شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
مسعود اسدی: به خاطر منافع دولت، منافع خوزستان را فدا نمی کنیم/ برای نجات کارون باید بدنبال راهکار قانونی و عملی بود/
باعث تعجب است استان خوزستان که 30 درصد آبهای جاری کشور در آن جریان دارد هیچ مدیر خوزستانی در بدنه وزارت نیرو نداشته باشد.


شوشان: مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور در همایش بررسی پیامدهای انتقال آب کارون که در دانشگاه چمران برگزار شد پرده از کابوسی جدید برای آب های خوزستان برداشت.

به گزارش شوشان ، رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور گفت: هیچوقت به خاطر منافع دولت، منافع خوزستان را فدا نمی کنیم و من تار موی یک روستایی خوزستانی را به همه احزاب و گروه ها ترجیح می دهم.

مسعود اسدی در همایش بررسی پیامدهای انتقال آب کارون که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با بیان اینکه انتقال آب کارون بر خلاف ادعاها، برای مصارف شرب نیست افزود: در استان اصفهان به عنوان پرمصرف ترین استان کشور، برنج کشت می شود اما در کنار رود کارون کشت برنج ممنوع است. اصفهان 30 هزار هکتار فضای سبز شهری دارد اما فضای سبز اهواز به کمتر از یک هزار هکتار می رسد.

وی با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر ساخت سد مارون2 در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وزیر نیرو در حالی این وعده را می دهد که کشاورزی در چند سال اخیر در حوضه رودخانه مارون ممنوع بوده است.

رئیس خانه کشاورز خوزستان اضافه کرد: فکر نکنید زندگی کشاورزان به شهری ها بی ارتباط است و نابودی کشاورزی و مهاجرت کشاورزان روی زندگی شهری تاثیر مستقیم دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای نجات کارون باید بدنبال راهکار قانونی و عملی بود گفت: برای جلوگیری عملی از انتقال آب کارون در گام نخست باید حقابه هزاران کشاورز خوزستانی به رسمیت شناخته شود.

اسدی اجرای طرح های انتقال آب درون استانی را راهکار دیگر دانست و افزود: اگر طرح های انتقال آب قابل قبول و قابل توجیه است وزارت نیرو باید مجوز آن را برای شهرستان های بی آب خوزستان اعم از اندیکا، لالی، میانگران، آبادان، شادگان و... بدهد.

وی همچنین به طرح تسهیم آب رودخانه کرخه به حکم شورای عالی آب کشور نیز اشاره کرد و گفت: پنج استان مدعی آب این رودخانه هستند و بعد از درگیری لفظی با چیت چیان وزیر نیرو، از ورود من به این جلسات جلوگیری شده است.

اسدی گفت: باعث تعجب است استان خوزستان که 30 درصد آبهای جاری کشور در آن جریان دارد هیچ مدیر خوزستانی در بدنه وزارت نیرو نداشته باشد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment احسنت مشخصه که دلسوزی. خدا کارون نجات بده.
comment
شهریاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment درود بر مهندس اسدی
الان باید اسدی در مجلس بود
شک نکنید رییس کمیسیون کشاورزی می شد
چی بگم والله
فقط افسوس
توکل بخدا
comment
صادق زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment احسنت بر مسعود اسدی که از شعار بدش می آید و فقط می گوید اقدام و عمل
مسئولین یاد بگیرند یه کمی عمل کنند
comment
کرم نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment مسعود اسدی حقش است استاندار خوزستان شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار