اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
نزاع میان حرکت های فردی و جمعی در انتصاب استاندار / حرکت های خلاف جهت مصوبه ی شورای هماهنگی احزاب و تشکل های اصلاح طلب خوزستان / هشدار سید جابر موسوی
از تمامی احزاب و تشکل ها می خواهم که بر اساس مصوبه ی شورای هماهنگی...
شوشان / محمد موسوی : بیش از ده روز از برکناری استاندار خوزستان می گذرد و در طی این مدت رایزنی های فراوانی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای معرفی گزینه های مورد نظر برای تصدی گری استانداری در استان خوزستان صورت گرفته است .

به گزارش شوشان ، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نیز در همین راستا در جلسه ای که شنبه بعد از ظهر در دفتر مجمع نیروهای خط امام و با حضور نمایندگان 21 تشکل برگزار کرد، مصوب کرد تامحمد کیانوش راد به عنوان تنها گزینه ی نهایی اصلاح طلبان جهت احراز پست استانداری به وزارت کشور معرفی شود که در این خصوص نیز رایزنی های خوبی در تهران صورت گرفت و چهره های ذی نفوذی نیز  از او حمایت کردند.

در این جلسه که مصوبه ی نهایی آن به کیانوش راد ختم شد، نمایندگان21 حزب (اعتماد ملی ، سازمان دانشجویان و فارغ التحصلان (سدا)، ندای ایرانیان ،اتحاد ملت ایران اسلامی ، حزب اسلامی کار، کارگزاران سازندگی ، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز ، مجمع زنان اصلاح طلب ، جمعیت زنان مسمان نواندیش ،همبستگی ، مجمع نیروهای خط امام، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ، مردمسالاری، انجمن اسلامی معلمان ،سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی ، مجمع ایثارگران ، مجمع اصلاح طلبان عرب، انجمن اسلامی مهندسین ، انجمن اسلامی جامعه ی پزشکی ، جمعیت توسعه ی فرهنگی سیاسی خوزستان و مجمع دانش آموختگان شاخه ی خوزستان) حاضر بودند و معرفی " کیانوش راد " به عنوان گزینه ی قطعی احزاب اصلاح طلب خوزستان با 18 رای موافق مورد تصویب اکثریت اعضا قرار گرفت.

اما صبح امروز این مسیر اجماع در حالی دچار خدشه شد که با قطعی شدن گزینه ی مورد انتصاب در خوزستان ، برخی افراد با در پیش گرفتن مسیرهای فردی اقدام به نامه نگاری و جمع آوری امضا نمودند و خواستار مطرح شدن نام محمد کیانوش راد ، عباس حیصمی و غلامرضا شریعتی به عنوان گزینه های استانداری خوزستان شدند که از مصادیق این امر می توان به نامه منتشره توسط یک عضو حزب اتحاد ملت ایران در گروه های مجازی اشاره کرد با این مضمون که : 

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور

با سلام و تحیات 
احتراما به استحضار میرساند ، اینجانبان به عنوان جمعی از اصلاح طلبان واعتدالیون ،فعالان سیاسی و اجتماعی استان خوزستان ضمن حمایت از سیاست های دولت تدبیر و امید،نارضایتی خود را در خصوص اعلام گزینه های غیر بومی جهت تصدی استانداری خوزستان با توجه به شرایط کنونی بویژه پس از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حجم بالای مطالبات مردم این خطه اعلام نموده و در راستای نیل به توسعه متوازن و تقویت همگرایی سیاسی و همبستگی مردم خوزستان سه گزینه شایسته و توانمند بومی استان را جهت تصدی کرسی مدیریت عالی استان به صورت ذیل تقدیم می نماییم و امیدواریم با توجه به توانایی و کارآمدی گزینه های معرفی شده در نهایت با تصمیم دولت محترم یکی از این عزیزان بعنوان استاندار خوزستان معرفی و منصوب گردد.
۱-دکتر عباس حیصمی
۲-دکتر غلامرضا شریعتی 
۳-گزینه بومی مورد نظر دولت محترم
پیشاپیش از بذل توجه در خصوص موافقت با درخواست نخبگان استان کمال تشکر و سپاس را داریم.
رونوشت :
۱- جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 
۲- جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری ، معاون اول محترم رییس جمهور 
۳- حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمود علوی وزیر محترم اطلاعات
۴- حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده معزز ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه محترم اهواز
۵-جناب آقای دکتر امیری قائم مقام محترم وزیر کشور 
۶- جناب آقای مهندس مقیمی معاون محترم سیاسی وزیر کشور 

و در ادامه از کاربران شبکه های مجازی خواسته شده است تا برای درج نام خود، ذیل این نامه ، نام و نام خانوادگی شان را از طریق پیام رسان واتس آپ به شخص منتشر دهنده ارسال کنند تا نامشان به لیست مذکور اضافه شود.  همچنین ساکی یکی دیگر از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز اعلام آمادگی کرده است تا به گفته ی خود ، به همراه برخی دوستان این نامه را به مقامات ذیربط تحویل دهد .

گفتنی است ، انتشار این نامه در حالی صورت گرفت که کیانوش راد - که نامش پیش از این در گزینه های ردیف اول درج شده بود - طی یادداشتی ابراز عقیده کرد که به دليل نامناسب بودن اینگونه روش ها در موضوع معرفي استاندار ، نام وی از این نامه حذف شود. در نامه محمد کیانوش راد آمده است: برخي افراد از روي دلسوزي و احساس مسوليت ، نسبت به سرنوشت استانداري نامه اي را تهيه كرده و در صدد جمع اوري امضاء هستند و نام اينجانب را هم در ابتدا آورده اند که بلافاصله عرض كردم : بدليل مناسب ندانستن اينگونه روش ها در موضوع معرفي استاندار ، نام اينجانب را از نامه حذف كنند. شوراي هماهنگي احزاب اصلاح طلب ، اقدامي را انجام داده است و افراد وگروه ها هم تماس ها و مذاكرات خود را داشته و دارند. لذا روش جمع امضاء را براي معرفي كانديداي استانداري مناسب نمي دانم . درضمن در مورد تهيه نامه اي با امضاي عمومي و با اين روش ، هيچكس از من اجازه با مشورتي هم ننموده است. البته من " مناع الخير " نيستم . فقط عرض كردم اسم من در اينگونه جمع آوري امضاء نباشد.

در عین حال سیدجابر موسوی  عضو انجمن اسلامی معلمان ایران نیز در گفت و گویی با شوشان ، تاکید کرد: از تمامی احزاب و تشکل ها می خواهم که بر اساس مصوبه ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان عمل کنند و بر روی تنها گزینه ی مورد توافق تلاش و اجماع داشته باشند .

موسوی همچنین با اشاره به اینکه هر رفتاری غیر از این نشان از نادیده گرفتن مصوبه ی شورای هماهنگی است ، گفت : لازم است تا از حرکت های فردی در این خصوص خودداری شود چون اینگونه حرکات سبب عدم موفقیت در جبهه ی اصلاحات می شود. 

هر چه از روز برکناری استاندار سابق خوزستان می گذرد ، بر فشارهایی که زاییده ی بلاتکلیفی بی استانداری در خوزستان است افزوده می شود . کماکان باید صبر کرد و دید که این تنازعات در نهایت چه سرنوشتی را برای مدیر ارشد اجرایی دولت در خوزستان رقم می زند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment به به عجب گزینه هایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار