شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
برگزاری مراسم ارتحال ملکوتی امام راحل در حرم امام خمینی(ره) با حاشیه های جالبی همچون حضور اقوام ایرانی با لباس های محلی و ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای ورودی به حرم مطهر همراه بود.
خبرگزاری مهر: ویژه برنامه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در حالی روز جمعه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد که این مراسم حاشیه های جالب توجهی داشت که از دید خبرنگار مهر دور نماند.

* اعضای تیم ملی کاراته آقایان و بانوان جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر امام راحل، با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند، علاوه بر اعضای تیم ملی کاراته، جمعی از دوچرخه سواران و ورزشکاران کشور نیز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حضور داشتند.

حضور اقوام ایرانی با لباس محلی درحرم امام +تصاویر

* بسیاری از مردم و ارادتمندان به امام راحل از راه های دور و نزدیک و با پای پیاده خود را به حرم مطهر امام خمینی(ره) رسانده بودند تا  در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی شرکت کنند.

* تیم های پزشکی و مرکز اورژانس نیز به جمعی از بیماران و زائرانی که در حرم مطهر امام راحل حضور پیدا کرده و دچار مشکل شده بودند، خدمت رسانی کرد.

حضور اقوام ایرانی با لباس محلی درحرم امام +تصاویر

* حضور اقوام و طوایف گوناگون ایرانی نظیر ترکمن، لر، بلوچ و غیره با لباس محلی در حرم مطهر امام راحل، جلوه دو چندانی را به مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران داده بود.

*شرکت مترو تهران نیز به منظور خدمت رسانی مطلوب تر به زائران حرم امام راحل، به صورت رایگان اقدام به جابجایی مردم برای حضور در حرم امام خمینی(ره) می کرد.

حضور اقوام ایرانی با لباس محلی درحرم امام +تصاویرحضور اقوام ایرانی با لباس محلی درحرم امام +تصاویر

* بسیاری از مردم و زائران حرم مطهربه دلیل ترافیک سنگین در مسیرهای ورودی به حرم، ترجیح دادند که از حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام استفاده کنند.

*مسئولان ارشد کشور از جمله روسای سه قوه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوه های امام راحل در جایگاه ویژه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) حضور داشتند.

* جمعی از شخصیت های کشوری و دولتی به همراه فرماندهان بلند پایه نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش در مراسم ارتحال ملکوتی امام حضور داشتند.

* ترافیک سنگین در مسیرهای ورودی به حرم مطهر امام خمینی(ره) سبب شد تا بخش قابل توجهی از زائران در ترافیک مانده و با تأخیر وارد حرم امام شوند.

*پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از همه ظرفیت های خود برای تسهیل در عبور و مرور زائران استفاده کرد.

*جمعی از دست فروشان نیز از فرصت حضور میلیونی مردم در حرم امام راحل استفاده کرده و اجناس خود را به زائران عرضه می کردند.

* حضور برخی از زائران با تجهیزات کامل مسافرتی اعم از چادر و به صورت خانوادگی از دیگر نکات جالب توجه مراسم ارتحال امام بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار