شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
 

 استاد حسین نجفیان شاعر بختیاری شهر مسجدسلیمان استان خوزستان دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

حسین نجفیان از شاعران برجسته استان خوزستان شامگاه چهارشنبه به دلیل بیماری و انجام عملیات شیمی درمانی در بیمارستان آریا اهواز در گذشت. استاد نجفیان در سال ١٣٢٤ در مسجدسلیمان در خانواده ای فرهنگی چشم به جهان گشود و از نوجوانی به شعر و ادبیات معاصر علاقه مند شد و تحت تاثیر اشعار شاملو و اخوان ثالث با ادبیات آشنا شد.

وی اوایل دهه‌ی 40، نخستین اشعارش را نوشت و همزمان فعالیت های اجتماعی خود را داشت که در بخش آموزش روستاییان و مردم محروم فعالیت داشت. مرحوم نجفیان همزمان، فعالیت های ادبی خودرا با گروه موج ناب دنبال کرد و به عنوان یکی از شاعران اصلاح طلب شناخته شد.
این شاعر فقید خوزستانی پس از دهه ی 80 دوباره فعالیت های خود را به صورت جدی دنبال کرد و نوشتن کتاب 'هزار پرنده سکوت' را آغاز کرد.

وی همچنین در نوشتن شعر، مقاله و طنز سیاسی در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 با روزنامه سلام فعالیت داشت. کتاب 'هزار پرنده سکوت' حاصل چهار دهه فعالیت این شاعر اکنون صفحه بندی شده و آماده چاپ است.

پیکر این شاعر خوزستانی ساعت ٩ صبح فردا (جمعه) از فلکه دانشگاه شهرستان مسجدسلیمان به سمت مقبره تلبزان این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار