اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۱۳۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
ادامه واکنش فعالین سیاسی و اساتید دانشگاه به گزینه های استانداری خوزستان/ دکتر افقه: خوزستان استانداری در حد یک وزیر با تجربه می خواهد/ مسرور: غیربومی بودن مانعی در راستای تحقق اهداف دولت نیست / حرج چلداوی: استاندار باید مورد تایید نمایندگان و گروه های سیاسی باشد
در ادامه ی نظرهای شخصیت های سیاسی خوزستان در خصوص انتصاب استاندار خوزستان توسط وزارت کشور ، علیرضا مسرور اظهار کرد:هر چند انتخاب...
شوشان: در ادامه ی نظرهای شخصیت های سیاسی خوزستان در خصوص انتصاب استاندار خوزستان توسط وزارت کشور ، علیرضا مسرور اظهار کرد:هر چند انتخاب مدیران بومی با توجه به شناختی که نسبت به مسائل استان دارند ، می تواند به کارها سرعت ببخشد اما غیر بومی بودن نیز به عنوان یک مانع جهت رسیدن به اهداف دولت تلقی نمی شود. 


غیربومی بودن مانعی در راستای تحقق اهداف دولت نیست 

به گزارش شوشان ، عضو انجمن اسلامی معلمان ایران با اظهار اینکه یک استاندار بومی با توجه به شناختی که نسبت به مسائل استان دارد موثر تر است ، گفت:اگر مجموعه ی دولت به این نتیجه برسد که یک مدیر غیربومی را برای تصدی گری در استانداری خوزستان برگزیند، باید تمامی مسئولین و شخصیت های سیاسی از ایشان حمایت کنند و تمامی تلاش خود را برای همکاری و همراهی با وی به کار بگیرند.

مسروردر عین حال با اشاره به اینکه چرخه ی مطالبات در خوزستان به دلایل تنوع قومیتی متنوع است ،اظهار داشت:متاسفانه ما هنوز یاد نگرفتیم که در عین اختلافات ، در یک نظام دموکراتیک زندگی کنیم و همین امر موجب شده است که گزینه های زیادی برای این پست از سوی گروه های سیاسی اعلام شوند و این همه اختلاف نظر نگران کننده است . 

استاندار باید مورد تایید نمایندگان و گروه های سیاسی باشد

یه گزارش شوشان ، حرج چلداوی ، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان بر گزینه ی بومی تاکید دارد.وی اظهار می دارد :خوزستان به دلیل اینکه دارای تنوع قومی و فرهنگی است اگر استاندار از خارج از استان انتخاب تا بر روی بافت ترکیبی استان خوزستان شناخت پیدا کند، زمان می برد پس بنابراین نمی توانیم مطمئن باشیم موفق عمل می کند.

چلداوی با اشاره به اینکه در استان خوزستان تجربه ی استاندارغیربومی نشان داده است که هیچ کدام از جناح ها و گروه ها نتوانستند با آن تعامل برقرار کنند ، بیان کرد: تاکید گروه های سیاسی در استان خوزستان بر گزینه ی بومی است به خصوص گزینه ای که مورد اجماع کلیه ی جناح ها ، گروه های سیاسی ، مسئولین و نمایندگان باشد.

خوزستان استانداری در حد یک وزیر با تجربه می خواهد 

به گزارش شوشان ، دکتر افقه ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز معتقد است:خوزستانی ها به جای اینکه بر شایستگی افراد تکیه کنند در بحث های پیش پا افتاده متوقف مانده اند. این اقتصاد دان به شوشان گفت: خوزستان به دلیل جایگاه اقتصادی ، استراتژیک و تاریخی استانداری در حد وزیرو با تجربه ای موفق و اختیارات ویژه می خواهد .

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران افزود: خوزستان علی رغم تمامی فعالیت های اقتصادی ملی ، به دلیل بی تدبیری دولت های مرکزی عقب مانده است چون این دولت ها اداره ی واحدهای بزرگ و ملی را خودشان به دست گرفته اند و اداره ی این واحدها را از استان جدا کرده و به صورت جزیره ای اداره می کنند و برای نیل به این هدف نیز از مدیران ضعیف در داخل استان استفاده می کنند . 

وی اضافه کرد:همین این امر باعث شده است تا بدون اینکه لطمه ای به فعالیت های بزرگ در کل کشور وارد شود ،وضع خوزستان مشابه با استانهای محروم باشد . 

 دکتر شریعتی تنها گزینه ی مورد اجماع 

پژمان کریمی از حزب اتحاد ملت شاخه خوزستان نیز اظهار داشت : دولت روحانی با انتخاب یک گزینه غیر بومی تیرخلاص را به روند اعتدال در خوزستان خواهد زد. وی افزود: دومین اشتباه مکرر و پیاپی دولت تدبیر و امید پس از انتصاب آقای مقتدایی انتخاب هر گزینه غیر بومی برای ولایت خوزستان است.

کریمی به شوشان گفت: دولت میبایستی برای تضمین برد انتخابات در دوره بعد کماکان اصلاح طلبان خوزستان را با خود همراه داشته باشد. وی با اظهار اینکه دکتر شریعتی در حال حاضرتنها گزینه موجود است ، گفت : وی به لحاظ تقوا و تعهد شخصی،ارتباط مستمر و موثر اشخاص و جریانات سیاسی استان اعم از اصلاح طلب،معتدل و اصولگرا،نشست و برخاست با اقوام مختلف استان و مردم داری،تجربه معاونت سیاسی و سرپرستی استانداری،ارتباط فعال با سیاسیون مرکز نشین وبسیاری فاکتورهای و مولفه های دیگر میتواند مورد اجماع عام مردم واقع گردد.

کریمی همچنین خاطر نشان کرد: قطعا ایشان مورد تایید اکثریت نمایندگان مجلس دهم و نیز آیات عظام و روحانیت معزز استان و حضرات نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان نیز میباشند.

درنگ جایز نیست ، شریعتی بهترین گزینه 

سید صدرالدین مرتضوی فعال سیاسی اظهار داشت :الآن زمان رسیدن یک اتفاق خوب است،اتفاقی که سال هاست مردم مظلوم استان از آن بی بهره اند اتفاق بهره مند شدن از خدمات مردی از جنس اصلاحات،مردی از جنس مطالبات به حق مردم عرب بختیاری،دزفولی شوشتری،بهبهانی،قنواتی،بندری وهمه اقوام پاک و رنج کشیده استانم ،خوزستان ، که اماممان فرمود خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.

وی گفت: آری اگر همت نخبگان این استان جنگزده خود را نشان ندهد چه بسا که بازهم شاهد عقب ماندگی آن باشیم امروز روز همدلی خوزستانی هاست تا این نقصان ها جبران شود،امروز روز نه به گزینه غیر بومی و آری به گزینه بومی وفراگیر،دکتر شریعتی است، درنگ جایز نیست،درنگ امروز ما باعث افسوس فردایمان است. دوستان تلاش بسیار باید تا استان در ریل جبران عقب ماندگی قرار گیرد،همت چاره ساز است.

گزینه ی مورد نظر نباید بازیچه ی لابی های منفعت طلب شود

رضا کیانی ، فعال سیاسی اطلاح طلب نیز گفت: هرقلبی که به عشق توسعه و سرزندگی خوزستان می تپد ، نمی تواند در برابر آینده استان و انتخاب مدیرارشد این استان بی تفاوت باشد . در این برهه حساس می بایست احزاب و شخصیتهای صاحب نفوذ و اصحاب رسانه عقلانی وآینده نگر و جامع نگر با موضوع برخورد کنند . صرفا احساسی عمل کردن فرجامی جز پشیمانی ندارد . آنچنان که قبلا نیز گفتم انتخاب استاندار بومی صدالبته بهتر است ، اما نباید در مطرح کردن گزینه های بومی شتابزده عمل کرد چون به ضرر استان و حتی شخصیت حقیقی آن گزینه ها نیز هست.

کیانی به شوشان گفت: آن گزینه بومی لیاقت مدیریت ارشد استان را دارد که مستقل ، متعهد ، مقتدر ، صاحب تجربه و پخته گی در کار ،دارای قدرت تعامل و مدارا و خردورزی در ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی باشد .

وی خاطر نشان کرد: روی بحث استقلال فکری و عملی استاندار آینده تاکید دارم ، گزینه چه بومی و یا غیر بومی می بایست دارای برنامه باشد و بازیچه محافل و لابی های منفعت طلب و فسادآفرین قرار نگیرد.

کیانی تاکید کرد: شایسته است که وزارت کشور از نظرات و دیدگاههای احزاب ، شخصیتهای متعهد سیاسی فرهنگی و رسانه ای خوزستان در انتخاب استاندار جویا شود و تامل جدی در این مهم داشته باشد.

دکتر عارف پرسید گزینه ی شما کیست ؟!

کلاه کج ،دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز اظهار داشت: بنده سه روز پيش كه با جمعي از تشکل هاي استان خوزستان در جمع تشكل هاي دانشجويي اصلاح طلب حضور يافتم در طي ديدار با اقايان دكتر عارف و آيت الله سيد حسن خميني قويا از گزينه بومي دفاع كردم. 

وی اضافه کرد: البته دكتر عارف نیز گفتند که گزينه شما دانشجويان كيست ما گفتيم گزينه ما يك شخص بومي است كه بتواند تعادل را در بين اقوام برقرار كند و نابساماني ها و مشكلات بسياري كه در استان وجود دارد را به حداقل برساند و همچنين تلاش كند فضاي امنيتي استان را تبديل به فضاي سياسي كند.

کلاه کج به شوشان گفت : امروز نیز در ديدار با آقاي خاتمي و آقاي رفسنجاني ، بر همين مواضع تاكيد كردم و ضمن انتقاد از برخي بي اخلاقي ها در فضاي اصلاح طلبي در حضور آقاي خاتمي از گزينه بومي دفاع كردم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
15
9
comment کم مونده فتنه گران سال88 واسه استان شهیدپرورخوزستان تصمیم بگیرند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
4
11
comment قابل توجه اینکه این آقایانی که از استاندار شدن دکتر شریعتی در این مقاله حمایت کردند همشهریهای(بهبهانی) آقای دکتر شریعتی هستند!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
comment
1
8
comment شما در ابتدا اعلام کردید استاندار باید در حد وزیر با تجربه باشد و بعد از ان اعلام میکنید که شریعتی باید استاندار بشود.سوال بنده این است که شریعتی در کدام کشور وزیر بوده است و در ضمن چه تجربه ای دارد.
هر کس نباید به خودش اجازه بدهد پیشنهاد استانداری دهد.
استاندار باید ارشد .صالح.با تجربه و در طبقه استانداری باشد .
استاندار باید فردی پاک دست باشد.
کاندیدای بنده امیر حیات مقدم است.
امیر حیات مقدم در حد وزیر و یا استانداری بوده است.
امیر حیات مقدم فرد مومن و با خدا و پاک دستی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
0
3
comment [...]حرف زیاد میزنه!!!
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
0
2
comment حمله به روحانی برای حفظ مقتدایی در سبد اصلاحات/وقتی به جای اصلاح طلبان رئیس جمهور متهم می شود


هنوز جوهر برکناری عبدالحسن مقتدایی خشک نشده است که جمال درویش در گفتگویی رئیس دولت تدبیر و امید را زیرسوال می برد و مقتدایی را نه متعهد به روحانی که پایبند به اصلاحات می نامد.

مشاور استاندار سابق خوزستان محور اصلی کنار گذاشتن مقتدایی را رئیس دولت اعتدال می داند و از بی تمایلی مقتدایی در دوران انتخابات ریاست جمهوری برای حمایت از حسن روحانی می گوید.

وی انتصاب مقتدایی را در سمت استانداری خوزستان توسط رئیس جمهور از سرناچاری تحلیل کرده و عنوان می کند: اینکه پس از رئیس جمهور شدن روحانی ، به چه دلیل مقتدایی استاندار شد ، یک سوال بزرگ است. بی شک رییس جمهور به مشکلات استان واقف بود و می دانست حل مشکلات فراوان خوزستان ، تنها از عهده یک نفر بر می آید و آن کسی نبود جز مقتدایی و "بنا به ضرورت ها" او را به عنوان استاندار خوزستان معرفی کرد.

منتقد دولت خواندن مقتدایی از دیگر عناوینی است که درویش به مقتدایی نسبت می دهد و او را به رهبر یک حزب مخالف دولت تشبیه می کند و از تنش شدید استاندار سابق خوزستان با وزیر موفق بهداشت و نمایندگان خوزستان با افتخار یاد می کند.

بررسی اظهارات نزدیک ترین یار مقتدایی برای افرادی که از انتصاب تا برکناری وی را در ذهن دارند این مساله را تداعی می کند که جمال درویش برای حفظ مقتدایی در سبداصلاحات تمام همت خود را به کار بسته است تا سناریوی جدیدی را برای علت برکناری ترسیم کند چرا که مقتدایی قطعا بهتر از گذشته پی به خنجری که اصلاح طلبان از پشت به وی زده اند برده است.

اصلاح طلبان مهمترین مخالفان مقتدایی در دوره مدیریت وی در استانداری خوزستان بودند و بارها برای رسیدن به حداکثر مطالبات خود بر مقتدایی تاختند و در این اواخر نیز وقتی تصمیمات وی را غیرقابل تحمل دانستند با لابی سنگینی که در پایتخت صورت دادند حکم عزل مقتدایی را از وزارت کشور گرفتند.

مشابه چنین اتفاقی حدود 15سال پیش رخ داد و مقتدایی جوان توسط دولت اصلاحات کنار گذاشته شد چرا که نتوانست عطش قدرت طلبی افراط گرایان جریان اصلاحات را در خوزستان رفع کند و به ناچار بار سفر بست و از خوزستان رفت.

کنار هم قرار دادن این دو واقعه که هر دو به برکناری مقتدایی از استانداری خوزستان منجر شده است تلاش درویش را برای وارونه کردن علت برکناری مقتدایی روشن تر می کند کاری که درویش درمواجه با مسائل پیش آمده در حوزه استانداری خوزستان کم انجام نداده است.

پی نوشت:
بررسی دوره سه ساله مدیریت مقتدایی در خوزستان نشان می دهد:اعتدالیون از مقتدایی راضی،اصولگرایان بی تفاوت و اصلاح طلبان به شدت مخالف بودند...
comment
نادر کبیر
|
Indonesia
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
comment
0
3
comment درود بر شما
اینکارها فقط حزب بازی است که چگونه مردم خوزستان را چپاول کنند!
موقع سیلاب کجا بودن؟ سیل امده و مردم بی سر پناه باید چه کنند؟
سد گتوند که زمین های مردم و رودخانه کارون را نمکزار کرده است؟

هورالعظیم را خشک کردن جهت نفت! و آن گرد و غبار که با این کار بپا کردن؟
کثیف ترین آب شرب و هوا را خوزستان دارد؟!
متروی اهواز به هر بهانه درست نمی شود؟ اما شهر مشهد را نگاه کنید؟
آب کارون را که دارند انتقال می دهند و فقط در آن فاضلاب مانده است؟
راه آهن جنوب که فرسوده است و هرچند وقت یک اتفاق می افتد؟ وقطارهای فرسوده قدیمی؟! اما مشهد جی؟

شهرسازی درستی ندارد؟!!
زیباسازی درستی در شهرها نیست؟
کندترین اینترنت را وارد بعلت تجهیزات ساپورت فیبر نوری ندارند و مخابرات پول کلانی از مردم میگیرد؟
نانوایی بی کفیت؟!
بیمارستان های دولتی فرسوده و قدیمی و بدون تجهیزات پزشکی؟

تاکسیرانی ضعیف و بدون تاکسی نسبت به سایر استان ها و بدون نظارت؟
شبکه استانی خوزستان بدون برنامه و کیفیت؟
امکان تفریحی کم در شهرها و استان؟
مدارس فرسوده و بدون امکانات آموزشی و بابت آن پول کلانی میگیرند؟
تحصیل کرده های بیکار زیاد در استان؟
نداشتن اماکن تفریحی در اهواز؟
نداشتن استخدامی و بیکاری کارگران و معلمان و پرستاراران؟
پارتی بازی فراوان؟

و همه اماکن را از جوانان محدود می کنند به بهونه ی مجرد بودن و یا لباس نامناسب؟
و سرنجام افسردگی و سرنجام آن؟

بوروکراسی بسیار طاقت فرسا؟
و غیره......
بعید می دانم فردی برای این استان کار مثبتی انجام دهد؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
comment
2
3
comment فقط امیر حیات مقدم.
امیر حیات مقدم از همه سالم تر است و دزدی و رانت خواری هم نکرد.بروید و بررسی کنید.
گزینه های دیگر پاکی امیر حیات مقدم را ندارند و امیر حیات مقدم فرد اخلاق مداری بود .
هیچ کدام از گزینه ها به اندازه امیر حیات مقدم خوش فکر نیستند.
امیر حیات مقدم واقعا مظلوم واقع شد و به ایشان توهین شد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
comment
0
0
comment استان ما استاندار با لیاقت و مردمی نمی خواهد بلکه استانداری حزبی و وابسته به یک سری افراد می خواهد برای پیشبرد اهداف حزب خود و کم کردن هزینه های عمرانی و اقتصادی.
دوره های قبلی استاندار های قبلی برای خوش خدمتی به دولت و گرفتن پست های مهمتر کمترین فعالیت عمرانی و اقتصادی را برای استان انجام دادند تا بتوانند مقداری از بودجه تعیین شده را به مرکز برگرداندن.
و در این روزها [...] استان بحث قوم گرایی مقتدایی را به زبان آوردن و با این عمل می خواهند که مانند سال های گذشته با آوردن استاندار مورد تایید خود مسولین استان را از همشهری های خود بگمارند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
comment
3
6
comment دکتر شریعتی اگر می توانست حداقل همان آزمایشگاه خود را بدرستی اداره می نمود که آنقدر مجبور نشود با [...] از پلمپ شدن آن جلوگیری کند!!!!
comment
زنگنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
0
comment متاسفم که گرفتار حواشی شدیم انتخاب استاندار مساله اساسی استان محل مشکلات توسعه مهم است /فتنه یعنی چه؟در ضمن این ها همه سرمایه های نظامند ودکترشریعتی هم فرزند همین استان
comment
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
2
0
comment فقط استاندارفهیم و دلسوز وشجاع و متعهد ما جناب دکترمقتدایی
دکترجان یه خانه خودبرگرد لطفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار