اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
از شرایط حج تا توصیه به منتخبین جدید خوزستان
تامین امنیت حج به هیچ وجه مورد موافقت عربستان سعودی قرار نگرفت و برای حفظ امنیت هیچ ضمانتی ندادند به همین دلیل تاکنون به نتیجه نرسیدیم.
امام جمعه اهواز: حج امسال در صورت تضمین امنیت حجاج برپا می شود

 امام جمعه اهواز با بیان اینکه کشور عربستان سعودی حاضر به تضمین امنیت حجاج ایرانی نشده است گفت: حج تمتع در صورت تامین امنیت و عزت ملت ایران برگزار می شود.

 آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه اهواز که در مصلی مهدیه این شهر برگزار شد با قدردانی از زحمات سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در این سازمان اظهار کرد: این مسئولان زحمات زیادی متحمل شدند تا امنیت حج و حجاج ایرانی درمراسم حج تامین شود و حوادثی همانند پارسال اتفاق نیفتد.

وی افزود: تامین امنیت حج به هیچ وجه مورد موافقت عربستان سعودی قرار نگرفت و برای حفظ امنیت هیچ ضمانتی ندادند به همین دلیل تاکنون به نتیجه نرسیدیم. موسوی جزایری با بیان اینکه مسئولان سازمان حج و زیارت در این راستا کوتاهی نکردند تاکید کرد: نظر رهبری و مراجع تقلید این است که باید حج با امنیت و حفظ عزت ملت ایران برگزار شود در غیر این صورت تکلیف شکل دیگری خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه 25 سوره حج تصریح کرد: به مسئولان عربستان سعودی تذکر می دهیم که این آیه را بخوانند و اگر اهل قرآن و مسلمان هستند و ذره ای ایمان دارند رفتار خود را تغییر دهند. وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار امسال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' پیشنهاد تشکیل یک شورا با حضور فنی و حرفه ای و کمیته امداد و سایر مسئولان مرتبط ارائه شد تا تعدادی طرح های اشتغال زا تعریف و برنامه ریزی شود و به این وسیله بتوان برای آموزش و اشتغال جوانان گامی برداشت.

عضو مجلس خبرگان همچنین سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را یک روز بزرگ، تاریخی و فراموش نشدنی نامید و گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر 23 روز طول کشید و طی آن پنج هزار کیلومتر مربع از خاک کشور شامل هویزه، پادگان حمید، جاده اهواز به خرمشهر و روستاهای حدفاصل آن و خرمشهر آزاد شدند.

وی چهارم خرداد و روز دزفول را نیز یادآور شد و افزود: این روز که به نام مقاومت و پایداری نامیده شده یادآور مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس است و از این شهر می توان به عنوان الگو یادکرد. موسوی جزایری با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، این روزها را متعلق به امام عصر (عج) دانست و افزود: شیعیان راستینی که زمینه ساز ظهور هستند تمام هدفشان در زندگی حفظ اسلام است حتی اگر در این راه رنج و مشقت تحمل کنند.

وی با بیان اینکه این هفته به نام 'سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است اظهار کرد: منظور از این سربازان گمنام، نیروهای وزارت اطلاعات هستند که برای حفظ، امنیت و ثبات کشور و برپایی نظام، به صورت گمنام فعالیت می کنند این در حالی است که خطرات درگیری در این جبهه کمتر از جبهه نظامی نیست.

اسارت 19 هزار نفر در عملیات آزادسازی خرمشهر

امیر احمد دهقانی جانشین قرارگاه منطقه ای جنوب غرب ارتش نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361گفت: مهمترین دستاوردهای عملیات بیت المقدس این بود که دشمن بعثی و صدام از استراتژی خود و صحبت هایی که درباره اروندرود و خرمشهر می کردند مایوس شدند. وی افزود: دستاورد دیگر این عملیات آزادسازی خرمشهر و جاده اهواز به خرمشهر از دست این دشمنان بوده است.

دهقانی اظهار کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر حدود 19 هزار و 500 نفر از نیروهای دشمن به اسارت گرفته و حدود 30 هزار نفر نیز کشته یا زخمی شدند.

وی پیروزی این عملیات را بیشتر شبیه یک معجزه توصیف کرد و گفت: عملیات عبور از رودخانه کارون که همراه با اصل غافلگیری دشمن باشد، در دانشگاه های دنیا تدریس می شود که در این عملیات به درستی انجام شد.

امام جمعه آبادان:نمایندگان مجلس خودشان را وامدار مردم بدانند

امام جمعه آبادان گفت: نمایندگانی که وارد مجلس می شوند به جای وامداری حزب و گروه خاص ، خودشان را وامدار مردم بدانند.  حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان افزود: نمایندگان منتخب مورد اعتماد مردم هستند و آنها باید مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه بپردازند و خود را فدای حزب بازی ها نکنند.

وی اظهار داشت: تلاش نمایندگان جدید در راستای حل مشکلات مردم باشد زیرا ملت با امیدهای زیادی به پای صندوق های رای رفتند. خطیب جمعه آبادان گفت: منتخبان مردم به خصوص منتخبان آبادان در مجلس دهم نباید خود را وامدار حرکات سیاسی و یا ثروت کنند و شجاعانه خود را از این محور دور کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: یکی از اعتقادهای همه ادیان ظهور مصلحی بزرگ برای پایان دادن به جنگ ها و رساندن انسان به کمال و سرمنزل مقصود است.

وی ضمن تبریک روز سربازان گمنام به نیروهای اطلاعاتی کشور افزود: امروز با وجودی که بیشترین توطئه ها متوجه این کشور است به پشتوانه الطاف الهی ، یاری امام زمان (عج) و تلاش همین سربازان گمنام یکی از امن ترین کشورها هستیم.

امام جمعه آبادان گفت: امنیت امروز کشور مدیون چشمان تیزبین و اشراف اطلاعاتی و مراقبت های سربازان گمنام امام زمان (عج )است که ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی آنان توفیقشان را از خداوند خواهانیم. حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به استعدادهای درون آبادان اظهار داشت: آبادان سرشار از استعداد از تمامی حوزه هاست، مسئولان باید به فکر استفاده از این استعدادها باشد.

وی تصریح کرد: چه دردآور است جوانی با در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای رفع مشکلات زندگی خود روی به رانندگی بیاورد. خطیب جمعه آبادان همچنین به اول خرداد سال 1359 آغاز محاصره اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این سال دولت آمریکا قانونی را تصویب کرد و کشورمان را در محاصره اقتصادی قرار داد.

وی بیان کرد: امروز با گذشت 36 سال این رفتار و اقدام های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران وجود دارد و هرگز نمی توان آن را فراموش و به دولت آمریکا اعتماد کرد. حجت الاسلام ابراهیمی پور ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: در سوم خرداد وعده الهی محقق شد و فتحی ماندگار در تاریخ ایران رقم خورد و در این روز نه تنها صدام بلکه استکبار جهانی سیلی محکمی از جوانان و ملت ایران خورد.

امام جمعه اندیمشک:موفقیت یا عدم موفقیت برجام با استدلال بررسی شود

خطیب جمعه اندیمشک با بیان اینکه موفقیت یا عدم موفیت برجام باید با استدلال بررسی شود بیان کرد:برخی می خواستند با مذاکره راهی برای مردم باز شود و امروز علت عدم موفقیت آن را با شجاعت به مردم اعلام کنند.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با تشریح وضعیت پسابرجام افزود:ارکان نظام وضعیت مذاکرات را نقد و بررسی نمایند. وی اظهار کرد:ما نمی خواهیم با سر و صدا چیزی بگوییم بلکه خواهان بررسی همراه با استدلال مذاکرات هستیم.

خطیب جمعه اندیمشک بیان کرد:مذاکرات با هدف رفع تحریم ها انجام شد و امروز باید ببینیم در کجای موضوع قرار گرفته ایم. حجت الاسلام خدامی در بخش دیگری با اشاره به گروه های تکفیری و اهداف آنان در معرفی یک اسلام دروغین و خشن افزود:بهائیت ساخته دست انگلیسی ها است که از سوی صهیونیسم و امریکا تقویت می شود.

وی گفت:آنان می خواهند چهره ای زشت از دین مبین اسلام به جهان معرفی کنند در حالی که شکست نهایی برای آنها خواهد بود. حجت الاسلام خدامی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز چهارم خرداد به مردم دزفول بیان کرد:شهرستان اندیمشک و دزفول در دوران جنگ تحمیلی مقاومت ستودنی از خود به یادگار گذاشتند و هیچ کس نمی تواند تاریخ مقاومت مردم این دو شهرستان را کم رنگ کند.

وی با انتقاد از عدم ثبت مقاومت مردم اندیمشک در بمباران هوایی بعثی ها افزود:اندیمشک در 4 آذر 1365 مورد حمله 54 فروند جنگنده دشمن قرار گرفت که در تاریخ کشور بی نظیر بود اما این واقعه در تقویم ثبت نشده و باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد:مقاومت مردم اندیمشک و دزفول الگوی ایثار است و این مقاومت ها نشان داد دشمن در برابر عزم و اعتقاد مردم به ارزش های اسلامی همواره شکست می خورد و هیچ غلطی نمی کند. امام جمعه اندیمشک در ادامه با اشاره به روند رو به پیری کشور گفت:جامعه ما رو به پیری می رود و جامعه پیر در بحث تولید، اقتصاد و نشاط دچار چالش جدی می شود که باید چاره اندیشی شود. وی با گرامیداشت سالروز میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) افزود:اعتقاد به موعود مهمترین و زیباترین بخش زندگی یک مومن واقعی است.

خطیب جمعه دزفول: استقامت و پایداری مردم دزفول الگوی مسلمانان جهان شده است

امام اجمعه دزفول با اشاره به مقاومت و پایداری مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: استقامت و پایداری مردم دزفول الگو و سرمشق مسلمانان جهان شده است. حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه دزفول ضمن تبریک سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روزمقاومت و پایداری -روز دزفول افزود:هرچه زمان می گذرد نقش مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در عرصه های بین المللی بیشتر اثرگذاری می کند.

وی با تاکید بر اینکه بدون تردید با مقاومت و ایستادگی دشمن از موضع خود عقب نشینی می کند گفت:مقاومت کم کم در حال نهادینه شدن در جامعه است و جای خود را پیدا می کند به گونه ای که در سوریه با الگو گرفتن از مقاومت مردم دزفول به نتیجه رسیده است.

امام جمعه دزفول افزود:مردم دزفول در دوران دفاع مقدس در مقابل موشک باران دشمن بعثی ایستادگی کردند و شهر را ترک نکردند که باید با بیان و اثرات آن، مقاومت را در جامعه نهادینه کرد. وی با اشاره به اینکه در برابر این مقاومت ها مسئولیت داریم گفت: نباید این فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه کمرنگ شود به همین مناسبت برنامه های مختلفی برای چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری -روز دزفول در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی چهارم خرداد را سرمایه فرهنگی و معنوی مردم دزفول دانست و گفت:باید با حمایت همه جانبه از این میراث گرانبها آن را به نسل های بعد منتقل کرد. امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه به موضوع دیجیتال اشاره کرد و گفت:در دیدار مدیر کل صدا وسیمای خوزستان در دفتر امام جمعه این موضوع مطرح و منجر به تصمیماتی در این خصوص شد که با توجه به تقاضا و پیگیری های مردم شاهد حل این موضوع با مشارکت و همکاری مسئولان باشیم.

وی همچنین از برپایی موکب دزفولی ها در کربلای معلا به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت:در تماس های تلفنی که با رزمندگان دزفولی در سوریه برقرار شد همه رزمندگان دزفولی در سلامت به سر می برند. خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته دزفول میلاد حضرت بقیه الله الاعظ(عج)را تبریک گفت.

وی افزود:امنیت و آرامش کنونی جامعه که نعمت بی بدیلی است مرهون مجاهدت های خاموش سربازان امام زمان (عج) است که موجب شده توطئه های دشمن به خودشان برگردد و کشور ایران جزو امن ترین کشورهای جهان باشد. حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت:دشمنان بیش از سه میلیارد و 390 میلیون دلار برای براندازی مسلمانان هزینه کردند که با مجاهدت سربازان امام زمان (عج)ناکام ماندند.

امام جمعه دزفول به برگزاری جشن های نیمه شعبان اشاره کرد و گفت:مومنان توجه کنند که برگزاری جشن های نیمه شعبان با گناه و جاهلیت مدرن همراه نباشد و قلب امام زمان(عج) خدشه دار نشود. وی افزود:سی دی و پوسترهایی با محوریت مهدویت تهیه شده که جشن های نیمه شعبان با محور این برنامه ها باشد.

خطیب جمعه دزفول به فرمایش های مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و روحانیون تهران اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری در این دیدار هدایت فکری و دینی،هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه های خدمات اجتماعی را سه وظیفه اصلی روحانیت برشمردند که اینها باید به منشور روحانیت تبدیل شود.

وی همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با قاریان و مسئولان برگزاری جلسات قرآن اشاره کرد وگفت:آمریکا شیطان بزرگ است که مسلمانان باید جرات داشته باشند مقابل استکبار جهانی بایستند. امام جمعه دزفول اظهار کرد: اگر مسلمانان و امت اسلامی قدرت ایستادگی در مقابل دشمن را داشته باشند قدرت های جهانی قادر به ظلم و ستم نیستند زیرا دشمن از اسلام مقتدر و شجاع هراس دارد.

امام جمعه موقت خرمشهر:کار فائزه خلاف شرع و دادن بهانه به دست دشمن بود

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: دشمن از رفتار فائزه هاشمی حمایت کرد و در واقع کار او خلاف شرع و دادن بهانه به دست دشمن بود. به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در خطبه‌های این هفته با تبریک سالروز آزاد‌سازی خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر در یک جنگ نابرابر و با دشمن تا بن دندان مسلح، با حماسه و دلاوری رزمندگان تمام معادلات را بر هم زد.

وی عنوان کرد: از نظر بعضی افراد سیاسی فتح و پیروزی خرمشهر، نقطه عطف، حماسه و تثبیت انقلاب اسلامی است، یعنی به‌واسطه رشادت و رادمردی‌ها در فتح خرمشهر قهرمان، انقلاب اسلامی ما تثبیت شد. امام جمعه موقت خرمشهر گفت: این جنگ با حمایت شرق و غرب از نظر مالی، نظامی و... از رژیم بعث و صدام بود، اما رزمندگان ما بدون حداقل امکانات فتح‌الفتوحی به وجود آوردند و دشمن را شکست دادند.

وی نصرت الهی و امداد غیبی را عامل پیروزی دانست و عنوان کرد: ایمان، توکل، توسل به خاندان اهل بیت، از خود گذشتگی، شهادت‌طلبی، اتکا به جوانان و نیروی داخلی باعث تحمیل شدن شکست خفت‌بار به دشمنان شد.

عادل‌پور بیان کرد: مثلت عبری، غربی و عربی از گذشته به فکر براندازی انقلاب ما بود و با تمام حمایت‌های خود به‌دنبال این بود، اما با وجود اینکه فقط حداقل امکانات در دست ما بود، با توکل و توسل استکبار را شکست دادیم.

وی متذکر شد: مساله هسته‌ای برای دشمن بهانه است، آنها به‌دنبال براندازی نظام و فکر اسلامی در منطقه هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است. امام جمعه موقت خرمشهر تصریح کرد: بعضی در داخل به‌دنبال تضعیف فرمول اعتماد به داخل و به‌دنبال خواسته‌های کدخدا هستند و فکر می‌کنند رونق فقط در دستان آمریکا است.

وی در رابطه با مشکلات خرمشهر گفت: مسائل عمرانی و اشتغال مهم‌ترین مشکلات این شهر است که تمام مسئولان باید به این توجه کنند و دست در دست هم برای حل آن اقدام کنند. عادل‌پور متذکر شد: بهائیت نه دین و نه مکتب است، بلکه فرقه ضاله‌ای است که برای مبارزه با اسلام طراحی شده است و به اعتقاد مراجع عظام تقلید مرتد به‌ حساب می‌آید.

امام جمعه موقت خرمشهر در رابطه با دیدار فائزه هاشمی با بهائیان تصریح کرد: دشمن از این دیدار و رفتار خوشحال شد و حمایت کرد، کار فائزه خلاف شرع و دادن بهانه به دست دشمن بود. وی بیان کرد: مسئولان اطلاعاتی و قوه قضائیه باید اقدام کنند و با کسانی که دین را برای معامله‌های سیاسی بازیچه خود می‌کنند، برخورد کنند.


امام جمعه شادگان : زوم حمایت مناسب از ورزشکاران و قهرمانان شادگان

خطیب جمعه شادگان بر لزوم حمایت مناسب از ورزشکاران و قهرمانان این شهرستان تاکید کرد. به حجت‌الاسلام سید مجید شرفی در خطبه‌های این هفته شادگان با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، اظهار کرد: باید بکوشیم تا جشن‌های مهدوی همانند سال‌های گذشته در این شهرستان به‌صورت خودجوش و باشکوه برگزار شود، زیرا برگزاری این جشن‌ها فرصت مناسبی برای آگاهی‌رسانی از سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام عصر(عج) است.

وی افزود: شب نیمه شعبان از بزرگ‌ترین شب‌های مسلمانان و شیعیان جهان است که مراسم آن باید در چارچوب حفظ ارزش‌های معنوی هرچه باشکوه ‌تر در سطح شهرستان شادگان برگزار شود.

امام جمعه شادگان در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به به فرا رسیدن مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز از تلاش مسئولان و سربازان اطلاعات کشور در برقراری آرامش برای ملت ایران تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در تمامی صحنه‌ها حاضر هستند و مجموعه این عوامل دست به‌دست هم می‌دهند تا در کشور امنیت خوب و مطلوبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: ماموریت‌های مهم و حساس این وزارت‌خانه تلاش برای حفظ انسجام ملی است که فرزندان ملت ایران اسلامی در وزارت اطلاعات به‌خوبی توانسته‌اند در انجام امور محوله موفق باشند. شرفی در فراز دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به فرار رسیدن سوم خرداد سال‌روز آزاد سازی خرمشهر گفت: سوم خرداد و فتح خرمشهر بزرگ‌ترین نماد مقاومت و مهم‌ترین پیروزی مردم غیور ایران اسلامی در مقابله با متجاوزان است.

وی با تاکید بر انتقال دستاوردهای حماسه آزادسازی خرمشهر به نسل جوان افزود: باید نسل جدید با این مناسبت‌ ملی آشنا شده و فضای این‌روز‌ها برای قشر جوانان تبیین و تشریح شود. امام جمعه شادگان خاطرنشان کرد: سوم خرداد بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره)، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مقام معظم رهبری است و همه باید برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم این روز تاریخی تلاش کنند.

وی در پایان بر لزوم حمایت از ورزش و قهرمانان ورزشی شهرستان شادگان تاکید و اضافه کرد: مسئولان و متولیان ورزش استان خوزستان و این شهرستان نیز باید با تمام توان از ورزشکاران و قهرمانان شهرستان شادگان حمایت کنند، زیرا حمایت از ورزشکاران یک امر ضروری است.


خطیب جمعه رامهرمز:تیراندازی در مراسم عزا و عروسی مورد نکوهش است

خطیب جمعه رامهرمز گفت: تیراندازی در مراسم تشییع جنازه و عروسی‌ها فرهنگ غلط و مورد نکوهش است. حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رامهرمز اظهار کرد: وجود پر فیض وجود مقدس امام زمان (عج) بر اساس وعده الهی برای احیاء زمین و موجودات آن است.

وی با اشاره به راه‌های اثبات ائمه اطهار(ع) گفت: هم از طریق عقل و هم نقل می‌توان وجود مقدس امام زمان(عج) را درک و ثابت کرد و برهان حفظ دین و شریعت یکی از ادله عقلی وجود مقدس این امام است.

خطیب جمعه رامهرمز با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان عنوان کرد: در این ایام تمام اماکن، مساجد، ادارات و مردم با برپایی جشن‌های باشکوه ارادت خود به امام عصر(عج) را نشان خواهند داد و در انتظار ظهور آن حضرت خواهیم بود.

وی با اشاره به رواج خرده فرهنگ‌های غلط در جامعه افزود: تیراندازی در مراسم تشییع جنازه و عروسی‌ کاری عبث و بیهوده است و باعث ضرر و زیان روحی، جانی و مالی به افراد خواهد شد، لذا مردم باید از این رسم غلط جدا پرهیز کنند. موسوی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: آنانی که از سیاست‌های آمریکا در منطقه حمایت کنند و طبق میل و نظر سیاست‌های آمریکا حرکت کنند متمسک به طاغوت هستند.

امام جمعه شهر چمران: نشست و برخاست با بهاییان خیانت به ملت است

امام جمعه شهر چمران گفت: پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی پاشیدن نمک بر زخم مستضعفان است. حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، اظهار کرد: شادی‌های این مناسبت بزرگ باید در کنار معرفت مقام امام عصر(عج) که حیّ زنده مفترض‌الطاعه است باید باشد.

وی ادامه داد: شب نیمه شعبان برترین‌ شب‌ها پس از لیالی قدر است و شب‌ زنده‌داری و احیا در این شب باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه روز ولادت امام عصر(عج) روز جهانی مستضعفان نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی حمایت از تمام مستضعفان جهان را تکلیف شرعی و اخلاقی خود می‌داند.

هاشمی به پرداخت حقوق‌های چندین میلیونی اشاره کرد و افزود: باید به مستضعفان داخل کشور نیز که ولی نعمت این انقلاب هستند، نگاه ویژه داشت و پرداخت حقوق‌های میلیونی که این روزها از آن بحث می‌شود پاشیدن نمک بر زخم مستضعفان است.

وی همچنین با بیان اینکه نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز نام دارد، اظهار کرد: بسیاری از توطئه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی توسط وزارت اطلاعات در نطفه خفه شده‌اند. امام جمعه شهر چمران ادامه داد: یکی از سدهای مستحکم جلوگیری از نفوذ مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب وجود سربازان گمنام امام زمان(عج) است که دیوار و سد آهنینی بر مرزهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور زده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه استکبار معنای سربازان گمنام امام زمان(عج) را نخواهد فهمید، گفت: وزارت اطلاعات مادر دلسوز تمام وزارتخانه‌ها بوده که بدون هیچ توقعی با تمام وجود خود را برای آنها فدا کرده است. وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به نشست و برخاست فائزه هاشمی با بهاییان اشاره کرد و افزود: نشستن با فرقه‌ای که تاریخ کوتاهش پر از تجاوز، غارت و خیانت است غیر از خیانت به ملت نام دیگری ندارد.

خطیب جمعه شهر چمران اضافه کرد: نباید اجازه داد یک خانم معلوم‌الحال که شناسنامه‌ای پر از توطئه علیه نظام دارد به این سهولت پا بر مقدسات و آرمان‌های ستم‌دیده از این فرقه ضاله بگذارد، بلکه قوه قضاییه با اقتدار و قاطعیت برخورد کند.

هاشمی همچنین به فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: اقتدار امروز ما مدیون فتوحاتی همچون فتح خرمشهر است که اجازه نداد یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن بماند.

وی تصریح کرد: به فضل پروردگار با حفظ روحیه ایثارگری و شهادت، شاهد اقتدار خط مقاومت و فتح خرمشهرهای عراق و سوریه باشیم. امام جمعه شهر چمران در بخش دیگری از خطبه‌ها به تصمیم برای واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به بخش خصوصی اشاره کرد و با انتقاد شدید از این موضوع، گفت: رویه فعلی این بیمارستان باید به نفع مردم مستضعف تعدیل و جهت‌دهی شود. هاشمی متذکر شد: اگر این اتفاق بد یعنی خصوصی‌سازی بیمارستان صنایع بیفتد تعدیل نیروها و تضعیف روند درمان، بردن سودهای بیمارستان به خارج از منطقه و از دست دادن اختیار برای خدمت‌رسانی بهتر را در پی خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار