اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
دکتر ایدنی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدواریم بستری فراهم شود تا با حمایت نمایندگان استان هر چه بیشتر شاخص های سلامت، آموزش و پژوهش را در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ارتقا پیدا کنند.

شوشان:  دکتر اسماعیل ایدنی در حاشیه نشست هم‌اندیشی اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نشست گزارشی در خصوص شاخص های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به نمایندگان ارایه و از سوی دیگر مطالبات مردم در حوزه سلامت و درمان نیز توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم بستری فراهم شود تا با حمایت نمایندگان استان شاخص های سلامت، آموزش و پژوهش هر چه بیشتر در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ارتقا پیدا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره مطالبات مردم استان در حوزه سلامت تصریح کرد: نخستین مشکل موجود در حوزه سلامت و درمان استان، کمبود تخت بیمارستانی است و باید به سمتی پیش برویم که ظرفیت تخت های بستری در استان افزایش پیدا یابد.

ایدنی گفت: از سوی دیگر نیاز به افزایش ظرفیت خدمات دانشگاهی در حوزه درمان سرپایی وجود دارد. همچنین از چالش دیگر که از مطالبات ما است، عدم تناسب برنامه های ابلاغی و نیازمندهای موجود در حوزه درمان با نیروی انسانی است و در زمینه تامین نیروی انسانی دانش آموخته در حوزه سلامت با کمبود شدید مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه نیروی انسانی تخصصی در حوزه درمان و سلامت خوزستان، عنوان کرد: باید فرایندی طراحی شود تا بتوان نیروهای تخصصی تربیت کرد که توان ارایه خدمات سلامت را داشته باشند.

یوسفی: خوزستان نیاز به نگاه ویژه‌ دارد
همچنین همایون یوسفی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: طرح تحول سلامت موجب شده تا نگاه ویژه ای به بخش سلامت در کشور ایجاد شود و سلامت در نظام بودجه و برنامه ریزی کشور به عنوان محور اصلی در نظر گرفته شود، در حالی که تا پیش از طرح تحول سلامت، این نگاه وجود نداشت.

وی افزود: پس از اجرای این طرح، اکنون شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه بهداشت و سلامت هستیم. در خوزستان نیز نیازمند آن هستیم که در حوزه سلامت اقدامات ویژه ای انجام شود و به همین جهت در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت نگاه ویژه ای در خصوص استان و دیگر نقاط کشور وجود دارد.

نماینده اهواز با اشاره به معضلات بخش درمانی استان خوزستان گفت: با توجه به فرسوده بودن زیرساخت های درمانی و بیمارستان های استان، کمبود تخت های درمانی و تجهیزات، نیاز است که نگاه به این استان در سطح ملی به صورت ویژه تر باشد.

یوسفی عنوان کرد: اغلب درخواست ها و مطالبات استان در حوزه سلامت مورد حمایت وزارت بهداشت است و امیدواریم با همکاری نمایندگان استان و وزارت بهداشت خدمات رسانی مطلوبی به مردم ارایه شود و پیشتیبانی خوبی جهت آینده استان انجام شود.

الباجی: لزوم همکاری صنایع استان برای رفع مشکلات درمانی

 جواد الباجی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که مشکلات و معضلات بخش سلامت خوزستان در این نشست مطرح شده است، اظهار کرد: طرح های خوبی ارایه شده و مجوزهای خوبی در حوزه درمان استان صادر شده است که به حمایت و پیگیری نمایندگان استان نیاز است تا این طرح ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: مجوزهای احداث بیمارستان ها در حوزه های انتخابیه صادر شده که نیاز است با پیگیری در مرکز این مجوزها به مرحله نهایی برسد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تلاش تمام نهادها برای رفع مشکلات بخش درمانی استان عنوان کرد: باید تمام موسسات و صنایع موجود در استان به ویژه شرکت نفت و صنایع نیشکر با بخش درمان و بهداشت استان همکاری کنند و حمایت های لازم را انجام دهند.

الباجی گفت: برای احداث بیمارستان به زمین نیاز است که باید صنایع و دستگاه های موجود در استان در این خصوص کمک کنند؛ باید هماهنگی جمعی در بخش درمان استان به ویژه در اهواز، حمیدیه، باوی و کارون ایجاد شود.

وی با بیان این که مطالبات مردم در حوزه سلامت را مطرح کرده ایم، اظهار کرد: تقویت و تجهیز بیمارستان سینا، احداث بیمارستان در شهرستان های باوی و حمیدیه و تکمیل بیمارستان های در حال احداث در اهواز از موارد مورد پیگیری نمایندگان است.

ساری: آموزش عالی در استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد
 علی ساری، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسایل مطرح شده در این نشست با واقعیت ها منطبق است، اظهار کرد: وضعیت سلامت در شهرستان های حمیدیه، باوی و کارون مورد بررسی قرار گرفت و تلاش بر کاهش مشکلات موجود است.

وی افزود: کمبود تخت درمانی در استان و میزان پرداختی مردم در خدمات درمانی، برای ما این یک دغدغه است و برنامه ریزی هایی در این خصوص در حال انجام است.

نماینده اهواز با بیان این که موافقت برای احداث بیمارستان 2 هزار تخت خوابی صورت گرفته و فاینانس آن نیز در حال انجام است، گفت: احداث بیمارستان 200 تخت خوابی نیز در دستور کار است که مجوز نهایی آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال پیگیری است و در صحبت های اولیه، محل این بیمارستان در شهرستان باوی است. همچنین رفع کمبودهای بیمارستان سینا و تقویت آن بسیار مورد تاکید است تا بتواند شهرستان کارون را تحت پوشش قرار دهد.

ساری عنوان کرد: برای رفع مشکلات بخش درمانی شهرستان حمیدیه تصمیم گرفته شد که جلسه ای مشترک در این شهرستان برای بررسی و تصمیم گیری برگزار شود و کمبودها و روش های خدمات رسانی مشخص شود.

وی با بیان این که آموزش عالی در استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از کمبود فضای آموزشی رنج می برد و کمبود فضا موجب گریز نخبگان شده است. کمبود فضای آموزشی علاوه بر فرسودگی امکانات، در پایین آمدن رتبه دانشگاه تاثیر گذاشته است.
 پس از این نشست، نمایندگان اهواز به همراه رییس دانشگاه علوم پرشکی اهواز از بخش های مختلف بیمارستان گلستان اهواز بازدید کردند.

همچنین نمایندگان اهواز به کمپین "قلیان ها را گلدان کنیم" که کمپینی در جهت فرهنگ سازی در زمینه مقابله با مصرف دخانیات است، پیوستند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment در واقع منظور ايشان آن است كه نمايندگان از رياست ايشان حمايت كنند، تا همچنان به رياست خود ادامه دهند
[...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار