شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۷۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
دبیر انجمن معلمان ریاضی خوزستان با بیان این‌که اغلب خانواده‌ها با بزرگنمایی درس ریاضی برای فرزندان خود سبب فرار آن‌ها از این درس می‌شوند، گفت: خانواده‌ها در ایجاد علاقه در دانش‌آموزان نسبت به این درس بیشترین تأثیر را دارند.
 
لیلا نبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به وضعیت نامطلوب دانش‌آموزان در درس ریاضی، اظهار کرد: دلیل این اتفاق را می‌توان تغییر کتب آموزشی، بی‌علاقگی به درس ریاضی، فرهنگ جامعه، فرهنگ اجتماعی خانواده‌ها و ... دانست.
 
وی در خصوص تأثیر خانواده‌ها بر این موضوع، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان به عرصه تحصیل پا می‌گذارند، خانواده‌ها ناخواسته ترسی در بچه‌ها ایجاد و از ابتدا با بزرگنمایی این درس را تبدیل به موجودی مهیب می‌کنند که بچه‌ها را بی‌رغبت می‌کند و آن‌ها را از این درس فراری می‌دهد.
 
دبیر انجمن معلمان ریاضی خوزستان ادامه داد: در دوران ابتدایی و به‌ویژه پایه‌های بالاتر نیز دبیرانی هستند که نمی‌توانند این درس را به شکل تخصصی تدریس کنند درحالی‌که اگر دانش‌آموزان بتوانند به توانایی‌های کوچک خود پی ببرند و مسائل کوچکی را حل و احساس رضایت کنند، سبب افزایش اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد اما گاهی زمینه‌ی بروز این توانایی‌ها و خلاقیت‌ها وجود ندارد.
 
نبهانی با بیان این‌که شاید علت این امر کمبود زمان و ساعات تدریس باشد، افزود: معلمان همچنین در ایجاد علاقه در دانش‌آموزان مؤثرند اما خانواده‌ها نفوذ بسیار بیشتری در این زمینه دارند. دانش‌آموز در ابتدا معلم خود را به‌عنوان یک الگوی تمام عیار و حتی بالاتر از خانواده برای خود قرار می‌دهد اما هرچه به مقاطع بالاتر می‌رود الگوی خود را تحلیل و انتخاب می‌کند.
 
وی گفت: اگر خانواده‌ها کتاب‌های مختلف موجود در زمینه‌ی آموزش و بازی‌وریاضی را برای فرزندان خود تهیه کنند که آموزش غیردرسی به آن‌ها ارائه دهد و نگرش حل مسأله را در دانش‌آموزان به وجود آورد، می‌آموزند که به‌جای یادگیری تکنیک‌های حل مسأله، مسائل را تحلیل کنند و این امر در افزایش سطح علاقه آن‌ها تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت.
 
دبیر انجمن معلمان ریاضی خوزستان عنوان کرد: دانش‌آموزان باید بپذیرند که ریاضی از زندگی جدا نیست. وقتی مطلب جدیدی به دانش‌آموزان امروز تدریس می‌شود، به‌طور مرتب این سؤال را می‌پرسند که این مبحث به چه کار می‌آید درحالی‌که نباید چنین باشد و دانش‌آموزان باید ریاضی را بپذیرند. اگر معلم بتواند زیبایی‌های این درس را به دانش‌آموزان نشان دهد علاقه آن‌ها زیاد خواهد شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment بد نیست گاهی یه نگاهی به حرفای خودت بندازی...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
comment
0
0
comment ..
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار