شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار با منشا کشور عراق تا آخر هفته جاری در خوزستان ادامه دارد.

کوروش بهادری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وقوع پدیده گردو غبار در برخی شهرستان های خوزستان اظهار کرد: کمترین شعاع دید صبح امروز در بستان دو کیلومتر و در بعدازظهر در اهواز 6 کیلومتر است.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان، بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی در منطقه نشان می دهد که به دلیل تغییرات فشار هوا در کشور عراق تا آخر هفته جاری شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار در این کشور خواهیم بود که با انتقال بخشی از این گرد و غبار به شکل تناوبی به استان های غربی کشور در این روزها انتظار کاهش دید افقی ناشی از گرد و غبار در خوزستان وجود دارد. 

همچنین بر روی شمال خلیج فارس، وزش بادهای قابل ملاحظه و مواج شدن دریا تا زمان یاد شده پیش بینی می شود، بنابراین نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه و محدود شدن تردد شناورهای سبک در خلیج فارس است.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان، بیشترین میزان گرد وغبار در روز سه شنبه در آبادان 505، سوسنگرد 560، اهواز 388 و اندیمشک 249 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.
در 24 ساعت گذشته امیدیه با 47.4 و ایذه با 22.3 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده است و دمای هوای اهواز نیز در روز سه شنبه بین 47 و 30 درجه در نوسان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار