  در عین حال گفت: در زمان کوتاه یک ساله تا پایان دولت یازدهم، قطعا یک استاندار بومی ودارای توان اجرایی بالا می تواند، گزینه مناسبی برای تصدی  استانداری  باشد.البته نباید از نظر دور داشت که دو انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و مجلس ۹۴، نیز این پیام را بیان می کند که استاندار باید کسی باشد که بتواند هماهنگ با دولت تدبیر و امید، گسترش دهنده روحیه اعتدال گرایی در استان باشد.

با توجه به شرایط کنونی در خوزستان ، استاندار بومی پیشنهاد می شود

سید رضا طباطبایی ، فعال سیاسی اصلاح طلب با اظهار اینکه استان خوزستان نیز به عنوان یکی از 31 استان کشور در نگاه کلی با سایر استانها تفاوتی ندارد ، اظهار کرد: همواره شاهد انتصاب استاندار غیربومی در دیگر استانها نیز بوده ایم اما باید به این نکته توجه شود که استان خوزستان دارای شرایط ویژه ای است و به تازگی نیز استاندار بومی آن کنار گذاشته شده است.

وی از اجماع نخبگان به خصوص نیروهای اصلاح طلب بر گزینه ی بومی بودن استاندار خوزستان  خبر داد و گفت:  طی جلسه ای که با حضور اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب برگزار شد ، تاکید بر لزوم بومی بودن استاندار خوزستان نکته ای بود که مورد توافق حداکثری اعضا واقع شد و لازم است دولت نیز این "صدای واحد  " را بشنود و تصمیمی را اتخاذ نمایند تا خیر و صلاحی حداکثری را در پی داشته باشد.

به گزارش شوشان  ،طباطبایی با اشاره به اینکه  خود دولت نیز به همراهی جریان اصلاحات نیازمند است ،گفت  : دولت در طی سه سال گذشته متوجه شده است که اصلاح طلبان و اعتدال گرایان از حامیان اصلی اش محسوب می شوند و مطمئنا به صورتی حرکت می کند تا نظر گروه های سیاسی در خوزستان را تامین شود.

مردم  خواستار  انتصاب استاندار بومی هستند

ميثم برون، رئيس كميته رسانه و مطبوعات ستاد انتخاباتي دكتر روحاني به شوشان گفت: اصلاحات با نزديك شدن به انتخابات مجلس شكل و قالب خود را گرفت و نتيجه ی يكي شدن با مردم خصوصا در مركز استان ، علی رغم  تقابل هاي نماينده ارشد دولت ، منجر به پيروزي ليست اميد شد .

وی همچنین  اظهار کرد:شوراي مشترك اصلاح طلبان و كليه احزاب و جنبش هاي اصلاح طلب و اعتدالگرا از يك سو و منتخبين مردم استان در مجلس دهم كه همانا صداي مردم  هستند ، از سوي ديگر به اين جمع بندي رسيده اند كه استاندار خوزستان قطعا بايد يك گزينه بومي باشد در حالي شنيده ها از سوي تصميم گيران در مركز خبر از گزينه غيربومي مي دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: بدون شك عدم انتخاب گزينه اصلاح طلب بومي براي استان با وجود عملكرد ضعيف دولت در سه سال گذشته اثرات جبران ناپذيزي بر وضعيت توسعه اي استان خواهد گذاشت و قطعا اين موضوع نارضايتي مردم را در پي خواهد داشت كه نمود آن را در انتخابات رياست جمهوري پيش رو مشاهده خواهيم كرد.

غیربومی بودن برای استانداری خوزستان خارج از تصور است 
به گزارش شوشان  ،توفیق ساکی ، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان با تاکید بر اینکه شدیدا خواستار استاندار بومی هستیم ، گفت: با توجه به شرایط خاص وویژه ی استان خوزستان نمی توانیم گزینه ی غیر بومی بودن را برای استاندار خوزستان متصور باشیم . 
وی افزود: بحث انتقال آب کارون بحث بسیار مهمی است که در حال حاضر به یکی از دغدغه های اصلی مردم خوزستان تبدیل شده است و با انتصاب فردی غیربومی نگرانی ها نسبت به انتقال آب کارون افزایش می یابد و این به صلاح مجموعه ی دولت نمی باشد . 

مگر در خوزستان مدیر لایق نداریم!

مجید برون ، فعال سیاسی نیز با تاکید بر اینکه نظر منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان احزاب باید در انتصاب استاندار خوزستان مورد توجه قرار گیرد ، اظهار کرد: انتخاب استاندار غیربومی تقابل با خواست اکثریت است . 

این فعال سیاسی با اظهار این نکته که مگر در خوزستان مدیر لایق وجود ندارد ، گفت: مجموعه ی دولت و وزارت کشور باید برای نظر فعالان سیاسی ارزش قائل شود  و به اجماعی که برای گزینه ی نهایی استانداری خوزستان انجام داده اند  ،احترام بگذارد .

خوزستان پذیرای استاندار غیر بومی نیست 

به گزارش شوشان ، سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان در نامه ای به وزیر کشور ضمن برشمردن فضای سیاسی و اجتماعی خوزستان ، خواستار انتصاب یک استاندار بومی در خوزستان شده است. 

در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار شوشان قرار گرفته آمده است: فضای عمومی استان در شرایط فعلی پذیرای استاندار غیر بومی نیست . از سوی دیگر لیستی بلندبالا از مدیران مجرب و توانمند خوزستانی را می توان نام برد که هم اکنون در مناصب بالای دولت دولت تدبیر و امید مشغول به فعالیت هستند و یا سوابق روشن و قابل دفاع مدیریتی حتی در حوزه وزارت کشور دارند که قطعا با توجه به شناخت و اشراف به مسائل خوزستان برای تصدی استانداری خوزستان به مراتب از یک فرد غیر بومی مناسب تر به شمار می روند . با این وصف پیشنهاد می شود از بین مدیران خوزستانی که به گفتمان اعتدال اعتقاد و باور دارند فردی با کفایت ، توانمند ، خوشنام و پاک دست که توسعه نگری ویژگی بارز وی باشد و بتواند ضمن ایجاد تفاهم و ائتلاف بین همه گروه های سیاسی و اقوام مسیر پیشرفت خوزستان را هموارتر کند انتخاب گردد. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
انتشار یافته: ۲۱
comment
comment
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
6
comment تعیین استاندار غیربومی نه تنها خیانت بزرگ که حماقت خیلی بزرگ هم محسوب میشود...
ما استاندار کارامد بومی میخواهیم کسی که اگر از دکتر مقتدایی بالاتر نیست لااقل هم تراز ایشان باشد
تعیین استاندار غیربومی باعث ایجاد تنش در خوزستان خواهد شد و نارضایتی عمومی در پی دارد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
1
7
comment واقعا خیانت به خوزستان است
comment
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
4
comment هیچ وقت خوزستانی ها وحدت نداشتند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
8
7
comment امیر حیات مقدم با تجریه ترین است.
امیر حیات مقدم شیر مرد حوزستان است.
امیر حیات مقدم فرد پاک دستی است.
comment
قدرت الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
1
0
comment اصل این است که استاندار فعال ، زحمتکش ، عادل ، قانون مدار ، ، غیر وابسته به هیچ باند و دسته ای ، شایسته و دارای برنامه برای پیشرفت استان باشد . بومی یا غیر بومی چه فرقی می کند؟
comment
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment اکثر مدیران اجرایی استان در بخش صنعت غیربومی هستند چرا تاکنون صدای کسی در نیامد مدیر عامل فولاد خوزستان، فولاد کاویان، نورد ولوله اهواز، توسعه نیشکر و.......و از همه مهمتر مگر استاندار بومی نباشیم چقدر به ایشان در جهت توسعه استان کمک شد. الان استاندار تهران مگر تهرانی است ایشان که فرد توانمندی است از شهر میانه میانه استان آذربایجان شرقی است استاندار هرمزگان مگر خوزستانی نیست. جدا از احساسات قومی گرایی که در جای خودش محترم است، تلاش کنیم فرد قوی و دارای کارنامه موفق منصوب شود حالا اگر فردی بهتر از افراد مورد نظر عزيزان پیدا شد چرا مخالفت میکنیم شعار بس است اولویت ما توسعه استان و رفع مشکلات باشد حالا اگر بومی باشد بهتر اگر نه هرکس دولت محترم معرفی کرد از ایشان حمایت کنیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment با نام ها معامله نکنید
حرمت مدیریت استان از لابی های شبانه بیشتر است
عده ای داد زن استخدام میکنند که نامشان را سر هر کوچه سیاسی فریاد زند
انتصاب استاندارد باید از استاندارد خاص خودش تبعیت کند و از مشورت بزرگان و فرهیختگان بر اساس حل مشکلات ویژه استان خارج شود آزموده های قبل را آزمودن خطاست و نان دندان زدهء استان های دیگر برای خوزستان مظلوم کارایی ندارد
comment
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
1
3
comment سمت استانداری در خوزستان مثل بازی پرسپولیس و استقلال می ماند که نیاز است داور آن خارجی باشد بدلیل تنوع قومی که در استان وجود دارد از هر کدام ازاقوام انتخاب شود ممکن است مورد قبول بقیه قرار نگیرد لذا بایستی دنبال فردی
گشت که مورد قبول همه قرار گیرد بنظر میرسد اگر فردی مانند استاندار قبلی یاآقای حیات مقدم استاندار خوزستان شود میتوان بر آن اجماع داشت
پاسخ ها
comment
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
comment اقای سردار امیر حیات مقدم یک فرد لیبرال منش بود.همین طرح پلاک اروند مال دوران امیر حیات مقدم است.
امیر حیات مقدم در معاونت سیاسی فرخ نژاد را داشت که اصلاح طلب بود و به همین دلیل عزل شد.در ضمن امیر حیات مقدم خودش فوق العاده به دنبال تغییرات بود.
امیر حیات مقدم از برخی جناح های تندروی اصلاحات طرد میشود زیرا امیر حیات مقدم فرد نمازگزار و مومنی است و برخی از این تند روها ایشان را قبول ندارند.
امیر حیات مقدم واقعا لیبرال است.
امیر حیات مقدم مخالف برخوردهای نیروی انتظامی بود و با ایشان مخالف بود.
امیر حیات مقدم هم گزینه خوبی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
1
comment ضمن تأیید انتخاب یک استاندار بومی کارآمد نباید فراموش کنیم که انتخاب یک استاندار غیر بومی کارآمد و توانا گاهی بهتر از انتخاب یک استاندار بومی ناتوان است که تنها درگیر در مسایل حاشیه ای و قومی قبیله ای می شود. متاسفانه در این استان همواره دنبال مقصران عدم پیشرفت استان در خارج از استان می گردیم در حالی که بسیاری از ناتوانی ها و کاستی ها مربوط به مدیران بومی استان خودمان است. اگر خوزستان را دوست داریم کمی منطقی و به دور از تعصب فکر کنیم.
comment
شوشان دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment [...] فعال سیاسی!!!
[...] فعال سیاسی
واقعا ما فعال سیاسیمون اینان خانواده [...] ؟
شوشان سوابق این دو عزیز رو در عرصه های سیاسی اعلام کن اول تا بعد نظراتشون رو بشنویم!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
0
0
comment بخدا حلالی جان نظرات خودت بهتر ازنظر این جوونای قدرت طلبه که فعال سیاسی نامیده میشن
یکی نیست بگه [...]
مدیر پایگاه ضمن تشکر از لطف شما لیکن رسانه اختصاصی نظرات یک فرد یا دیدگاه نیست و جامعه در نگاه آرمانی باید در رسانه منعکس شود و اتفاق بیفتد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
0
0
comment به نظر شماها مهمه بومی و غیربومی؟؟؟؟
مهم جبران عقب افتادگی های استان هست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
1
0
comment دولت روحانی بدانت مردم اگاهند اگر دست از پا خطا کند همین مردم [...] به دولت و منتخبان وی خواهند زد . برای خوزستان استانداری انتخاب کند همانند سید شریف حسینی هم با تجربه است و مردی از این اب خاک . درود بر کلیه خوزستانیهای که منصب خود بارها از این اب خاک در مجلس دفاع کردند و میکنند .
مدیر پایگاه برادر عزیز. سید شریف خوب. قبول. اما فکر نمی کنید با این لحن نوشتن نمی توان دولت را متقاعد کرد و تازه ممکن است به ضرر سید شریف هم باشد یا هر گزینه ای که با این ادبیات از وی دفاع شود؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
4
0
comment گزینه مردم خوزستان سید شریف حسینی است این را به دولت روحانی از این تریبون منتقل کنید .
comment
کیانوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
comment
0
3
comment سید شریف در مدت هشت سال نمایندگی چه کاری برای شهر اهواز انجام داد که الان بخواهد برای استان انجام دهد.
ایشان یکی از کارهای که در مدت هشت سال انجام داد آوردن مدیران غیر بومی در استان بخصوص شهر اهواز بود که اگر گشتی در سطح کارخانجات استان بزنید متوجه خواهید شد.
پس ما مردم خوزستان فردی که کارنامه آن معلوم است را نمی خواهیم.
comment
هادیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
comment
3
0
comment سید احمدموسوی یار رهبر با مدیریت های کشوری هم با تجربه است و مردی از این اب خاک . درود بر کلیه خوزستانیهای که منصب خود بارها از این اب خاک در مجلس دفاع کردند و میکنند .سید احمد موسوی ولایی هستن
comment
ساکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
comment
0
3
comment بهترین گزینه واسه سیدشریف حسینی بخشداری اهواز
پاسخ ها
comment
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
comment [...] واقعا یک رانت خوار واقعی است.
معلوم نیست این اقا کی دکتر شد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
0
comment آآی ادمها که زود رنگ میبازید .لطفا خود باشید .چطور تا یکهفته پیش همه از مقتدایی تعریف وتمجید میکردید حالا یکشبه بد شد آی آدمهای بظاهر روشنفکر اما[...] .واقعا وقتی به ای سایتها وفضای مجازی سری میزنم[...]
comment
جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment درود بر حاج مجید برون
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار