اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
حضرت آیت الله جزایری:
آمارها نشان می دهد این شرکت گرایش زیادی به استخدام افراد بومی منطقه داشته و دارد و این نشان از روحیه عدالت محوری این مجموعه است.
شوشان: در این دیدار نسیم صادقی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: ما امسال توانستیم بیش از 588هزارتن شکر تولید کنیم، این میزان 40درصد کل تولید کشور می باشد که نسبت به سال گذشته 16درصد افزایش تولید داشته است و این اولین بار است که ما به این رکورد دست پیدا کردیم. همچنین میزان تناژ برداشت نیشکر در هکتار بیش از 88تن در هکتار بود که این میزان نیز بالاتر از متوسط جهانی است. 

به گزارش شوشان ، صادقی با تاکید بر اینکه امسال در خصوص الکل و خمیرمایه به ظرفیت 33میلیون لیتر الکل و 10هزاتن خمیرمایه خواهیم رسید گفت: تولید MDF در این شرکت متناسب با نیاز بازار است که برای رسیدن به حدود92هزار متر مکعب برنامه داریم همچنین در ظرفیت تولیدمان درخوراک دام 50هزارتن است که با توجه به نیاز بازار در نظر داریم 40هزاتن تولید کنیم.

مدیرعامل بزرگترین واحدتولید کننده شکر کشور اظهار داشت: در حوزه های تحقیقاتی بعنوان یک کار بسیار حیاتی و کلیدی خوشبختانه رقم بسیار مناسبی را برای توسعه و پژوهش در نظر گرفتیم که حدود دودرصد از کل فروشمان است که این در کشور بسیار کم نظیر و بسیار موثر و مثبت است.
ایشان با اشاره به اشتغال پایدار 18هزارنفر در این شرکت گفت: ما دستورات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی چندسالی هست که شروع کردیم و پیگیری می کنیم که ما نمونه های مناسبی از اقتصاد مقاومتی را تحت عنوان اشتغال پایدار، تولید پایدار و تولید سبز در مجموعه داریم.

صادقی با اشاره به پروژه های در دست اقدام این شرکت گقت:یکی پروژه های بسیار سنگین و سرمایه پذیر ما کاغذ است با سرمایه گذاری حدود هزار وپانصد میلیارد تومان که بیشتر این سرمایه گذاری هم مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام است در حال اجرا می باشد ظرفیت تعریف شده برای این واحد حدود200هزارتن کاغذ چاپ و تحریر است که نیاز عمده ی کشور را در زمینه کاغذ چاپ و تحریر مرتفع خواهد کرد در حال حاضر نیز مذاکرات فنی با کشورهای اروپایی در حال نهایی شدن است و انشاءالله یکی از پیشرفته ترین کارخانه های تولید کاغذ در نوع خودش در استان ایجاد خواهد کرد.

حضرت آیت الله جزایری در این دیدار با اشاره به تلاش شرکت توسعه نیشکر در عرصه تولید اظهار داشت: خداوند، انسان ها را آبادگر زمین قرار داده است و عبارت «و استعمرکم فیها» نشان دهنده این امر است پس شکر نعمت الهی را به جا آورده و این فعالیت های صورت گرفته نتیجه تلاش و فعالیت های شما عزیزان است. این همه تلاش گروهی تشکر ما را در پی دارد و با این همه زحماتی که متحمل شدید حق بزرگی بر گردن مردم خوزستان دارید.

حضرت آیت الله جزایری با اشاره به اینکه زمین های توسعه نیشکر در گذشته شور و لم یزرع بودند گفت: این زمین ها از چندین قرن پیش شوره زار بودند حتی ابن بطوطه که حدود 700 سال پیش از این سرزمین عبور می کرد در مشاهدات خود بابت این همه زمین لم یزرع ابراز تاسف زیادی کرد اما اکنون با تحقیقات و فعالیت های طاقت فرسای مهندسی و زحماتی که کشیده شده است شاهد مزارع سرسبز و زیبایی هستیم لذا از آباد کردن زمین های شور استان و بهره وری از آنها کمال تشکر را دارم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند زمین ها را در اختیار قرار داده و با راهنمایی خود انسان ها را به بهره برداری از آنها سوق داده است، تصریح کرد: یقینا آنانی که فعالیت کنند به نتیجه خواهند رسید.

حضرت آیت الله جزایری با تشکر از زحمات و تلاش های پرسنل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به حق بزرگ آنها بر استان و مردم آن اشاره و افزود: تعداد بالغ بر 18 هزار شاغل در این بخش قابل توجه است که اگر هر خانواده تحت تکفل آنها را 5 نفر حساب کنیم، رقم قابل توجهی خواهد شد و بررسی گزارشات و آمارها نشان می دهد این شرکت گرایش زیادی به استخدام افراد بومی منطقه داشته و دارد و این نشان از روحیه عدالت محوری این مجموعه است.

ایشان در ادامه عدالت محور بودن در مناطق محروم و زحمات کشیده شده در این باره را از ویژگی های خوب توسعه نیشکر برشمرد و افزود: گرایش به استخدام نیروی بومی نشان دهنده روح عدالت پروری و محرومیت زدایی است که ان شاء الله این اقدامات اشتغال زایی بیشتر را برای مردم محروم به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از تلاش های صورت گرفته برای افزایش تولید اظهار داشت: افزایش رشد تولید خوشحال کننده و دلگرم کننده است و خوشحالیم که رشد 16% نسبت به سال گذشته حاصل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اهتمام و عنایت ویژه صورت گرفته به پژوهش در این مرکز و صرف هزینه 27 میلیارد تومانی برای آن ابرازداشت: هزینه کردن این مقدار نشان دهنده توجه در استفاده و گرایش به علم و تکنولوژی روز است.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: امیدواریم مجموعه آموزشی برای تعلیم کارگران ساده در صنایع گوناگون راه اندازی شود تا شاهد ارتقاء علمی و آموزشی آنها در زمینه فعالیت تخصصی خود باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در زمینه واحدهای فنی و حرفه ای در برابر نیازهای استان ناتوان و دچار کمبود هستیم که مسؤولان و مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان در صورت امکان و صلاحدید به آموزش کارگران ساده در زمینه های مختلف بپردازند.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که آموزش کارگران ساده آنها را به خودکفایی و گرایش به ایجاد شغل های خصوصی خواهد کشاند، تصریح کرد: آموزش کارگران ساده راه اندازی و رونق بخش خصوصی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم که این عزیزان با آگاهی و علم آموزی وارد بخش خصوصی شده تا در ادامه راه موفقیت بیشتری بدست آورند.

این مقام مسؤول در ادامه توجیه جوانان در زمینه کار را ضروری دانست و گفت: از جمله عوامل بیکاری نداشتن لیاقت کاری که همانا بی تجربگی، بی تخصصی و ناآگاهی است، و در صورت داشتن تخصص و تجربه به هیچ وجه شاهد افراد بیکار نخواهیم بود که این اقدام مرهون آموزش در زمینه های مختلف است.

آیت الله موسوی جزایری با ابراز امیدواری از این که آموزش جوانان در کاستن بیکاران استان کمک بزرگی است، زحمات و تلاش های فرهنگی صورت گرفته در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی این فعالیت ها را بسیار مهم ارزیابی کردند و افزودند: فعالیت های این شرکت در حوزه های فرهنگی کم نظیر و قابل توجه است و جا دارد سازمان های دیگر با برگزاری جلسات مشترک با این شرکت از تجربیات و الگوهای فرهنگی این شرکت بهره مند شوند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment در شرکت ما اکثر مدیران شمالی و غیر بومی هستند،
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
comment
0
0
comment صحبت هاي [جناب] حيدري با امارهاي ايشان تفاوت دارد ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار