اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۶۹۸
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
دیدار برخی از نمایندگان خوزستان با غلامرضا شریعتی / تکذیب دیدار کردونی با گزینه استانداری / بیانیه جمعی از فعالین عرب / احمدی جدیدترین گزینه استاندار غیربومی / انتصاب استاندار غیربومی درصورت عدم اجماع نخبگان خوزستان / جلسات مکرر منتخبین جدید/ تمایل به گزینه های غیربومی
ز اعلام نتایج انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی زمان زیادی نگذشته بود و هنوز تب اعلام نتایج فروکش نکرده بود که خبری به صورت ناگهانی در شهر پیچید

شوشان: از اعلام نتایج انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی زمان زیادی نگذشته بود و هنوز تب اعلام نتایج فروکش نکرده بود که خبری به صورت ناگهانی در شهر پیچید .این خبر ناگهانی حکایت از برکناری استاندار خوزستان داشت . استاندار استانی مهم و حساس ،که قلب تپنده ی کشور محسوب می شود .

به گزارش شوشان ، بلافاصله معاون سیاسی ،اجتماعی استاندار خوزستان از سوی معاون وزیر کشور با حکم سرپرستی ، تصدی گری استانداری خوزستان را بر عهده گرفت .گرچه فرج الله خبیر بلافاصله به جای عبدالحسن مقتدایی بدون حضور رسانه های گروهی معارفه شد ، اما از همان صبح سه شنبه ، 21 اردیبهشت ماه تاکنون ،هنوز استان خوزستان حتی یک شب آرام نیاسوده است و رایزنی ها، جلسات و مباحثات فرآوان نفس گیر تمام نشدنی در تاروپود تمامی سیستم های اداری ، سیاسی ، اجتماعی و فکری استان نفت و جنگ و مبادلات اقتصادی فرامرزی در جریان است و از این همه مباحثه گریزی نیست و بیراه نیست اگر بگوییم با توجه به حساسیت بی شمار این منطقه ، تعیین تکلیف سریع آن جزو ملزومات وزارت کشور است که باید در کمترین زمان ممکن این مهم را مورد رسیدگی قرار دهد و اما شنیده های شوشان را از دهمین روز بلاتکلیفی ناشی از بی استانداری خوزستان می خوانید : 

پس از به واقعیت پیوستن شایعه ی عزل مقتدایی ، شانزده گزینه ی احتمالی را برای جایگزینی وی پیشنهاد شده است که در این میان نام محمد کیانوش راد ،به عنوان گزینه ی اول اصلاح طلبان خوزستان دیده می شود. وی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت است و شخصیت محبوبی در بین اصلاح‌طلبان خوزستانی دارد.همچنین عباس حیصمی ، مهدی بخشنده ،محمد رضا شمسایی ، جاسم جادری ،محمد فروزنده ، سید احمد آوایی ، امین بیانک ، محمود حسینی ، ولی الله شجاعپوریان ، برات قبادیان ، فرامند هاشمی زاده ، محمد رضا موالی زاده ، احمد میدری، غلامرضا شریعتی و علی اصغر زبردست دیده می شود.

جمعی از نمایندگان مجلس خوزستان طی دیداری که با دکتر غلامرضا شریعتی داشتند از وی به عنوان یکی از گزینه های استانداری خوزستان حمایت کردند. در این دیدار حسنوند از اندیمشک ، ناصری از شادگان و خادمی منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم حضور داشتند . 

 • با بالاگرفتن اختلاف نظرها و عدم اجماع بر روی گزینه بومی و رایزنی برخی گروه های سیاسی خوزستان با گزینه های غیربومی ٬ شنیده شده که انتصاب استاندار غیربومی به دلیل عدم اجماع بر گزینه ی بومی ٬ در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است. 

جواد کاظم نسب الباجی ، منتخب مردم اهواز و کاندیدای لیست امید گفته است: تاکنون منتخبین خوزستان چندین جلسه مستمر با وزیر کشور ، دکتر عارف ، لاریجانی و معاون وزیر کشور به منظور انتخاب استاندار آینده برگزار کرده اند و پیگیر انتصاب یک استاندار بومی و توانمند هستند. وی افزود: کیانوش راد تنها گزینه مورد نظر اصلاح طلبان خوزستان است که از قرار معلوم مورد توجه روحانی رییس جمهور نیز قرار گرفته است. گزینه های دیگری همچون دکتر شریعی نیز مدنظر است.

محمد کیانوش راد در مطلبی اظهار داشته که استاندار شدن من مساله اصلي نيست. وی همچنین تاکید کرد: استاندار هركه باشد، بايد به توسعه از منظر جامعه شناسي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي و تاثير و نقش نيروهاي اجتماعي در استان چند قومي - چند فرهنگي باور واقعي و نه نگاه امنيتي داشته باشد. 

در حالی که تمامی نخبگان و نیروهای سیاسی خوزستان بر لزوم بومی بودن استاندار این استان تاکید دارند ،برخی شنیده ها حکایت از احتمال وجود برخی گزینه های غیربومی در بین کاندیداهای لیست وزارت کشور دارد. در این بین اسامی همچون احمدی دبیر کل هلال احمر ایران و حسینی استاندار اسبق سیستان مطرح شده است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در حمایت از فرج الله خبیر به مطلب منتشر شده توسط یک سایت واکنش نشان داد . در پی انتشار مطلبی در یکی از پایگاه های خبری مبنی بر اینکه سرپرست فعلی استانداری خوزستان یک فرد ایلامی است که رزومه ی کاری قابل ملاحظه ای ندارد سید صدرالدین مرتضوی ، مدیرکل استاندار سابق خوزستان(دکتر میردامادی) ،گفت: خبیر متولد بکی از شهرهای ایلام می باشد که دوره تحصیلات خود را در آبادان گذرانده است .وی فارغ التحصیل دانشگاه تهران می باشد و در دوره ی دانشجو یی به جنبش دانشجویی پیوسته و چند بار دستگیر و زندانی می شود.فرج الله خبیر پس از پیروزی انقلاب به معاونت سیاسی استان چهار محال منصوب می شود و سپس مدیر عامل شرکت سپنتا ، شرکت شاهد ،شرکت جلگه نور و اولین معاون سیاسی استانداری خوزستان در دولت اصلاحات است .وی همچنین ، معاون سیاسی استانداری فارس ، معاون برنامه ریزی استانداری فارس ،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان،مدیر بافت های فرسوده استان خوزستان ودر نهایت معاون سیاسی استانداری خوزستان سرپرستی استانداری خوزستان را در کارنامه خود دارد.

رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان به شوشان گفت: به صورت جدی از گزینه ی استاندار بومی حمایت می کنیم .سید جابر موسوی اظهار داشت: ما همچنان بر مصوبه ی شورای احزاب خوزستان مبنی بر معرفی محمد کیانوش راد برای تصدی گری پست استاندار خوزستان پایبند هستیم و تمامی تلاش خود را برای این مهم به کار خواهیم بست.

 •    عبدالله سلامی، ابراهیم عامری، قاسم عموری، هادی سواری و محمد جواد دانش، پس از ملاقات با آقای علی اصغر زبر دست، در منزل مهندس محسن میردامادی حضور یافته و با سید محمود حسینی از گزینه های مطرح برای استانداری، تشکیل  جلسه داده اند. در این نشست، فعالان عرب به بیان دیدگاه ها، مواضع و مطالبات خود از استاندار آینده پرداخته و خواهان بهره گیری بیشتر از نخبگان عرب در رده های مدیریتی استان شده و علاوه بر تحویل یک طرح 5 صفحه ای به حسینی، لیستی مشتمل بر اسامی 8 نفر از نیروهای مناسب برای احراز پست های ارشد را در اختیار وی قرار داده اند.  

رایزنی های فشرده ای در تهران توسط گروه های سیاسی مختلف و در راستای تعیین تکلیف استانداری خوزستان در حال انجام است و گروه های سیاسی طی جلسات جداگانه ای با مرعشی، مقیمی ، فروزنده ، میردامادی و بخشنده دیدار و گفت و گو کردند. 

•     در پی انتشار خبری مبنی بر دیدار دکتر روزبه کردونی با سید محمود حسینی استاندار سابق سیستان و بلوچستان و یکی از گزینه های استانداری خوزستان، کردونی این دیدار را تکذیب کرد.وی به شوشان گفت: با هیچکدام از گزینه های مطرح برای تصدی گری استانداری خوزستان دیداری نداشتم و برنامه ای نیز برای چنین دیدارهایی ندارم. کردونی همچنین خاطر نشان کرد: البته دوستان فراوانی در تهران و اهواز در این خصوص رایزنی هایی را انجام داده اند که انجام این رایزنی ها حق آنهاست. وی تاکید کرد: انتخاب استاندار خوزستان باید در یک فرآیند توام با تفاهم، خرد ورزی و آرامش انجام گیرد وکسانی که با انتشار اخبار غیر صحیح فضای سیاسی را ابهام آلود می کنند، خدمتی به استان نمی کنند . وی در پایان تصریح کرد: انتخاب استاندار در زمره ی اختیارات قانونی وزارت کشور است اما بهتر آن است که برای انتخاب استاندار با نماینده ی ولی فقیه و روحانیون موثر در استان ، نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و تشکل ها و احزاب سیاسی به ویژه تشکل ها و احزاب حامی دولت ، رایزنی صورت بگیرد.

 •     جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عرب خوزستان طی بیانیه ای خواستار انتصاب استاندار بومی عرب شدند. در این بیانیه آمده است:  اکنون که در آستانه انتخاب استاندار جدید توسط دولت محترم هستیم شایسته است که وزارت کشور بخشی از مطالبات مردم عرب را موردتوجه و امعان قرار دهد و با انتخاب استانداری شایسته از میان مدیران با كفایت عرب علاوه بر خط بطلان كشیدن بر تفکر انحصاری و تنگ‌نظرانه، تلاش در جهت جبران کاستی‌های روا داشته شده در حق این مردم را آغاز نماید. به این منظور با انتخاب استانداری از میان فرزندان توانمند عرب استان و در رأس آنها جناب آقای "دکتر عباس حیصمی"  علاوه بر در پیش گرفتن سیاست‌های شایسته و تدبیر مناسب و رویكرد منطقی، افق جدیدی را در تعامل با مردم عرب در پیش گیرد.


 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۲۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
comment
12
8
comment استاندار باید لر باشد چون تعداد لرها در خوزستان از همه بیشتر است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
comment
6
7
comment استاندار خوزستان یک کلام ،دکتر ولی الله شجاعپوریان وسلام.
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
comment
0
8
comment یک طرف میگوید استاندار باید عرب باشد.طرف دیگر میگوید استاندار باید از اجماع اصلاح طلب ها بیرون بیاید.طرف های دیگر چیزهای دیگری میگویند.این اختلاف نظرها باعث میشود تا از خارج از استان یک استاندار غیربومی که منافع اصفهان و تهران و... را تامین میکند استاندار خوزستان شود.تو را به خدا دست از این قومگرایی [...] و... جناح بازی سیاسی بازی بردارید و به فکر خوزستان باشید
comment
از رامهرمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
comment
0
9
comment دست از قومگرایی و جناح گرایی بردارید.بیشتر شهرهای خوزستان از نظر بافت چند قومیتی هستند و هم لر و هم عرب و فارس و قشقایی و... دارند.به فکر استان باشید تا مردم در سال آینده به دولت فعلی رای دهند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
7
comment من برای این بظاهر متفکران که اصرار بر استاندار هم قوم خود دارند متاسفم .این نوع نگاه وتفکر قومی با روح اصلاح طلبی وشایسته سالاری در تضاد است .این دوسنان چناچه ادعای اصلاح طلبی دارند باید خود را از این قید وبتوندها برهانند متاسفانه یکی از عوامل عقب ماندگی ما خوزستانیها سهم خواهی عده ای فرصت طلب است که همواره چوب لای چرخ توسعه استان گذاشته اند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
4
comment انتخاب استانداربا این سبک وسیاق یک فاجعه برای استان خوزستان است استانداری که اینان انتخاب میکنند وامدار آقایان میشود وباید همواره گوش بفرمان وکارگزار منویات آقایانی باشد که در رسیدن به مسند استانداری حمایتش کردند ودر واقع این حضرات همان تاج بخشان هستند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
1
5
comment فروزنده سابفه وزارت وصدارت را دارد بظر میرسد با توجه به سهم خواهی آقایان میتوان دست رد به سینه کسانی زد که سهم خواهی میکنن.واز طرفی ایشان یک گزینه بومی وفراقومی است .اگر کیانوش راد استاندار شود استان دچار انشقاق وتفرقه میشود که تا سالیان طولانی ترمیم نخواهدشد.من استانداری دهه شصت را بخوبی بیاد دارم .
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
3
5
comment علی اصغر احمدی استاندار جدید خوزستان هفته آینده معارفه می شود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
1
1
comment استاندار دکتر موسی خادمی ،ایشان درحال حاضر استاندار کهگیلویه و بویراحمد میباشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
1
0
comment استاندار دکتر موسی خادمی ،ایشان درحال حاضر استاندار کهگیلویه و بویراحمد میباشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
0
2
comment استاندار باید ارشد و صالح و با برنامه باشد.
برنامه های امیر حیات مقدم خوب و مناسب بود.
امیر حیات مقدم صد در صد استاندار نمی شود ولی برنامه های ایشان خوب بود و باید بررسی و مطالعه شود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
comment
1
1
comment خوزستان همواره از اصلاح طلبان ضربه خورده است؛در دوره ی قبلی ریاست جمهوری اصلاح طلبان هم خوزستان به رکود و عقب گرد محسوسی گرفتار شد چراکه سران اصلاحات (هاشمی،خاتمی،عارف و...)از استانهای مرکزی و کویری (کرمان و یزد)هستند و اینان همواره به خوزستان بی توجه بوده و پیشرفت و توسعه را به سمت مناطق مرکزی و خصوصا زادگاه خودشان کشانده اند اینگونه است که علی رغم دلایل فراوان مبنی بر غیرکارشناسی بودن طرحهای انتقال اب بین حوضه ای و عواقب ناگوار اجرای انها بازهم شاهد کلنگ زنی طرح انتقال اب بهشت اباد در کرمان هستیم و حالا هم نوبت انتخاب استانداری است که این روند را تسریع و تقویت نماید!!
انشاالا انتخابات سال اینده فرا خواهد رسید و دولت جواب این بی توجهی ها به خوزستان را خواهد گرفت؛ظاهرا کلید روحانی برای خوزستان به قفل بدل گشته است و تدبیر ایشان تبخیر شده است !!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
2
1
comment استاندار جدید آقای مهندس صادق محمدی منوط به پذیرش ایشان قطعی میشود.آقای محمدی متولد بهبهان میباشد .ومسولیت های درخشانی داشته ازجمله شهردار آقاجاری،شهردار امیدیه ،معاون شهردار اهواز،مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان ،مشاوراستاندار.مشاور معاون رییس جمهور بوده و از چهره های اجرایی،فرهنگی کشوری است و افتخارات استان خوزستان در تهران میباشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
1
0
comment آقای مهندس محمدی بسیار مدیر خوش اخلاق و توانمندی است .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
1
comment برای خوزستان و آینده اش باید تاسف خورد که صداهای رسایش نشان از کوته بینی دارد
با دید نقد به گزینه های مطرح نگاه کنید,
کدام در قد و قوارهء استان خوزستان است؟
شریعتی؟
احمدی؟
فروزنده؟
کیانوش راد؟
حیصمی؟
....
...
...
.....
..
زبر دست؟
بخشنده؟
آخه ای صدا دار های خوزستان شما را چه شده که اندکی به خود اجازه تعمق در این موضوع مهم نمی دهید
خوزستان و قومیت و جناح و قبیله و خانواده را فقط برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت مالی و اعتباری می خواهید؟
بس است
بس است
دست از سر این مظلوم بردارید تا نفسی بکشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
2
comment به نظر من با توجه به اینکه در طی سالهای گذشته همه استاندارن خوزستان غیر عرب بودند لذا وقت آن فرا رسیده که یک استاندار عرب با کفایت برای این استان انتخاب شود تا نگاه امنیتی به استان مرتفع و این تابوی عدم اعتماد به مردم عرب خوزستان شکسته شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
1
comment کدام غیرت و تعصب و عقلانیت به شما حکم میکند که انتصاب مدیر عالی استان را قومیتی کنید؟
یکی لر میخواهد و یکی عرب!!!!!!
آن یکی بختیاری و دیگری بهبهانی!!!!!!
آخر هم میبینی شد ایلامی و سیستانی و همدانی
و شاید هم شوشتری و دزفولی
تا به کی اصل را بجای شایسته سالاری به قومیت گرایی و جناح بازی و باند سالاری باید داد
ما به امید عقلانیت رای به امید و اعتدال دادیم نه برای بالا رفتن عده ای از این نردبان
نکند عده ای خیال کنند که رای مردم به لیست امید و یا انتخاب رئیس جمهور اعتدال رای به ستاد و سر ستاد آنهاست که اگر شما سری در سر ها دارید از امید مردم به شعار های شایسته سالاری و اعتدال است
عدول کند عزل می شوید
انتخابات 96 نزدیک است
خود را نبازید
comment
خوشبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment متاسفانه انتهای همه این بحث ها .مطرح شدن قومیت است.تا زمانی که مسئله قومیت و سهم خواهی اقوام مطرح باشد.نباید به پیشرفت استان امیدوار بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment ....پرونده ای سنگین در دادگاه دارد
comment
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment اين اقاي ......بجاي محاكمه شدن بعلت عدم لياقت در مهار سيل اخير كه به راحتي قابل پيشگيري بود حالا جايزه ميگيره خدا به ما رحم كند
comment
سید عیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment باید تاسف خورد که استانی با این همه توانایی فرد لایقی را برای تصدی استانداری ندارد و افرادی را که معرفی کردن برای گرفتن این پست همگی از لحاظ توانایی و حزبی گرایی و عدم توانایی کار اجرایی برای استان شناخته شده هستند.
اقایان مگر ما از قوم نژاد پرست قبلا در استان ضربه نخوردیم پس چه شده دوباره گزینه اول استانداری را از آن قوم انتخاب می کنید.
اگر انتخاب شما......... است همان بهتر که غیر بومی بیاید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
1
0
comment بهترین گزینه مهندس حاج صادق محمدی از جوان پرافتخار ومردمی استان خوزستان میباشد .آشنایی بسیار نزدیکی با دولتمردان دارد و تاکنون سوابق ایشان درخشان بوده است .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
1
1
comment علی اصغر احمدی بسیار گزینه منطقی و عاقلانه ای است بنده معتقدم گزینه بومی برای استانی که در آن اجماعی وجود ندارد خطر سیاسی و توان استاندار رو بسیار کاهش میده لذا غیر بومی توانمند بهتر میتونه با آرامش کار کنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment علی اصغر احمدی بسیار گزینه منطقی و عاقلانه ای است بنده معتقدم گزینه بومی برای استانی که در آن اجماعی وجود ندارد خطر سیاسی و توان استاندار رو بسیار کاهش میده لذا غیر بومی توانمند بهتر میتونه با آرامش کار کنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
0
1
comment مگه آقای دکتر خبیر چیشه ؟ آقای روحانی انتضار داریم حکمش را صادر کنی وما جوانان ودلسوزان و حامیان دولت ازشون دفاع وکمکش میکنیم .زنده باد روحانی قهرمان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
comment
1
0
comment من با جناب آقای مهندس محمدی موافقم.انصافا انسان توانمندیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار