اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۹۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
قطعی آب در بعضی از مناطق شرقی اهواز دور از انتظار نبود اما از روز یکشنبه مشکل قطعی آب به طور کلی حل شده است.
شوشان: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز از برطرف شدن مشکل قطعی آب در برخی مناطق اهواز خبر داد.

سعید دشتی زاده  با اشاره به انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به تصفیه خانه شماره 2 اهواز گفت: پمپاژ آب به شهر همزمان آغاز شد اما با توجه به شوکی که به دلیل قطعی چند روزه آب از این طرح به شبکه آب وارد شده، قطعی آب در بعضی از مناطق شرقی اهواز دور از انتظار نبود اما از روز یکشنبه مشکل قطعی آب به طور کلی حل شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی از نظر کمیت آب در اهواز نداریم، البته در بهترین شرایط به دلیل مشکلات فنی یا انشعابات برخی شهروندان با ما تماس می گیرند که این تماس ها موردی است و برای رفع آنها اقدام می کنیم.

دشتی زاده درباره کیفیت آب این تصفیه خانه نیز گفت: هم اکنون 24 فیلتر تصفیه خانه در مدار هستند و مشکلی از بابت کیفیت آب هم نداریم. وی همچنین اظهار کرد: تعمیرات و رفع مشکل سیستم برداشت آب خام از رودخانه کارون نیز در حال انجام است تا در صورت بروز مشکل مشابه و اختلال در آبرسانی طرح غدیر، بتوانیم از طریق این سیستم آب شهر اهواز را تامین کنیم.

در پی قطع آب از طرح آبرسانی غدیر به اهواز از دوشنبه 31 خرداد، که به دلیل تعمیرات کانال های این طرح اتفاق افتاده بود، همچنین مشکلات فنی در تصفیه خانه شماره 2 اهواز، آب شرب تعدادی از مناطق شرقی قطع شده بود که اعتراضات مردمی را به دنبال داشت. 

قطع چند روزه آب شرب در اهواز باعث شد آبرسانی به برخی مناطق از جمله سپیدار، کوی صادقیه، کوی رسالت، 254 دستگاه صنایع فولاد، کوی جمهوری و فاز دو پاداد از طریق تانکر انجام شود. تا پیش از زمستان سال 92 آب همه شهر اهواز از رودخانه کارون تامین می شد اما از این زمان با بهره برداری طرح آبرسانی غدیر ( از سد کرخه) بخشی از اهواز، آب شرب خود را از پشت سد کرخه دریافت می کند. 

طرح غدیر 70 درصد آب تصفیه خانه شماره 2 اهواز را تامین می کند.

آب ورودی غدیر به دلیل شکستگی کانال ها و تعمیرات از بعد از ظهر دوشنبه 31 خرداد قطع شده بود و چهارشنبه دوم تیر آب از سد کرخه دوباره به طرح غدیر رهاسازی شد اما به با توجه به طولانی بودن خط انتقال (100 کیلومتر) عصر به تصفیه خانه های اهواز رسید.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مرتضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
comment
0
0
comment قطعی آب هیچ چیزی جز ناکارامدی مسولین آب شهری نبوده،اگر تعمیرات بوده که باید با اقدامات پیشگیرانه و قابل پیشبینی حداقل مشکل برای مردم بوجود می آمد. متاسفانه مردم اهواز جدا از مشکلات طبیعی یا ملی چوب ناکارامدی مسولین شهری را می خورند ، مشکل بیرون زدت فاضلاب در معابر شهری ،قطعی آب ،اتش زدت زباله ها وشروع صبحی گرم با بوی دود زباله و باعث شده که97 در صد مردم در صورت امکان از این شهر مهاحرت می کنند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
comment
0
0
comment محل برداشت آب خام را از خروجی شبکه قاضلاب شهری به داخل رود کارون جدا کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار