اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
 معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به آماده نبودن محل دفن بهداشتی زباله این شهر گفت: روزانه یک هزار تن زباله در این شهرستان به صورت سنتی دفن می شود.

 علیرضا حلاج یکشنبه در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: روش دفن زباله در اهواز نوعی روش نیمه هوازی موسوم به 'فوکوئوکا' است که زباله در محلی موسوم به 'سلول' در ارتفاع 20 متری دفن شده و گاز متان به وسیله لوله از آن خارج می شود و به این ترتیب آب های زیرزمینی آلوده نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در اهواز روزانه یک هزار تن زباله تولید می شود افزود: اولین سلول پسماند در اهواز حدود سه ماه است که پر شده و قابل استفاده نیست و با توجه به اینکه سلول جدید هنوز آماده نشده، زباله های شهر اکنون به صورت سنتی دفن می شود.

حلاج اضافه کرد: سلول جدید در حال آماده سازی است که تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از اعلام میزان زباله های عفونی و بیمارستانی در اهواز خودداری کرد و گفت: در حال حاضر بیمارستان ها به سیستم بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز هستند اما مطب ها و درمانگاه ها فاقد این تجهیزات هستند و پسماندها را به صورت غیربهداشتی به شهرداری تحویل می دهند.

حلاج اظهار کرد: یک ماه پیش با ورود دادستانی به این مساله قرار شد که این مطب ها و درمانگاه ها با شهرداری قراردادی برای جمع آوری زباله های عفونی منعقد کنند. وی از توضیح درباره نحوه جمع آوری زباله های عفونی در حال حاضر نیز خودداری کرد و گفت: سلول مخصوص دفن زباله های عفونی در دست ساخت است که هنوز آماده بهره برداری نیست.

معاون شهردار اهواز هزینه جمع آوری و رفت و روب زباله در این شهر را سالانه 900 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با مشارکت شهروندان می توان این هزینه ها را کاهش داد زیرا اکنون در بعضی محله ها زباله ها روزانه دو تا سه نوبت جمع آوری می شود. 

وی با بیان اینکه برنامه تفکیک پسماند از مبداء در دستور کار است افزود: انتخاب مشاور در حال انجام است و قرار است کارخانه کمپوست با مشارکت بخش خصوصی احداث شود.
حلاج تولید برق از زباله را از برنامه های آینده شهرداری عنوان کرد که اکنون در مرحله مطالعات است.

جشن پایان دفن غیربهداشتی زباله در اهواز در سال 92 برگزار شد. این در حالیست که دفن غیربهداشتی در این کلانشهر هنوز ادامه دارد.

یک ماه پیش بنی عگبه رئیس اداره محیط زیست اهواز از دفن غیربهداشتی زباله ها در مدفن پسماند به دلیل آماده نبودن سلول دفن بهداشتی انتقاد کرد و گفته این زباله ها در زمین پسماند انباشته می شود. 

*پرسه احشام در شهر

معاون خدمات شهری شهردار اهواز مهم ترین مشکلات این شهر را ساماندهی هسته مرکزی، نخاله و وانت بارها و وجود احشام در سطح شهر عنوان کرد. وی با بیان اینکه هم اکنون در چندین نقطه از جمله مسیر زرگان، پاداد و دروازه احشام در سط شهر به فروش می رسد، افزود: بازار عرضه دام، جنب کشتارگاه صنعتی اهواز قرار است تا دو سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

حلاج تصریح کرد: اهواز به عنوان یک کلان شهر نباید چنین چهره ای از خود به نمایش بگذارد و بعد از راه اندازی بازار عرضه دام، محل های فروش احشام جمع آوری می شود. وی وجود وانت بارها را یکی از نابسامانی های بزرگ اهواز توصیف کرد و گفت: 10 تا 12 نقطه استقرار وانت بارها شناسایی شده که برای آنها هشت محل جانمایی شده و تا هفته آینده باید به این محل ها بروند در غیر اینصورت با آنها برخورد می شود.

حلاج افزود: به دلیل اشتغال و تقاضایی که در جامعه وجود دارد حذف وانت بارها مد نظر ما نیست و محل های جدید در نزدیکی محل قبلی توقف این وانت بارهاست. وی اضافه کرد: بعد از ساماندهی این 10 نقطه، ساماندهی وانت بارهای مسیر زرگان در دستورکار است که برای استقرار آنها محلی در نزدیکی شهرداری منطقه 3 مشخص شده است.

حلاج اظهار کرد: وانت بارهای این مسیر نیز ظرف سه ماه آینده ساماندهی می شود. وی در ادامه گفت: تخلیه نخاله دورتادور شهر توسط خودروهای متخلف، یکی دیگر از مشکلات اهواز است که برای رفع این مشکل دو محل تخلیه در غرب (جنب سکوی پسماند ملاشیه) و شرق (انتهای بلوار دعبل) مشخص کرده ایم.

*کمبود 9 ایستگاه آتش نشانی

معاون خدمات شهری اهواز گفت: این کلانشهر کمبود 9 ایستگاه آتش نشانی دارد. وی تعداد ایستگاه های آتش نشانی اهواز را 15 ایستگاه عنوان کرد و افزود: در سه سال گذشته سه ایستگاه احداث شده است که آخرین آنها در کیانشهر بوده و به عنوان الگوی برنامه های آینده قرار می گیرد.

به گفته وی بر اساس استاندارد برای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد و برای جبران کمبود در این حوزه قرار است هر سال یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شود.
حلاج همچنین اظهار کرد: در دو سه سال گذشته 80 هکتار به فضای سبز شهری در حوزه پارک ها اضافه شده است.

وی افزود: در این مدت 21 پارک به پارک های اهواز افزوده و تعداد آنها به 220 مورد رسیده است. وی هزینه سالانه نگهداری فضای سبز اهواز را 620 میلیارد ریال عنوان کرد. حلاج با بیان اینکه تا کنون یک هزار هکتار از کمربند سبز احداث شده اضافه کرد: مساحت کمربند سبز اهواز هفت هزار و 200 هکتار است که تعهد شهرداری در این طرح یک هزار و 200 هکتار است و مابقی سهم سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی، نیشکر و فولاد است که هیچکدام از تعهدات آنها تا کنون محقق نشده است.

وی همچنین با اشاره به وجود 29 بازارچه در شهر اهواز اظهار کرد: 9 بازارچه از این تعداد ثابت هستند، چهار مورد به صورت هایپرمارکت با مشارکت شهرداری فعالیت می کنند و و 16 بازارچه نیز به صورت موقت و کانکسی کار می کنند.

*باغ فردوس برای افراد کم بضاعت

معان شهردار اهواز از بهره برداری صنایع جانبی کشتارگاه صنعتی اهواز تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: کشتارگاه صنعتی اهواز هفت ماه است که با هزینه 50 میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و صنایع جانبی از جمله بسته بندی روده، کله پاچه، پوست و گوشت و سردخانه های زیر صفر ظرف یک ماه آینده بهره برداری می شود.

وی همچنین گفت: باغ فردوس دومین آرامستان اهواز در منطقه برومی از نظر غسالخانه، خیابان بندی و فضای سبز انجام شده و جاده ورودی و پل آن جزو برنامه های امسال شهرداری است. به گفته وی اکنون افراد بی بضاعت و آنهایی که از نظر مالی در تنگنا هستند در باغ فردوس دفن می شوند.

*دستفروشان به ربیع نرفتند

حلاج در ادامه درباره ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز گفت: این طرح با همکاری شورای تامین اهواز، نیروی انتظامی و دادگستری اجرا شده و پارک ربیع (آخر آسفالت) برای استقرار دستفروشان در نظر گرفت شده است که به دلیل فراهم بودن روشنایی و سرویس بهداشتی و پارکینگ به عنوان شب بازار هم می تواند فعالیت کند.

وی درباره اعتراض دستفروشان هسته مرکزی اهواز به محل جدید و ممانعت آنها از حضور در پارک ربیع اظهار کرد: به طور طبیعی جابجایی از مرکز شهر با آن تردد و جمعیت بالا به مکانی همچون پارک ربیع سخت است اما حضور دستفروشان نارضایتی مردم و کسبه را به دنبال داشت به همین دلیل دستفروشان باید طرح ساماندهی را قبول کنند و در محل درنظر گرفته شده مستقر شوند.
حلاج تاکید کرد: دستفروشان مشکلات امنیتی در پارک ربیع را مطرح کرده بودند که نیروی انتظامی اهواز تعهد کرده امنیت را تامین کند.

وی پیشنهاد تبدیل پارکینگ رفاه به بازار دستفروشان را غیرممکن دانست و گفت: شورای تامین با این طرح مخالف است زیرا باعث ایجاد ترافیک در جاده ساحلی می شود؛ علاوه بر این در هر شیفیت 700 خودرو در این محل پارک می کنند که تاثیر زیادی بر حجم ترافیک دارد.

حلاج افزود: قیمت این زمین که قرار است به پارکینگ چند طبقه تبدیل شود بیش از یک هزار میلیارد ریال است که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند آن را به بازار دستفروشی اختصاص دهیم. وی با بیان اینکه بیش از50 درصد دستفروشان هسته مرکزی شهر از اهالی استان های مجاور هستند اضافه کرد: 30 تا 40 درصد دستفروشان نیز مغازه داران بودند که وسایل خود را روی پیاده رو قرار داده و کالاها را به صورت دستفروشی عرضه می کردند. 

حلاج خاطرنشان کرد: دو دستگاه اتوبوس رایگان برای تردد به پارک ربیع در نظر گرفته شده بود که با ممانعت دستفروشان از حضور در پارک ربیع فعلا غیرفعال هستند و در صورت نیاز تا 10 دستگاه اتوبوس را در این مسیر قرار می دهیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار