اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۷۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
توفیق ساکی در گفتگو با شوشان : با استانداری شریعتی تحولی بنیادی در تعامل گروه های سیاسی و قومی ایجاد خواهد شد/ عده ای اندک که دنبال منافع خاص خود هستند دست به تخریب می زنند/ بازیگران محلی و ملی در صحنه سیاسی ، تصمیم گیری دولت را به تاخیر انداخته اند
توفیق ساکی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان در گفتگو با شوشان در رابطه با آسیب های تاخیر معرفی استاندار خوزستان از سوی دولت...
شوشان: توفیق ساکی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان در گفتگو با شوشان در رابطه با آسیب های تاخیر معرفی استاندار خوزستان از سوی دولت گفت : انتظار این بود که در شرایط حساس تصویب بودجه های استانی ، استاندار خوزستان معرفی می شد تا با همراهی سایر مسئولین و نمایندگان شرایط بهتری برای اخذ اعتبارات بیشتر فراهم می گردید. 

وی یکی از دلایل تاخیر در انتصاب استاندار را بازیگران محلی و ملی دانست و گفت: بازیگران محلی و ملی در صحنه سیاسی ، تصمیم گیری دولت در انتصاب استاندار را به تاخیر انداخته اند و برای همین تاکنون دولت تصمیم به معرفی استاندار و معارفه وی نگرفته است. 



توفیق ساکی ادامه داد:  انتظار می رود در هفته آینده دولت گزینه مطرح بومی را جهت استانداری خوزستان معارفه نماید و به این بلاتکلیفی پایان دهد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خوزستان دلیل حضور گسترده طیف ها و گروه های سیاسی در انتخاب استاندار را فضای باز سیاسی دولت روحانی برشمرد و گفت : با توجه به اینکه دولت یازدهم فضا را برای حضور فعالین سیاسی و تاثیر گذاری آنان بر روند تصمیم سازی باز نموده ، همین امر باعث شده طیف ها و گروه های مختلف در مسئله مهمی مانند انتخاب استاندار ، ورود نمایند و نظرات خود را ارائه دهند.

توفیق ساکی گفت : عده ای در سطح ملی و محلی نسبت به عدم انتخاب گزینه بومی و مورد اجماع ، در حال فشار به دولت هستند و یکی از عوامل تاخیر در معرفی استاندار از سوی هیات دولت نیز سنگ اندازی همین افراد است که البته تعدادشان کم است وگرنه در خوزستان بر روی گزینه بومی و همسو با دولت اجماع شده است. عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خوزستان ادامه داد: شواهد نشان می دهد که دولت در هفته آینده گزینه مورد اجماع ، بومی و طرفدار دولت را معرفی خواهد نمود.

 توفیق ساکی در ادامه با اشاره به نظرات مختلف مطرح شده در روند انتصاب استاندار گفت: نظرات مختلف و سلایق متعدد در روند انتصاب استاندار ، طبیعتی ست و مشکل زا نیست اما مشکل اصلی از آنجا نشات می گیرد که عده ای برای به کرسی نشاندن حرف خود روش های تخریبی را در پیش می گیرند که این گونه برخوردها و رفتارها صحیح و پسندیده نیست.

وی ادامه داد: در یک جامعه ، چند صدایی و تنوع امری بدیهی است . در استان خوزستان ضمن اینکه باید به تکثر و تنوع قومی و سیاسی احترام بگذاریم باید به این سمتی حرکت کنیم که در چارچوب های قانونی و اخلاقی قدم گذاشته و به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم.  

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خوزستان با اشاره به اینکه از گزینه بومی و مورد اجماع گروه های سیاسی استان حمایت می کند گفت : بنده مشخصا از دکتر شریعتی - گزینه بومی و مردمی - حمایت می کنم چرا که معتقدم با استانداری شریعتی تحولی بنیادی در تعامل گروه های سیاسی و قومی استان ایجاد خواهد شد. 

ساکی با اشاره به تخریب های صورت گرفته علیه شریعتی گفت: عده ای اندک که دنبال منافع خاص خود هستند دست به تخریب می زنند چرا که می دانند با استانداری شریعتی به مقصود خود نمی رسند. شریعتی با لایه های مختلف اجتماعی در ارتباط و همراه است و دسترسی به ایشان سهل و آسان است بنابراین عده ای چنین امری را نمی پسندند و به دنبال استانداری هستند که خود واسطه شوند در حالی که شریعتی نیاز به واسطه ندارد. چنین افرادی تمایل دارند بلیت و سهم بلیت استانداری در جیب شان باشد. 

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خوزستان در پایان گفت : در سال منتهی به پایان دولت هستیم و یک سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری در پیش است. دولت در رابطه با خوزستان باید عملکرد و تصمیم بهتری اتخاذ نماید. هیات دولت سریع تر در مسئله انتخاب استانداری بومی و همسو با خود باید به تصمیم برسد که اگر چنین نشود و گزینه ای غیرهمسو و یا غیربومی انتخاب نماید تبعات این انتخاب اشتباه گریبانگیرش خواهد شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
comment
0
0
comment شریعتی که بیاد دیگر احتیاجی به [...] نیست این طور که شما دارید تبلیغ میکنید .شریعتی یک [...] واقعی است.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
comment
0
0
comment متاسفم برای استان که صاحب نظرانشان امثال شما هستند از ایشان سوال فرمایید 1/ آیا شما استخدام شیلات هستی 2/ ایشان کدام سابقه اجرایی در مجموعه جهاد کشاورزی دارند 3/ ایشان با کدام تخصص شیلاتی بعنوان معاون شیلات وآبزیان خوزستان مشغول شده اند با وجود این همه متخصص در شیلات وجهاد کشاورزی 4/ ایشان عنوان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان را یدک می کشند قطعا [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
comment
1
0
comment شریعتی اگر قرار باشد به فکر افراد دور وبرش باشد و روی کارآوردن [...] ها باشد فاتحه خوزستان خوانده شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار