شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

شوشان - علیرضا زمانی راد

بر اساس بررسیهای به عمل آمده و برتری امتیازات شهرستان دزفول ، وزارت کشور لوح زرینی مبنی بر معرفی دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت تهیه و این لوح که تاریخ اهداء آن چهارم خرداد ماه هزار و سیصد و شصت و شش می باشد با حضور هیئت بلند پایه ای از نمایندگان  دولت و ستاد کل نیروهای مسلح به مردم دزفول اهداء و در میدان فتح المبین نصب گردید .

 مشکلات ناشی از جنگ هر روز بیشتر می شد ولی آنچنان که شایستۀ ایثارو فداکاری مردم بود مورد توجه و  رسیدگی قرار نگرفتند . و لوح زرین شهر نمونه مقاومت نیز راهی موزه گردید . و می رفت تا  بهمین سادگی تاریخ مقاومت و ایستادگی یک شهر که می توانست سرمشق آزادیخواهان جهان باشد به فراموشی سپرده شود .

 چگونه به چهارم خرداد رسیدیم؟

 در سومین دوره شورا  مورخ  ۸۶/۲/۲۸ طرح ایجاد کمیته های تخصصی و مشورتی جهت  همه کمیسیونهای  شورای اسلامی شهر دزفول ارائه  گردید ، اگر چه سایر کمیسیونها از این طرح استقبال چشمگیری ننمودند  ، لیکن این ایده در محدوده کمیسیون فرهنگی  اجرائی  و  دستاوردهای فوق العاده ای به همراه  داشت .

 موضوع خارج نمودن دزفول از مهجوریت و رفع معضلات و مشکلات مادی و معنوی آن هدفی بود که مارا به تشکیل کمیته ها و کارگروههای تخصصی  در کمیسیون  فرهنگی وادار کرد .

کمیته گردشگری 

کمیته گردشگری به پیشنهاد یکی از فعالین دزفول شناسی تشکیل شد و این کمیته  به زیر شاخه های گردشگری طبیعی ، گردشگری تاریخی ، گردشگری فرهنگی و گردشگری مقاومت معاصر  تقسیم  شد  موضوع تعیین روزی بنام دزفول در کمیته گردشگری مقاومت معاصر  مطرح شد و با تشکیل جلسات متعدد و همفکری با سایر اعضای محترم شورا و مدیران و مسئولین نهادهای تبلیغی و نیز اشخاص زبده حقیقی ، بالاخره روزی که در آن ، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت انتخاب شده و تاریخی که در آن لوح زرین به مردم دزفول تقدیم گردیده،  مناسبترین تاریخ تشخیص داده شد.

ابتدا ستادی تحت عنوان  ستاد بزرگداشت   چهارم خرداد سالروز معرفی  دزفول به عنوان شهر نمونه تشکیل و با همین نام از سال ۱۳۸۷ کارهای عمومی  با محوریت شورای اسلامی شهر انجام پذیرفت.

حمایت شخصیتهای گرانقدری همچون سردار شهید دکتر سوداگر و سایر عزیزان پیشکسوت موجب دلگرمی مارا فراهم کرد. و با همراهی سایر مسئولین در شهرستان  بویژه شورای فرهنگ عمومی ، از سال ۱۳۹۰  درج چهارم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی  تحقق یافت.

ستاد دائمی  چهارم  خرداد 

با تصویب رسمی روز دزفول ، ستاد دائمی چهارم خرداد با دبیری مرکز فرهنگی دفاع مقدس تشکیل و این مرکز همچنین ستاد مستند سازی چهارم خرداد را در دستورکار خود قرار داد چشم انداز این اقدام در این ستادها تدوین  گرویده و خواهد شد .

چگونگی تداوم دستاورد های چهارم خرداد ؟

باید توجه داشته باشیم که اقدام ما در ثبت وقایع مهم ، ریشه ی قرآنی دارد چرا که قرآن مارا به یادآوری ایام الله سفارش کرده و چهارم خرداد یکی از ایام الله های مهم ملت ایران و بویژه مردم شریف خوزستان و علی الخصوص مردم قهرمان و نمونه دزفول است .

اگر به شرایطی که منجر به انتخاب و معرفی دزفول  از میان همه شهرهای درگیر در جنگ شده بود، توجه بشود خواهید دید که یادآوری این روز فرصتی است برای بازگشت به ارزشهای اصیل و حفظ هویت دینی و انقلابی مردم  واین بالاترین دستاورد است . ارزشهائی که جامعه امروز سخت محتاج آن است .

و اما این انتخاب وپیشگامی لوازمی نیاز داردکه بسته به توان مدیران شهرستان قابل تحقق  خواهند بود . راحت تر بگویم پایتخت مقاومت و شهر نمونه مقاومت که برای جهان جذابیت دارد نیازمند امکانات و زیر ساختهائی است که باید به جا و مناسب مطالبه گر آن باشیم .

* باید ستاد دائمی چهارم خرداد با کمکهای مردمی و دولتی تقویت گردد . یکی از برنامه های جدی که البته در چند سال گدشته هم پیگیر آن بودیم ولی به دلایلی موفق به انجام آن نشده ایم ! دیدار سالیانه مردم دزفول و خوزستان با مقام معظم رهبری است . البته به نظر من  درصورتی تحقق خواهد یافت که وحدت و همبستگی مشهود مسئولین به مقام معظم رهبری گزارش شود.  .

* باید پروژه هائی متناسب با پایتخت مقاومت و شهری که جهانیان بویژه هسته های مقاومت در دنیا خواستار بازدید از آن هستند طراحی و تأمین اعتبار و اجرا شود .

* جشنواره های ملی و جهانی فرهنگی و ورزشی با عنوان مقاومت و پایداری در سطح ملی و بالاتر طراحی و اجرا گردد .

همه دستگاه ها و نهادها می بایست تلاش نمایند تا در هفته مقاومت طرح هائی برای افتتاح داشته باشند . در نامگذاری ها ، تخفیف ها ، تشویقات و خدمات باید به چهارم خرداد نگاه ویژه داشت.

*صدا و سیمای مقاومت  و  پایداری  با مرکزیت دزفول ، پارک موزه ملی دفاع مقدس و دهها طرح فرهنگی ، اجتماعی ، عمرانی و رفاهی باید در دستور کار مدیران شهرستان و استان باشد      

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
comment
1
0
comment احسنت بابت یاداشت زیبای شما جناب زمانی
و تبریک از صمیم قلب بابت انتصاب شایسته و بجا جنابعالی
ان شاالله موفق و موید باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار