شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
رضا کیانی در گفتگوی اختصاصی با شوشان : در مباحث پیرامون انتخاب استاندار اصالت و ارجحیت را به معیارهای قومی ندهیم / ضرورت تعامل استاندار با احزاب
سطح تحلیل نخبگان پیرامون مسایل سیاسی فرهنگی می بایست از خط مرزهای کلیشه ای و خودساخته و دغدغه های شخصی فراتر رود.

شوشان: رضا کیانی فعال سیاسی در گفتگو با شوشان در رابطه با انتخاب استاندار خوزستان و فعالیت گروه های مختلف در این زمینه گفت : تبادل نظر پیرامون انتخاب استاندار آینده نباید به تنش های فرسایشی مبدل شود .

وی افزود:  در مباحث پیرامون انتخاب استاندار اصالت و ارجحیت را به معیارهای قومی ندهیم. سطح تحلیل نخبگان پیرامون مسایل سیاسی فرهنگی می بایست از خط مرزهای کلیشه ای و خودساخته و دغدغه های شخصی  فراتر رود.

رضا کیانی در رابطه با شاخصه های استاندار آینده خوزستان به شوشان گفت: استاندار آینده می بایست تعامل خود را با گروههای مستقل اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی روز به روز تقویت کند . دغدغه دانشجویان و اهالی رسانه را دریابد و با پدیده های اجتماعی یکسویه برخورد نکند  و به تعامل دو سویه و تحولخواه ارج نهد.

وی ادامه داد: بی تردید توسعه فرهنگی در کاهش معضلات اجتماعی و افزایش ضریب امنیت  تقش بسزایی ایفا خواهد کرد . انزوای چهره های ارزشمند فکری و فرهنگی و خدمتگذار به سود پویایی استان نیست .

رضا کیانی با اشاره به ضرورت گردش نخبگان و استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه گفت: استاندار به عنوان مدیر ارشد اجرایی استان و نماینده عالی دولت در خوزستان باید از گردش نخبگان و بکارگیری نیروهای جوان و باانگیزه در بدنه اجرایی ادارات خوزستان حمایت کند تا زمینه های  انحصار قدرت ، ناشایسته سالاری و فساد در سطح ادارات خوزستان فراهم نگردد رسیدن به این مهم استانداری مقتدر و مستقل را میطلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعامل استاندار با احزاب ، گفت: تاکید بر تعامل استاندار با احزاب به منزله تضعیف اقتدار استاندار نیست. احزاب به عنوان نهادهای مستقل و رابط ملت و حاکمیت نقش ویژه و سازنده خود را  ایفا خواهند کرد و استاندار نیز به عنوان مدیر ارشد دولت وظیفه قانونی خویش بر عهده دارد  ،نکته ظریف و مهم در این وادی جلوگیری از تداخل نقش های متفاوت  استاندار و احزاب است .

رضا کیانی یکی از موانع پیشروی توسعه استان ،  کلی گویی افراد حقیقی و حقوقی دانست و گفت: گاهی برخی دیدگاه ها ، دغدغه ها و حتی راهکاره ها مطرح می شود اما بصورت کلی و بعضا شفاهی.  شایسته است که نظرات و انتقادات بصورت مصداقی و دقیق مطرح شوند و دیدگاه های مثبت و سازنده پس از تحلیل و کارشناسی ، مبدل به قانون و بصورت مکتوب ابلاغ شوند ، در غیر اینصورت تنها با برخی اظهارات کلی و تکراری و بلندپروازی های بی مورد مواجهه خواهیم بود که اعتماد و امید مردم را  از نخبگان  حقیقی و حقوقی سلب خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار