هاشم بدری با اشاره به استقبال و فروش درخور توجه تابلوهای نقاشی سهراب سپهری با موضوع درخت و ابراز خشنودی از این بابت گفت: این در حالی است من نیز در این زمینه آثار جالب توجهی خلق کردهام.
این نقاش که معروف به مبدع تکنیک کاردک در نقاشی است و در فرانسه این تکنیک را به ثبت رسانده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ با انتقاد از نبود توجه به او تصریح کرد: آیا هنرمند در این جامعه تا وقتی زنده است توجه و اعتنا نمیخواهد و باید حتما مشمول گذر زمان شود تا شاید به طور اتفاقی بر سر زبانها بیفتد!؟
وی با اشاره به فروش میلیاردی آثار سهراب سپهری گفت: این در حالی است که کارهای من که از نظر مضمون و کیفیت در حد قابل قبولی هستند به قیمت یک میلیون تومان هم فروش نمیروند.
بدری بیان کرد: من در ابتدا از طریق شعر با سهراب سپهری آشنا شدم. این بود تا این که یکی از دوستان گفت که نقاشیهای من شباهت زیادی به آثار سپهری دارند. در همین زمینه رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز با حضور در منزل من پیشنهاد کرد که نقاشیهایم را با موضوع درخت در ابعاد بزرگ روی پارچه و بوم اجرا کنم.
او افزود: آثار من در ابعاد بزرگ و با تکنیکهای جدید و استفاده از مواد اولیه امروزی آفریده شدهاند.
عضو انجمن آزاد نقاشان فرانسه اظهار داشت: سپهری در شعرش میگوید چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست!؟ منظور سپهری این است که کرکس خشن است و در قفس آرام و قرار ندارد. من هم آرام و قرار ندارم و با شوقی که دارم تا زندهام نقاشی میکنم تا ببینم چه پیش میآید.
بدری ادامه داد: لذتی که از کشیدن و خلق نقاشی میبرم شاید همان مزد من باشد اما همین که درختها با من حرف میزنند و احساس بهتری در من ایجاد میکنند. سهراب در شعرش میگوید: "هر کجا هستم، باشم. آسمان مال من است. پنجره، فکر، هوا، عشق، زمین مال من است..." میدانم اگر سهراب زنده بود پولهایش را با من قسمت میکرد!