اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۵۳۴
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
الباجی نماینده اهواز در پایگاه خبری شوشان:
جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه ی پایگاه خبری شوشان از روند برکناری مقتدایی ، گزینه ی نهایی استانداری...

شوشان: جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با حضور در تحریریه ی پایگاه خبری شوشان از روند برکناری مقتدایی ، گزینه ی نهایی استانداری و همچنین وضعیت لیست امید و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی سخن گفت.

ماجرای رفتن مقتدایی از استانداری خوزستان

به گزارش شوشان ، نماینده اهواز در رابطه با چرایی برکناری مقتدایی گفت: در همان مقطع زمانی در نشستی که با رئیس جمهور داشتیم، مسئله فوق را با وزیرکشور مطرح کردیم و درخواست دادیم با توجه به اینکه نمایندگان سابق دیگر روی کار نیستند و نمایندگان جدید هم هنوز کار را در دست نگرفته اند از برکناری مقتدایی صرف نظر کند تا آرامش در استان حاکم شود. وی ادامه داد: ما به هیچ وجه در آن مقطع ، برکناری را به صلاح نمی دانستیم، اما وزیر کشور اعلام کرد که مقتدایی چندین بار نامه استعفا خود را ارائه کرده و در نهایت وزارت کشور با این موضوع موافقت کرد . الباجی همچنین تاکید کرد:  نمایندگان استان خوزستان خواستار برکناری مقتدایی نبودند.

مخالفت با لیست پنج نفره 

الباجی گفت: پس از برکناری مقتدایی ، بیش از 7 جلسه را با وزیر کشور، معاون سیاسی وزارت کشور و آقای جهانگیری برگزار کردیم و البته جلسه ای را هم با افرادی که درخواست داده بودند برگزار نمودیم و در این مدت وقت زیادی را گذاشتیم و به جایی رسیدیم که دولتی ها نیز از ما خسته شدند. در نهایت در نشستی که با وزیر کشور داشتیم ایشان لیست خود را به ما دادند و ما هم قرار شد لیست افراد مد نظرمان را بعد از جلسه ای که با سایر نمایندگان داشتیم اعلام کنیم که این موضوع به درازا کشیده شد و گویا 12 نفر از نمایندگان بدون در نظر گرفتن خواست مابقی اعضا، ، لیستی را تهیه کردند که بعد هم مورد موافقت قرار نگرفت. از جمله مخالفین لیست پنج نفره ، بنده و آقای ساری بودیم. 

موافقت با استانداری راشدی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بررسی های فراوان نهایتا 17 نفر از نمایندگان مجلس، نمایندگان خوزستان مجلس خبرگان رهبری ، سیاسیون استان به خصوص آقایان شمخانی و رضایی و مخبر دزفولی و .. حمایت خود را از آقای ناصر راشدی برای استانداری خوزستان اعلام کردند، آقای راشدی در 4 استان کشور مدیریت داشته اند و از شخصیت های ارزشی خوزستان محسوب می شوند که هم اکنون در بدنه دولت هستند و اهداف ایشان با اهداف نمایندگان استان هم خوانی دارد ‌. ایشان به نظام و انقلاب و دین و ولایت پایبند هستند. وی متولد بخش مرکزی دزفول می باشند.

راشدی یک نیروی ارزشی خوزستانی است

الباجی گفت: من فکر نمی کنم هیچ خوزستانی موافق انتقال آب باشد و راشدی هم یک خوزستانی است، اما اگر یک نیروی همدانی، اصفهانی و یا از فلات مرکزی معرفی می شد شاید می توانستیم به این نتیجه برسیم ولی قطعا یک خوزستانی به این موضوع تن نمی دهد. نماینده مردم اهواز ادامه داد: راشدی اگر در یکسال باقی مانده بتواند خوب کار کند مورد حمایت نمایندگان استان خوزستان حتی در دولت بعد نیز خواهد بود و امیدواریم با تغییر دیدگاه او نسبت به مسائل امنیتی و البته استفاده از نخبگان و معاونین متخصص به مسائل مختلف از جمله اقتصادی و عمرانی و ... به اهدافی که در استان مد نظر داریم برسیم.

گزینه ای مورد حمایت دولت و تشتت نظرات سیاسیون خوزستان

توجه به اینکه گروه های مختلف سیاسی هر روز به دنبال معرفی کردن یک نفر برای سمت استانداری در وزارت کشور و یا نزد معاون اول هستند و اینکه آقایان گزینه های مورد نظر آنها را نمی پذیرند به گونه ای مجبور به انتخاب استانداری شدیم که مورد رضایت دولت باشد، زیرا قطعا دولت روحانی به فکر حفظ خود در دوره آینده نیز می باشد.

انتقاد از اختلافات گروه های سیاسی

الباجی گفت: بدون شک با توجه به اینکه ما نمایندگان مردم هستیم و با مشکلات استان آشنایی کامل داریم، نظر ما برای انتخاب استاندار آینده مهم است و در این راستا بی شک نظر نمایندگان مجلس خبرگان هم مهم می باشد، حال اینکه چرا گروه های سیاسی به اتفاق نظر نمی رسند و هر روز مشغول چانه زنی هستند برای ما جای سوال دارد و متاسفانه این گونه برخوردها نمی تواند باعث حمایت از ما که منتخب مردم هستیم بشود. 

 مقتدایی مشورت ناپذیر بود

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: متاسفانه یکی از دلایل دلسردی نمایندگان استان نسبت به مقتدایی و اینکه از او زیاد دفاعی به عمل نیامد همین عدم توجه مقتدایی به نمایندگان بود . به گونه ای می توان گفت که او ما را ندید، وی حتی یک پیامک به منتخبین مردم نداد و جلسه ای با آنها در رابطه با مسائل مختلف استان برگزار نکرد و این موضوع باعث دلسردی ما شد، هر چند که ما تا لحظه آخر سعی کردیم مخالفت خود را با برکناری مقتدایی بخصوص در این برهه اعلام کنیم،.

حساسیت ها بر روی قومیت به ضرر استان است

وی در ادامه با اشاره به تاکید عده ای بر استاندار عرب گفت : قطعا وقتی اسم خوزستان می آید دیگر نباید به قومیت ها و جناح ها توجه داشت، اینکه من دارای قومیت و جناح هستم در منافع استان به هیچ وجه نباید دخیل شود و هرجا که منافع استان در میان باشد من حاضر می شوم و کوتاه هم نمی آیم، حساسیت ها در خصوص اینکه استاندار باید عرب باشد و یا نباشد تنها به ضرر استان می باشد و به نظر من استاندار باید بومی باشد و جلوی ناعدالتی ها را بگیرد. اگر هم عرب باشد ایرادی ندارد اما مهم توان اجرایی بالای یک استاندار است. 

هیچ خیانتی صورت نگرفته است

وی همچنین با اشاره به جدایی نماینده لیست امید و پیوستن به فراکسیون ولایت گفت: یکی از مسائلی که در چند وقت اخیر باعث حاشیه سازی شده بود، موضوع دو دوست و همکار گرامی من آقایان گلمرادی و ظاهری بوده است، بدون شک در فضای دو قطبی شدن ریاست مجلس تفکرها متفاوت است و دوستان ما هم که گرایش مستقلی داشتند ، بدون شک حق انتخاب دارند و به نظر هیچ گونه خیانتی صورت نگرفته است و این دو چهره از چهره های ارزشی و خوب استان هستند و همیشه در نشست های نمایندگان فعال بوده اند.

چرایی عدم حضور در هیات رییسه مجلس

الباجی در پاسخ به چرایی عدم حضور حتا یک نماینده خوزستان در هیات رییسه مجلس گفت: حضور یکی از نمایندگان خوزستان در هیات رییسه مجلس مدنظر ما بود و تلاش هم کردیم اما به دلیل اینکه ارتباط ما کم بود نتوانستیم موفق شویم. باید یک نفر ( نماینده شادگان) را معرفی می کردیم تا قدرت رایزنی بیشتر می شد ولی دوستان دیگر در فراکسیون مقابل کمک نکردند تا به نتیجه بهتری برسیم.

چرا دفتر مشترک ایجاد نشد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم شورای اسلامی در پاسخ به چرایی عدم ایجاد دفتر مشترک نمایندگان گفت: ایجاد دفتر مشترک نیاز به امکانات و فضای مناسب دارد و هر کدام از نمایندگان حدود 20 نفر همکار دارند و قطعا چنین موضوعی بسیار هزینه بردار است، اما بدون شک راه و هدف هر 3 نماینده اهواز یکی است و ما حاضریم دفاتری تشکیل دهیم و از نخبگان دعوت کنیم تا در فضایی دوستانه و با کمال میل نقطه نظرات آنها را هم بشنویم.

تلاش برای ریاست یک خوزستانی در کمیسیون انرژی

وی اظهار داشت: اینکه یک نماینده صرف حضور در کمیسیون انرژی تلاش کند و نتواند خدماتی را از شرکت های نفتی برای استان و مردم بگیرد، به نظر من اجحاف در حق مردم است و نباید در این کمیسیون نمایندگان به فکر منافع و هدف های شخصی باشند، از این رو من فکر می کنم با توجه به اینکه خوزستان دارای چاه های نفت فراوان و البته سد و نیروگاه می باشد نیاز است تعداد بیشتری خوزستانی در کمیسیون انرژی حضور داشته باشند و البته با گرفتن امتیاز و کمک های به موقع به فکر توسعه استان باشند، شما در نظر بگیرید تنها در یک نقطه اهواز 500 حلقه چاه نفت وجود دارد، اما در کنار آن یک مدرسه ابتدایی وجود ندارد و باید به این موضوع توجه شود، همچنین اینکه وزیر نفت برای اینکه کماکان بر سمت خود باقی بماند باید به خواسته های قانونی ما توجه کند و هر جا که تاسیسات نفت وجود دارد خدمات ارائه شود. برای ریاست کمیسیون انرژی دو نفر از نمایندگان خوزستان مطرح هستند که دکتر ساری در این زمینه با توجه به سابقه ای که در حوزه نفت دارد ، برای ریاست پیشگام شده است. 

نماینده مردم اهواز گفت: یکی از دیدگاه های ما به کمیسیون نفت در اختیار گرفتن ریاست این کمیسیون است که فعلا دو نفر از عزیزان اعلام آمادگی کردند و آقایان خادمی و ساری هر کدام با سابقه ای که دارند دوست دارند ریاست کمیسیون را عهده دار شوند. آقای عارف نیز قول همکاری دادند و امیدواریم ریاست کمیسیون انرژی به خوزستانی ها برسد. نماینده مردم اهواز در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: بدون شک برای نتیجه گرفتن در کار مجلس نیاز به سعه ی صدر داریم، زیرا تنها با خویشتن داری می توانیم نظر دیگران را به خود جلب کنیم. 

جای خالی در کمیسیون امنیت ملی

وی در پایان با اشاره به اینکه جای نمایندگان خوزستان در کمیسیون امنیت ملی خالی است گفت: تمامی کمیسیون هایی که خوزستانی ها برای حضور انتخاب کردند بر اساس نیازهای خوزستان می باشد و قطعا یکی از چالش های استان برای رفع مشکلات در کمیسیون انرژی است و نمایندگان به این دلیل حضور در این کمیسیون را لازم می دانند، اما اینکه در کمیسیون امنیت ملی فردی را نداریم از نکات حائز اهمیت است که باید برای آن چاره ای اندیشید.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۷
comment
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
comment
1
0
comment شک نکنیدبهترین گزینه برای ریاست کمیسیون انرژی فریدون حسنوندهستندلذاایشون ضمن برخورداری ازحمایت نمایندگان خوزستان باتوجه به سابقه تصدی استانداری بوشهرومحبوبیت ایشان,موردحمایت نمایندگان بوشهرهم قرارمیگیرند.
comment
حميد عزتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
comment
0
0
comment سلام
خدا را شاكريم كه استاندار آينده چهره بومي مذهبي و مورد تاييد نظام است از نمايندگان نيز متشكريم ااميدوارم باند قبلي سريعا جمع آوري شود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
comment
0
0
comment سلامی و کلامی  پس از 40 سال!

امروز صبح حاج عبدالامام حمیدی جانباز عزیز و پرافتخار ما اهالی ملاثانی که سال‌ها در  اصفهان سکونت گزیده است؛ با من تماس تلفنی گرفت. او با شوق وصف‌ناشدنی و حس شادمانی غریبی که از صدای رنجور او دریافتم، از میهمانی عزیز و گرامی گفت که می‌خواهد با من صحبت کند.

حاج عبدالامام حمیدی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که در جریان جنگ تحمیلی دست راست خود را تقدیم خدا و آرمان‌های دینی و ملی‌اش کرد و در این سال‌ها متأسفانه دچار ضایعه‌ی نخاعی شده است. البته به برکت دعای مردم و معالجه مستمر پزشکی آرام‌آرام وضع او رو به بهبودی است.

میهمان امروز حاج عبدالامام، معلم دهه‌ی پنجاه ما بچه‌های ملاثانی، سرکار خانم مکاری و فرزندش دانیال بود که از همدان به اصفهان رفته تا شاگردش را عیادت نموده و برایش آرزوی سلامتی کند.

سرکار خانم مکاری و همسرش جناب آقای جوادی که در آن زمان مدیر مدرسه سوم اسفند ملاثانی بود، نقش مهمی در ایجاد و توسعه آموزش‌های عمومی در ملاثانی داشتند.

خانم مکاری معلم زبان انگلیسی من در سال 1355 در این مدرسه بود. بعد از 40 سال وقتی معلم ات با تو تماس می‌گیرد و با او صحبت می‌کنی چه حس و حال عجیبی پیدا می‌کنی؟

معلم‌ها برخلاف تمامی گروه‌های مرجع جامعه هرگاه با تو مواجه می‌شوند از میزان رشد و تعالی‌ات می‌پرسند. گویی می‌خواهند در رقابتی دائمی شاگردانشان را بر فراز قله‌های دانش و بینش و انسانیت بنشانند. انگار بهترین آرزوهای خود را برای فرزندان معنوی‌شان می‌خواهند. بر اساس روایتی که البته در کتاب‌های معروف حدیثی نیامده است[1]، پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: «الآباءُ ثَلاثَةٌ: أبٌ وَلَّدَكَ، و أبٌ زَوَّجَكَ، و أبٌ عَلَّمَكَ[2]» يعني پدران سه دسته‌اند: پدري که از او به وجود آمده‌ای، پدري که برايت تزويج کرده (پدرزن) و پدري که تو را تعليم داده است.

امروز این حس مادرانه، حس شفقت و مهربانی، حس آرزوهای خوب و دوست‌داشتنی،  حس معلمی که 40 سال او را ندیده و صدایش را نشنیدم،  با تمام وجود دریافتم.  خدایا نیکوترین سرنوشت‌ها را برای معلمانمان تقدیر بفرما. خدایا جانبازان عزیز ما را بویژه حاج عبدالامام حمیدی لباس عافیت بپوشان. عکس زیر خانم مکاری و فرزندش دانیال جوادی و جانباز حاج عبدالامام حمیدی است.

اهواز – لفته منصوری

 
پانوشت:

[1] - گرچه اثری از این حدیث در کتاب‌های حدیثی معروف نیست؛ اما در برخی کتاب‌ها که جنبه روایی نداشته آمده است. نظیر، سید حیدر آملی در المقدمات من کتاب نص النصوص‌؛ ملا محمدمهدی نراقی در جامع السعادات؛ عبدالحسین امینی در الکتاب و السنة و الأدب؛  ملا هادی سبزواری در شرح مثنوی (سبزواری)؛ علی مشکینی در تحریر المواعظ العددیة این حدیث را آورده‌اند.

[2] - مشکینی، علی (1424ق). تحریر المواعظ العددیة، قم: الهادی‌، چاپ هشتم، ص ۲۴۷. 
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
comment
0
1
comment راشدی کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
comment
0
0
comment مقتدایی مرد بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
comment
3
6
comment آقاي ساري رئيس كميسيون انرژي مجلس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ايشان چه سابقه خاص مديريتي نفتي دارند ؟؟؟؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
comment
3
6
comment آقای الباجی . متاسفم برای شما که اعلام می نمایید آقای عارف قول مساعد همکاری برای ریاست کمسیون انرژی را برای آقای ساری داده اند ! [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
comment
0
1
comment وای به حال خوزستان با این نمایندگان که فرق چندانی با قبلی ها ندارند.مرد حسابی [...] از هاله نوری های درجه یکه [...] پیمانکار و مرید [...] متکبر [...] کجای کاری چشماتون را باز کنید.
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
comment
4
0
comment چیه شوشان خوشت نیمدگفتم فریدون حسنوندبهترین گزینه برای تصدی ریاست کمیسیون انرژی هستندوکامنت روتاییدنکردی.
comment
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
comment
2
1
comment سلام... امیدوارم آقای مهندس پاپی زاده در کمیسیون کشاورزی شرکت کنه و بتونه با کمک نمایندگان محترم خوزستان ریاست این کمیسیون رو کسب کنه
comment
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
comment
0
1
comment با سلام .احراز سمت ریاست کمیسیون انرژی بدلیل عدم تصدی سمت مدیریتی و تجربه کاری کافی برای آقای ساری کاری شتابزده وکاملا اشتباه و به ضرر کل مجموعه است امیدوارم نمایندگان محترم بدور از هرگونه تعصب و جناح بندی فرد مورد نظر را کارشناسانه انتخاب نمایند
comment
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
comment
2
0
comment دوستان گرامی سلام
رییس کمسیون انرژی مجلس دهم کسی نیست جز حسینی خامکانی نماینده کرمان
موفق باشید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment چقدر [...]نظرند این نمایندگان جدید اهواز که چون مقتدایی پیام تبریک براشون نفرستاده زیر پاشو خالی کردن
[...] به دنیا
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
comment
0
1
comment شوشان چرا نظرها رو سانسور میکنی؟
comment
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
comment
0
2
comment امیر حیات مقدم بهترین گزینه است
comment
Amordad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
comment
0
0
comment امیدوارم نمایندگان خوزستان منافع استان را فدای منافع جناحی نکنند .
comment
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment سيد شريف كجايي كه يادت بخير از چاله افتاديم به چاه !
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار