شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
 معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سرانه فیزیکی خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه نسبت به هر دانشجو را مطلوب خواند.

ساسان موگهی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متوسط سرانه فیزیکی خوابگاههای کشور شامل ملکی، مشارکتی و خودگردان نسبت به هر دانشجو در کشور 15.5 متر مربع است و این شاخص در خوابگاههای ملکی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در استان 14.7 است.  وی افزود: سرانه فضای خوابگاهی در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال 1392، 10.5 متر مربع بود که در سال جاری به 14.7 مترمربع رسیده است.

موگهی ادامه داد: در زمان حاضر همه دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تعداد سه هزار و 200 نفر در خوابگاههای ملکی دانشگاه اسکان یافته اند که 52 خانوار در خوابگاه متاهلی مستقر می باشند.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: دانشگاه ما از معدود دانشگاههای کشور است که تمام دانشجویان را در خوابگاههای ملکی خود اسکان داده است.

وی گفت: هم اکنون 12 خوابگاه متاهلی و مجردی شامل پنج پسرانه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در استان مستقر هستند. موگهی اظهار کرد: امسال با توجه به تعداد دانشجویان ورودی و دانش آموختگان به ناچار باید از خوابگاه مشارکتی یعنی اجاره ای استفاده کنیم که هزینه خوابگاه توسط دانشگاه و دانشجویان پرداخت می شود.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سال 1393 دو خوابگاه شامل یک خوابگاه 400 نفره دخترانه و 52 خانواری متاهلی و در سال گذشته، یک خوابگاه 380 نفره دخترانه در استان راه اندازی شد. وی خاطرنشان کرد: در هر خوابگاه یک سالن ورزشی با امکان انجام ورزش های بدنسازی، تنیس روی میز و دارت نیز دایر است.

موگهی در خصوص برنامه های هفته خوابگاهها اظهار کرد: حضور مدیران ارشد دانشگاه و هیات رئیسه در خوابگاه ها، انجام مسابقات ورزشی و فرهنگی شامل داستان نویسی، خاطره نویسی و عکاسی از جمله این برنامه ها است. هفته خوابگاهها از 25 تا 31 اردیبهشت ماه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار