امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
شوشان : صف هاي طولاني، هواي بالای 50 درجه، ازدحام جمعيت، واژگاني كه اين روزها شهروندان اهوازی پس از خروج از شعب بانك ها به زبان مي آورند. گلايه مشتريان بانك ها از اين كه ساعت ها پشت باجه هاي بانك و در انتظار انجام كار خود معطل هستند، كاملاً ملموس است. هنوز دقايقي از شروع به كار بانك نگذشته كه جمعيت زيادي در بانك به صف ايستاده اند. برداشت و واريز پول، پرداخت قبوض و خرد كردن چك پول ها، شايد بيشترين سهم را از اين ازدحام جمعيت داشته باشند. حتي ديگر جا براي ايستادن مراجعين وجود ندارد. يكي از مراجعين بعد از ۴۰ دقيقه ايستادن نفس راحتي مي كشد و از اين كه شماره نوبت او قرائت می شود، خوشحال است، اما ناگهان متصدي بانك از قطع چند دقيقه اي سيستم داخلي بانك خبر مي دهد. همين موضوع بر عصبانيت مشتريان مي افزايد. هنوز دقايقي از وصل مجدد سيستم داخلي بانك نگذشته كه خاموشي، تمام فضاي بانك را در بر مي گيرد. قطعي برق را هم بايد به زمان انتظار در صف هاي بانك ها اضافه كنيم؛ توزيع نامناسب شعبات بانك هاي دولتي همواره يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار در شلوغي و ازدحام در بانك ها بوده است. ورود بانك هاي خصوصي هم به اين عرصه كمك چنداني نكرده است.
جداي از استفاده از چند بانك دولتي، مشتريان علاقه چنداني به آشنايي و استفاده از خدمات ساير بانك ها ندارند و اين ضعفي است كه در سطوح كلان سياستگذاري بانكي ايران به چشم مي خورد. راهيابي دستگاههاي رايانه به ادارات و سازمانهاي دولتي و غيردولتي بهخصوص بانك ها، نويدبخش آن بود كه با سهولت هرچه بيشتر كارها انجام شود و ارباب رجوع براي انجام كارش مدت زيادي انتظار نكشد. ولي متاسفانه هنوز اين مساله براي عدهاي از كاركناني كه با دستگاه رايانه كار ميكنند خوب جا نيفتاده است و بعضا براي كارهاي بانكي به هر يك از شعبهها مراجعه ميشود بايد ساعتها وقت مفيد خود را در صفهاي طويل بانكها صرف كرد. مشتريان بانكها از اين وضع ناراضياند.