شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰

رییس جامعه هتل‌داران خوزستان گفت: درست است كه هتل جدیدی در خوزستان احداث نشده ولی تعداد هتل‌هایی كه از طرف دولت و سازمان‌های دولتی وارد جرگه هتل‌داران شده زیادند به طوری كه مهمانسراهای دولتی حجم بالایی از ظرفیت هتل‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

عبدالحمید حرمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان اظهار كرد: در حال حاضر تعداد هتل‌های استان كفایت می‌كند. به دلیل این كه تعداد زیادی هتل‌ و مهمانسرای دولتی وارد عرصه هتل‌داری شده است. برای مثال مهمانسرای نیشكر، هتل شركت نفت، مهمانسرای فولاد، مهمانسرای دانشگاه علوم پزشكی و... جزو مهمانسراهای مشخصی هستند كه حتی بعضی از آنها مسافران عادی را هم پذیرش می‌كنند.

وی افزود: با توجه به این كه تمام ادارات و سازمان‌های دولتی مهمانسرا دارند اكثر مهمان‌هایی كه وارد استان می‌شوند در این هتل‌ها ساكن می‌شوند. البته تعداد هتل‌هایی كه به شكل دولتی و غیرقانونی و پشت پرده احداث شده فوق‌العاده زیاد است و همین امر باعث شده كه بعضی هتل‌ها خالی شوند و تعداد مسافرانشان كاهش پیدا كند.

حرمتی ادامه داد: اگر در بعضی فصول مثل زمستان كمبود اتاق احساس می‌شود به خاطر كمبود هتل نیست بلكه به خاطر بی‌نظمی در جذب مسافر است. برای مثال گاهی دیده می‌شود كه دو یا سه سازمان همزمان با هم یك همایش را در یك تاریخ برگزار می‌كنند كه این خود نوعی بی‌‌نظمی را ایجاد می‌كند.

وی تصریح كرد: اگر هماهنگی در برگزاری سمینارها و همایش‌ها وجود داشته باشد و در ایام خاص و در صورت زنجیره‌وار باشد هیچ مشكلی در این زمینه به وجود نمی‌آید.

رییس جامعه هتل‌داران خوزستان در خصوص ایجاد هتل در بعضی شهرهای خوزستان خاطرنشان كرد: با توجه به بررسی‌هایی كه قبلا صورت گرفته بعضی از شهرهای استان بودجه‌ای برای احداث هتل ندارند و در این مواقع دولت یا سازمان جهانگردی مهمانسرا‌های جهانگردی را احداث می‌كنند كه با بودجه‌های دولتی اداره می‌شوند. با توجه به این كه این امر زیاد شده بخش خصوصی خیلی كم می‌تواند آن را اداره كند برای مثال شهرهایی مثل رامهرمز، شادگان، هویزه و خیلی دیگر از شهرها هتل ندارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار