اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۴۶۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
آخرین خبرها و جزییات حادثه مرگبار سقوط اتوبوس کرمان- اهواز به دره / 19 کشته در واژگونی اتوبوس حامل سربازان/ آخرین عکس سربازان قربانی تصادف سقوط اتوبوس کرمان- اهواز / هیچ یک از کشته شدگان سانحه اتوبوس سربازان خوزستانی نبوده اند
سحرگاه چهارشنبه جاده کرمان به شیراز در دو حادثه جداگانه شاهد سقوط و واژگونی مرگبار دو دستگاه اتوبوس و کشته و زخمی شدن بیش از 40 مسافر بود
شوشان: سحرگاه چهارشنبه جاده کرمان به شیراز در دو حادثه جداگانه شاهد سقوط و واژگونی مرگبار دو دستگاه اتوبوس و کشته و زخمی شدن بیش از 40 مسافر بود.  به گزارش شوشان ، در نخستین حادثه که ساعت یک و 20 دقیقه بامداد چهارشنبه در نزدیکی شهرستان نی‌ریز رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو در حالی که مسیر شرق به غرب محور سیرجان به نی‌ریز را طی می‌کرد، در گردنه «لایرز» از جاده منحرف شد و به دره 20 متری سقوط کرد. این اتوبوس که از پادگان آموزشی 05 کرمان راهی اهواز  بود حامل سربازان لیسانس وظیفه بود که بر‌اثر این حادثه دلخراش 19 سرباز جان باختند.


آخرین عکس سربازان قربانی تصادف سقوط اتوبوس کرمان- اهواز 

همزمان با اعلام خبر به پلیس، نیروهای آتش‌نشانی و‌ هلال احمر راهی محل حادثه شدند. اما در این تصادف 16 نفر در محل حادثه و 3 نفر در بیمارستان جان باختند. 17 مسافر نیز مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان شهدای شهرستان نی ریز منتقل شدند. کارشناسان علت این حادثه را سرعت زیاد اتوبوس و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و شیب جاده اعلام کردند. گفته می‌شود در باک اضافی- زاپاس- این اتوبوس نیز دو نفر افغانی به همراه مقادیری کالای قاچاق شامل سیگار، انبه و...مخفی شده بودند.

علت سقوط اتوبوس اززبان پلیس

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که کشته شدگان و مصدومان حادثه اتوبوس در نی‌ریز فارس، سرباز بودند. سرهنگ نادر رحمانی ضمن اعلام این خبر در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: این اتوبوس از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد اینکه اتوبوس متعلق به چه نهادی بوده ،گفت: اتوبوس شخصی اما در اختیار پادگان «05» ارتش در کرمان بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند که از این پادگان به مقصد اهواز در حال حرکت بودند.رحمانی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است ،اظهارداشت: کارشناسان، خستگی یا خواب‌آلودگی راننده یا نقص فنی را علت اصلی حادثه می‌دانند.

حال 8 مصدوم وخیم است

سخنگوی اورژانس کشورنیز از وخیم‌بودن حال 8 تن از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان «05» ارتش در استان فارس خبر داد. مجتبی خالدی، در خصوص آخرین آمار سربازان فوت شده در حادثه سقوط اتوبوس گفت: از میان 58 نفر سرنشین این اتوبوس، تکنیسین‌های اورژانس با 16 فوتی در صحنه تصادف روبه‌رو شدند. سه نفر از مجروحان نیز در بیمارستان فوت کردند که در مجموع شمار قربانیان 19 تن شد و 42 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، 22 نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان رجایی شیراز و مابقی نیز به بیمارستان های شهدای نی ریز، امام خمینی(ره) استهبان منتقل شدند.همچنین هویت 4 نفر دیگر از کشته شدگان که لباس بلوچی به تن داشته اند هنوز شناسایی نشده اند و حال  5 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.


هیچ یک از کشته شدگان سانحه اتوبوس سربازان خوزستانی نبوده اند 

شوشان: مدیر روابط عمومی و اموربین  الملل استانداری خوزستان گفت: هیچ یک از کشته شدگان سانحه اتوبوس سربازان "خوزستانی" نبوده اند  به گزارش شوشان ، مدیر روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خوزستان با ابراز تاسف و تسلیت حادثه ناگوار سانحه اتوبوس حامل سربازان که باعث جانباختن و زخمی شدن شماری از آنان شد گفت:بطور ویژه این مسله در جلساتی باحضور و دستور استاندار محترم خوزستان و مسولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و به اطلاع عموم مردم استان میرساند تنها در میان زخمی شدگان یک نفر از استان خوزستان بوده است.

هومن خورشید اظهار کرد:باتوجه به همزمانی دو تصادف و وسیع و دردناک بودن ابعاد حادثه اخباری اشتباه دال بر اینکه 19نفر از این عزیزان  خوزستانی بوده اند در فضای مجازی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دردناک سراسر میهن و مردمانمان را عزادار کرده است و این مصیبت عظیم  را به همه خانواده‌هاي داغدار تسليت  گفته و همجواری با شهیدان والامقام  را برای آن عزیزان سفرکرده از درگاه باری تعالی خواهانم. 

خورشید در پایان گفت امیدوارم  این جوانان رشید  که در راه بازگشت از  دوره آموزشی خدمت مقدس سربازی جان  خود را از دست داده اند ، هم اکنون در جوار رحمت حق آرمیده و از خوان نعمت بیکران او بهره مند گردند

 






فیلم حادثه دلخراش سقوط اتوبوس





مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
انتشار یافته: ۱۹
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
4
comment واقعا جاي تاسف دارد كه يكي از مقامات وزارات راه در اين خصوص ابراز تاسف هم نكرده و هيچ كس خود را مقصر نمي داند و اصلا مشخص نيست مقصر چنين حوادثي كيست؟
كدام سازمان و نهاد بايد بر عملكرد رانندگان و اتوبوس هاي برون ظهري نظارت داشته باشد
comment
نسیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
5
comment به بهانه درگذشت برادران سربازم/

۱۹ جوان رشید. ۱۹ گل تازه شکفته شده که به امید ساختن آینده ایران رخت مقدس سربازی به تن کرده بودند٬ به آسانی و به راحتی هرچه تمام جان شیرین خود را از دست می دهند .
وای از داغ دل مادران منتظری که به امید به تن کردن لباس دامادی٬ جوانشان را از زیر قرآن رد کردند اما پیکر بی جان دلبندش را پس فرستادند.
وای از دل خواهری که داغ بی برادری تا ابد بر دلش نشسته است.
وای بر دل آن دختری که با هزار امید و آرزو منتظر بازگشت نامزدش برای تشکیل آینده ای شیرین بود اما.....

آخرین سلفی در قاب خاطره ها ماندگار شد.

اتوبوس که از قضا بار قاچاق همراه داشته به قعر دره سقوط میکند.
اگر این اتفاق تلخ هر کجای دیگر دنیا می افتاد مسئولین مرتبط با این حادثه را به صلابه می کشاندند. امادریغ......

کافی بود این حادثه غم انگیز در یکی از کشورهای اروپایی غیر مسلمان اتفاق می افتاد میدیدیم که چگونه سیمای میلی برنامه های عادی خود را قطع کرده و با خبر رسانی آنلاین و تشکیل میزگردهای تحلیلی آبرو برای مسئولین آن کشور نمی گذاشتند.
صدا و سیمایی که حادثه تصادف دو خودروی سواری مربوط به اتوبان های آمریکا و احتمالن جان باختن یک سرنشین گرفتار در بند نظام سرمایه داری در صدر خبرهای برون مرزی آن قرار میگیرد تا نشان از ناکارآمدی مسئولین آن دولت بدهد.

راستی دیروز آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان بود و صدر تمام خبرهای داغ استان٬ سخنان گفته یا نگفته سخنرانان. اما به موازات این آیین ۱۹ جوان شهرمان آخرین نفس های زندگیشان را قعر دره و در لابلای گوشت و خون و آهن پاره با هم تقسیم میکردند و کسی در این سو ککش نگزید.

نمایندگان محترم مجلس که تا پیش از انتخاب شدن مسجد به مسجد و قطعه به قطعه در آرامستان برای اثبات مردم داری خود به دنبال حضور در آیین های ترحیم بودند و یک پای ثابت مجالس ختم و عزا ٬ در قبال این حادثه تلخ مهر سکوت بر لب زدند. نه پیام تسلیتی از روی وظیفه برای خانواده داغدیدگان فرستاده و نه وزیر و مدیری را تهدید به استیضاح کردند.
اعلام عزای عمومی به احترام حفظ کرامت انسانی و پاسداشت خون جوانان بیگناه وطنم٬ بدیهی ترین درخواست مردم از مسئولین استان می باشد.

comment
عبادت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
3
comment چرا بعد بیش از 50 سال هنوز جوانان استان برای آموزش سربازی به پادگان 05 کرمان بروند آیا استان ما که لشکر 92 زرهی ارتش در این استان قدمتی بیش از 50 سال دارد نمیتوانند جوانان ما را در یک پادگانی در همین استان آموزش دهد و به کرمان نفرستد ؟!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
2
comment دلمان پر درد است ..... خسته ایم از این همه اندوه ..... از این همه درد ...... خدایا ..... سربازان وطنم .... فرزندان مان چه مظلوم .... میان بهت و اندوه ..... میان دروغ و حقيقت .... كاش با پای برهنه میرفتبم به استقبالشان ....نمیدانم چقدر شیون ..... چقدر ضجه ...... چقدر فریاد و بی تابی میتواند تسکین مان دهد ...... نمیدانم ..... اما میدانم درد را از هر طرف بخوانی درد است ....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
1
comment با اشک برای آخرین بار بایست
درحسرت برگشتن و دیدار بایست
ازصندلیت بلند شو دره رسید
مرگ آمده سرباز ،خبردار بایست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
2
comment نوزده سرباز و شاید هم بیشتر در یک روز در دو سانحه ی رانندگی می میرند ؛ شاید این اتفاق در هر جای دیگر این کره ی خاکی رخ می داد رسانه هایشان مثل کبک سرشان را زیر برف نمی کردند و این فاجعه فقط به یک تیتر حوادث تبدیل نمی شد و از این اتفاق برای مبارزه با برده داری مقدس سربازی استفاده می کردند. شاید مردمشان به جای دابسمش دیدن و جک فرستادن در شبکه های اجتماعی کاری می کردند شاید آنهایی که برای کشته شدگان پاریس شمع روشن کرده بودند برای هم وطنان جوان خود هم این کار را می کردند شاید گریبان چاک کنان [...] جایی را به آتش می کشیدند شاید شاعران گزافه گوی ستاینده ی خال و خط و زلف و رخ معشوقکان خیالی، برای دختران نا امید شده ی چشم انتظار یار چیزی می سرودند شاید ...
اما سرباز مگر چه ارزشی دارد؟ فیش حقوقی شاهد است که سرباز ماهیانه هفتاد هزار تومان می ارزد. هفتاد هزار تومان...
خداحافظ برادر سربازم اینجا کسی ککش هم نگزید جز خانواده ی داغدارت جز رفیق بی برادر شده ات جز دخترکی که رخت بخت سفیدش سیاه شد
خداحافظ برادر سربازم ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment هزار سال عمر معلق؛ جان نوزده جوان


غلامرضا جعفری :خبرهای ناخوشایند،عادت غریبی دارند، یک هو بر قلب آدم تلنبار می شوند،به یکبارگی بر سر آدمی آوار می شوند و فرصت نفس کشیدن را سلب می کنند، احساس می کنی سنگی درست در دهانت شکسته،حس می کنی نای و گلو و ریه ات پر از سنگلاخ است و تمام تلاشت برای دستگیری اندکی انرژی به هیچ بدل می شود،و حتی بدتر که با هر تکانت برای نفس کشیدن، حجم خفگی ات را فربه تر می سازی.
خبرهای ناخوشایند،خبرهای بد،خبرهایی که انگار چاقوی تیزی اند که درست قلب را نشانه رفته با آدمی چنین می کنند،همانطور که خبر نوزده جوان این استان خاکزده چنین کرد؛ هنوز تیزی خبر در جانم نشسته،هنوز تصور آن همه خنده و انرژی و شوخی های جوانانه اندوهگینم می کند،تصویر پدر و مادری که حالا مبهوت از شنیدن چنین خبری کریه اند رهایم نمی کند اما در کنار همه این تلخکامی ها،پرسش دیگری آزارم میدهد؛ چه کسی خون بهای این همه جان جوان را می دهد و حجم خون بهای اینان را چگونه باید حساب کرد؟
نوزده جوان در اتوبوسی سوار شدند،اتوبوس قراضه ای بود که در کنار راه،عزرائیل را همراه خود سوار کرد و در پی چنین مسافری هرگز به مقصد نرسید و صدای مادرانه هایی که قرار بود با دیدن جوان سرباز هلهله کنند در افق زمان و مکان خلق حادثه و اسارت مرگ،معلق ماند؛ نوزده جوانی که عمرشان تعلیق شد و ادامه نیافت.
حالا بیاییم چرتکه بیاندازیم،عمر این جوانان اگر به طور معمول ادامه می یافت و اگر تصور کنیم کهحداقل به هفتاد سالگی می رسیدند؛ با مرگ زودرسشان چندسال را از دست داده اند، فقدان این همه عمر را چه کسی محاسبه خواهد کرد؟اگر عمر نوزده نفر را ضرب حداقل پنجاه سال طلب این جوانان از عمر مفقودشان کنیم حاصل می شود نهصد و پنجاه سال،درست خواندید نهصد و پنجاه سال به یغما رفت،نهصد و پنجاه سالی که می توانست در خدمت به خودشان،خانواده و دوستان شان و مردم خاکزده استان و ایران و در نهایت جامعه بشری بگذرد در اثر غفلت و فقدان مدیریت موثر به هباء منثورا بدل شد؛ و این تازه جدای از عمر بیست و هشت پدر و مادری است که از این پس یک چشم شان خون است و چشم دیگرشان در مقبره خانه کرده است،اگر به این تعداد عمر دخترکان منتظری را اضافه کنیم که قرار بود در پس پایان خدمت اجباری با اسب سپید و جامه ای سپیدتر دست در دست جوان کوچیده به غیبت بگذارند و حالا دستشان در هوای تهی معلق مانده،سطح بدهکاری به شدت بالا می رود، اما از همه اینها گذشته پاسخ نزدیک به هزار سال عمر را باید از کدام مدیر نامدبر گرفت؟ لطفا آدرسش را ضمیمه کنید.
comment
محمد صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment أنالله و أنا اليه راجعون
خبر تاسف بار درگذشت جوانان برومندي كه باهزار اميد وآرزو در حال طي كردن يكي از مراحل زندگي بوده و بعد از مدتي طولاني در اين ماه مبارك براي ديدن خانواده خود در حال بازگشت بودنند دل هر انساني را بدرد مي آورد. هنگامي سطرهاي خبر را مي خواندم و نگاهم به عكس آنها افتاد بي اختيار أشك إز چشمانم سرازير شد.
خانواده هاي آنان أكنون در چه وضعيتي هستند ......
إز خداوند منان نعمت صبر بر أين مصيبت را بر دل پدران و مادران و بستگانشان نازل و عزيزان إز دست رفته را با مولايشان علي بن ابيطالب كه در آستانه ايام شهادت آن امام هستيم محشور نمايد.
comment
شاکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
1
comment این سربازی اجباری غیر از [...] و بیچارگی چیزی عاید مردم مملکت نمیکنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
1
2
comment مدیر روابط عمومی و اموربین  الملل استانداری خوزستان:هیچ یک از کشته شدگان سانحه اتوبوس سربازان "خوزستانی" نبوده اند

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خوزستان با ابراز تاسف و تسلیت حادثه ناگوار سانحه اتوبوس حامل سربازان که باعث جانباختن و زخمی شدن شماری از آنان شد گفت:بطور ویژه این مسله در جلساتی باحضور و دستور استاندار محترم خوزستان و مسولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و به اطلاع عموم مردم استان میرساند تنها در میان زخمی شدگان یک نفر از استان خوزستان بوده است.

هومن خورشید اظهار کرد:باتوجه به همزمانی دو تصادف و وسیع و دردناک بودن ابعاد حادثه اخباری اشتباه دال بر اینکه 19نفر از این عزیزان  خوزستانی بوده اند در فضای مجازی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دردناک سراسر میهن و مردمانمان را عزادار کرده است و این مصیبت عظیم  را به همه خانواده‌هاي داغدار تسليت  گفته و

همجواری با شهیدان والامقام  را برای آن عزیزان سفرکرده از درگاه باری تعالی خواهانم.

خورشید در پایان گفت امیدوارم  این جوانان رشید  که در راه بازگشت از  دوره آموزشی خدمت مقدس سربازی جان  خود را از دست داده اند ، هم اکنون در جوار رحمت حق آرمیده و از خوان نعمت بیکران او بهره مند گردند.ذ
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment چرا باید این اتفاق بیفتد؟ ؟؟؟چ کسی مسئولیت این حادثه رو قبول میکنه.فقط یاد دارید شعار بدید
comment
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment انا لله وانا الیه راجعون.شریک غم خانواده های داغدار هستیم.روحشان شاد و یادشان گرامی
comment
عاشقه عشقمم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment خدایا عشقه منم الان تو شیراز داره خدمت میکنه..خدایا خودت مواظبش باش ...سربازا واقعا مظلوم هستن..خودمو جای اون خانواده های داغدار میزارم اتیش میگیرم..
comment
مينو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment به چه بهايي جان اين نو گلان شكفته رو خاك گرفت ؟
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment پستهای تسلیتتان خونم رابجوش می آورد...

وسط درگیریهای فتنه ۸۸ یروز بایکی ازدوستان حدفاصل میدان هفت تیر و ولیعصر میان جمعیت بودیم که چندنفراز اراذل واوباش سبز ریختن سر یه سربازوظیفه باتومشو ازش گرفتن و انداختنش زیر مشت ولگد...به پیشنهاد یکیشون شروع کردن به لخت کردن سرباز...مونده بودیم چکارکنیم...اگه باموضع حمایت ازانقلاب واردمیشدیم اونهمه جمعیت سبزمعلوم نبود چه بلایی سرما میاوردن...فکری به ذهنم رسید...به دوستم گفتم باحمایت از جنبش سبزبریم کمکش...خودمونو به اون چندنفررسوندیم وخودمونو انداختیم روسرباز ...بلند داد زدم ولش کنید چرا به آرمان جنبش لطمه میزنید؟ میرحسین به ماگفته باسکوت اعتراض کنید...این چه کاریه ؟ میرحسین و خاتمی ازمون اینومیخان که سرباز بیگناهو لخت کنیم ؟ چرابه جنبش لطمه میزنید؟ فردا اینو میکنن پتک میزنن تو سرمون !
لباس و زیرپوش سرباز به تنش پاره شده بود و نیم تنه بالاش لخت اما خوشبختانه موفق شدیم از هتک حرمتش جلوگیری کنیم....

حالا این پستهای تسلیت آقایون وخانمهای هنرمند و سبزهارو میبینم خونم بجوش میاد...
کسایی امروز مرگ سربازان وطن را تسلیت میگن که درفتنه از پیاده نظام فتنه درکف خیابانها حمایت همه جانبه کردند و فالوورهای فضای مجازیشون سربازان وظیفه را زیر باد کتک برهنه میکردن...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
comment
0
0
comment این حادثه غم انگیز ووحشتناک که باعث ازدست دادن برادرانم شد,این اتفاق هیج وقت ازذهن مردم ایران پاک نمیشود,,این مصیبیت وارده را.به.خانواده محترمشان,ومخصوصا به ملت ایران تسلیت میگم,,,ومتاسفم برای ملتم که هیج دفاعی از این عزیزان نمیشود,چون ملتی داریم که متاسفانه به فکر مردمانش نیستند,جایگاه این عزیزان کجاس,,جواب گوی این حادثه مرگبار چه کسی است,حتما دوباره هم صحنه سازی,,,وگول زدن مردم,واقعا ,واقعا متاسفم,ازاینکه یک ایرانی هستنم,
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
comment
0
0
comment باورم نمیشه همچین جوونای خوشتیپبی... خدا به خوانواده و همسراشون صبر بده.
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
comment
0
0
comment جاي سوال است چرا دو اتوبوس از يك پادگان به دره سقوط كردند ؟؟؟؟؟
comment
محمد صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
comment
0
0
comment سلام من هم سربازم
برایتان تاسف نمیخورم عزیزانم که رحمت خدا شامل حال شما شده شما که بهشت برایتان گوارا و فرشته ها به استقبالتان امده اند
اما اگر مانده بودید :
زیر [...]این [...]در پادگانهای نظامی روزی [...]
مشکا ما [...]اینه که[...] میشینیم پشت سیستمامونو کامنت میزاریم هیچ سرداری تو اینترنت حرف مارو نمیشنوه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار