نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید از مصرف كالای خارجی كه مشابه آن در داخل وجود دارد خودداری و مصرف كالای ساخت داخل را به فرهنگ عمومی تبدیل كنیم و یک میثاق ملی برای تقویت تولیدات ملی ببندیم.

"> در نماز جمعه این هفته خوزستان چه گذشت؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید از مصرف كالای خارجی كه مشابه آن در داخل وجود دارد خودداری و مصرف كالای ساخت داخل را به فرهنگ عمومی تبدیل كنیم و یک میثاق ملی برای تقویت تولیدات ملی ببندیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های نماز اهواز به فشارهای اقتصادی جبهه استكبار جهانی علیه ایران اسلامی اشاره كرد و با استناد به بیانات مقام معظم رهبری برای اجرای راهبرد 'اقتصاد مقاومتی' افزود: برای تحقق این كارجهادی و كندكردن حربه دشمنان باید از مصرف كالاهای خارجی كه مشابه آن در داخل وجود دارد خودداری كردومصرف كالاهای ساخت داخل را به یك فرهنگ عمومی تبدیل كنیم و یك 'میثاق ملی' برای تقویت تولیدات ملی ببندیم.

آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' همچنین خواستار توقف فوری كشتار و نسل كشی مسلمانان بی دفاع و مظلوم كشور 'میانمار' شد.

وی ضمن محكومیت شدید كشتار فجیع زنان و كودكان و آواره كردن هزاران مسلمان میانماری، خواستار دخالت مجامع و سازمان های بین المللی بویژه سازمان ملل متحد شد.

وی جنایات دولت میانمار و بودایی های افراطی این كشور در حق اقلیت مسلمان میانمار را غیرقابل بخشش خواند و در این ارتباط از سكوت مجامع مدافع حقوق بشر به شدت انتقاد كرد.

امام جمعه اهوازضمن اعلام همبستگی بامسلمانان مظلوم میانمار كه زیر شدیدترین فشارها قراردارند با خانواده های قربانیان مسلمان این كشور ابراز همدردی كرد و گفت: باید اقدام فوری برای توقف كشتار وحشیانه و غیرانسانی مسلمانان میانمار صورت گیرد و جنایتكاران نیز تنبیه و مجازات شوند.

آیت الله موسوی جزایری،توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را راهی مناسب برای برون رفت از معضل بیكاری و ایجاد اشتغال مولد عنوان كرد و گفت: با توجه به اینكه اشتغال در بخش های دولتی وجود ندارد آموزش های كاربردی فنی می تواند راهكار مناسبی برای تقویت تولید ملی و مشغول كردن جوانان به كار و فعالیت اقتصادی تلقی شود.

امام جمعه اهواز به سالروز رحلت حضرت خدیجه كبری سلام الله علیها در 10رمضان و متعاقب آنان رحلت حضرت ابوطالب (ع) كه به 'عام الحزن' لقب گرفت و نیز سالروز شهادت موسس مشروطه مشروعه آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری در 11مرداد 1288 هجری شمسی اشاره كرد و این ایام جانسوز را به نمازگزاران تسلیت گفت.

آیت الله موسوی جزایری همچنین ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به فرمان امام راحل توسط مرحوم آیت الله 'سیدمحمود طالقانی' در تهران ، حضور در نماز جمعه را موجب تقویت دین و مایه آرامش روح و فكر و ایجاد طراوت در جامعه اسلامی توصیف كرد.

خطیب جمعه اهواز نماز جمعه را یكی از بركات ماندگار انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشان توصیف كرد و گفت: به بركت وجود مرجعیت شیعه حضرت آیت الله'سیدعلی سیستانی' و پس سرنگونی نظام پوسیده بعثی، هم اكنون نماز جمعه در همه شهرهای عراق برپا می شود كه این خود جای شكرگزاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه نخست نماز به بركات ماه مبارك رمضان و نزول رحمت الهی در این ماه شریف اشاره كرد و با استناد به روایات رسیده از پیامبر اكرم (ص) و ائمه هدی (ع) قرائت قرآن در مساجد و منازل، خواندن ادعیه شریف این ماه عظیم و طلب آمرزش گناهان و تقوای الهی را در ردیف اعمال برجسته و بافضلیت ماه مبارك رمضان خواند.

وی دادن صدقه به صورت پنهان، برپایی نماز جماعت در مساجد و خواندن نماز شب را از دیگر اعمال مستحب موكد در ماه مبارك رمضان توصیف كرد و گفت: در ماه مبارك رمضان ثواب خواندن یك آیه، ثواب ختم كل قرآن را دارد پس چه خوب است كه همه ما از فیوضات این ماه عظیم بهره ببریم و خداوند نیز به حرمت و عظمت این ماه بر گناهان ما قلم عفو بكشد.

خطیب جمعه اهواز ضرورت قرائت زیبا و شمرده قرآن و درك مفاهیم و معانی آن را مورد تاكید قرار داد و اظهاركرد: اگر خداوند توفیق دهد روزانه در این ماه 50 آیه قرآن بخوانیم امید است خداوند ما را جزو'ذاكرین' قرار دهد.


امام جمعه موقت دزفول: دشمن در تحریم های جدید علیه ایران، بازهم ناكام خواهد شد

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به اعمال تحریم های جدیدغرب علیه ایران گفت: دشمن در تحریم های جدید علیه ایران اسلامی بازهم ناكام خواهد ماند و روسیاهی دیگری نصیبش می شود.

حجت الاسلام ' مرتضی بیگدلی ' درخطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام علی (ع) دزفول افزود: تحریم های اقتصادی دشمن به رغم بكارگیری تمام حربه ها برای به زانو درآوردن ایران، محكوم به شكست است و ملت مقاوم ایران اسلامی این بار نیز با ایستادگی در برابرآنان پیروز میدان خواهند بود.

وی گفت: این تحریم ها آخرین تیر دشمن است و ملت ایران با مقاومت، ایستادگی و صبر بر این حربه دشمن نیز فائق می آیند زیرا در راه دین جان ها داده اند و براحتی تسلیم نخواهند شد.

حجت الاسلام بیگدلی در ادامه به ششم مرداد ماه روز همه پرسی اصلاح قانون اساسی اشاره كرد و اظهار داشت: این همه پرسی نشان از بالندگی جمهوری اسلامی است البته این تغییر در جزئیات است و اصول و ارزش های كلی نظام هرگز دچار تغییر نمی شود.

وی روز نماز جمعه را یاد آور شد و نماز جمعه را از بركات انقلاب اسلامی دانست كه در آن مردم گرد هم می آیند و ضمن فیض بردن از این آیین معنوی از مشكلات و اولویت های جامعه آگاه می شوند و زمینه تفاهم بیشتر پیدا می كنند كه این امر برای كشور ایران اسلامی بسیار مبارك است.

امام جمعه موقت دزفول در فرازی دیگر از خطبه ها به روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای اشاره كرد و به نقل از امیر مومنان علی (ع) گفت: انسان اگر عملی را از سر جهالت و نادانی انجام دهد فساد آن به مراتب بیشتر از اصلاح آن است لذا انسان در هر كاری باید آگاهی و علم داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه امسال سال تولید ملی و حمایت از كارو سرمایه ایرانی است باید به امر آموزش توجه ویژه داشت كه در غیر این صورت سرمایه های ملی تباه می شود.

وی با اشاره به روز مددكار گفت: بر دستان كسانی كه در قالب نهادهای دولتی و غیر دولتی با مددرسانی به جامعه خدمت می كنند بوسه می زنیم زیرا امام رضا (ع) نیز معین الضعفا بود و همواره به مستضعفان یاری می رساند.

امام جمعه موقت دزفول اظهار داشت: كمیته امداد امام (ره) نقش بسزایی در مددرسانی به جامعه دارد بطوریكه در دزفول هفت هزار و 700 خانوار را زیر پوشش قرار داده كه جمعیتی 21 هزار نفری را شامل می شود.


امام جمعه خرمشهر: كشور سوریه خط مقدم مقاومت در منطقه است

امام جمعه خرمشهر گفت: كشور سوریه خاكریز اول و خط مقدم مقاومت در منطقه است.

حجت الاسلام 'سیدنبی موسوی' در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر افزود: استكبار جهانی كاملا این مطلب را حس كرده است و می داند كه اگر این خاكریز شكسته شود تمام دشواری ها یكی پس از دیگری در منطقه سرازیر می شود.

وی افزود: بهترین راه مقابله با همجمه ناجوان مردانه مستكبران عالم كه در راس آنها آمریكا،انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار دارند اتكا به خداوند متعال و مقاومت مردم این كشور است.

امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: با توجه به اینكه دشمنان در بعضی از جبهه ها شكست خوردند جدیدا به انفجارها و به ترور شخصیت های مهم روی آوردند همانطور كه در كشور ما در دوران انقلاب عمل می كردند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته خرمشهر افزایش قیمت كالاهای اساسی در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و افزود: یكی از بهترین راه مبارزه با گرانی در شرایط فعلی استفاده نكردن و امتناع از خرید برخی از كالاها مگر در مواقع ضروری است.

وی خطاب به مسوولان دستگاههای اجرایی گفت: مسوولان به حرمت ماه مبارك رمضان با زیردستان و كاركنان روزه دار با تعامل برخورد كنند و سعی كنند كه ساعات كاری را برای كارگران كاهش دهند.

امام جمعه خرمشهر ماه مبارك رمضان را ماه رهایی از گناهان و استغفار عنوان كرد و افزود: هیچ ارزشی در اسلام به اندازه آزادی نیست و این آزادی در گرو تلاش برای قرب الهی و استغفار است.

امام جمعه موقت شوش: روزه گرفتن موجب سلامتی ، روح و جسم انسان می شود

امام جمعه موقت شوش با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارك رمضان گفت: روزه گرفتن موجب سلامتی ، روح و جسم انسان می شود.

حجت الاسلام 'عبدالرزاق عفری' در خطبه های نماز جمعه امروزشوش افزود: ماه مبارك رمضان بهانه‌ای برای استغفار مسلمانان از گناهان بوده و فرصتی بسیار مناسب برای ارتباط بیشتر با خداست.

وی گفت: تمام لحظات ماه مبارك رمضان بهترین لحظات عمر هر انسانی است زیرا كه به رحمت خدای یگانه نزدیك تر می شویم .

امام جمعه موقت شوش افزود: توفیق تلاوت قرآن مجید در ماه رمضان امری مبارك است كه باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

وی گفت: ماه مبارك رمضان بهار فقرا و ماه رحمت ومغفرت است كه روزه داران باید به نحو شایسته از این ماه بهره ببرند.

حجت الاسلام عفری، با اشاره به اهمیت و ارزش لحظه لحظه ماه مبارك رمضان بر استفاده حداكثری از این ایام و لحظات روحانی تاكید كرد و افزود: باید تلاش كنیم با توجه به این فرصت عظیمی كه خداوند دراختیار بندگانش قرارداده برای ساختن آخرتی شایسته بهره ببریم.


امام جمعه شوشتر: اسرائیل همسایه قدرتمندی مانند سوریه را تحمل نمی‌کند

امام جمعه شوشتر گفت: سوریه خط مقدم مقاومت در مقابل اسرائیل است و به این دلیل استکبار جهانی در حال توطئه در این کشور است.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه شوشتر اظهار داشت: سوریه مقابل اسرائیل قد علم کرده و اسرائیل همسایه قدرت‌مندی مانند سوریه را در کنار مرزهای خود نمی‌پسندد و به این دلیل می‌کوشد تا رژیم همراه با مقاومت اسلامی را ساقط کند.

وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها در ماه‌های گذشته در سوریه حرکت‌های بسیار خشنی انجام داده‌اند، تاکید کرد: در ماه‌های گذشته تروریست‌ها در سوریه انسان‌های بی دفاع زیادی را کشته و شهرهای سوریه را نابود کرده‌اند و به این دلیل نمی‌توان این افراد را خواستار آزادی و اصلاحات در سوریه نام نهاد.

سلیمانی با اشاره به اینکه سوریه دارای توان بسیار زیادی برای مقابله با تروریست‌ها دارد، افزود: سوریه برای نابودی تروریست‌ها در این کشور تلاش زیادی کرده و در شرایط کنونی دمشق به طور کامل پاکسازی شده و شرایط برای دیگر شهرهای کشور نیز در حال تبدیل به آرامش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر تاکید کرد: باید از ماه مبارک رمضان استفاده کرد و در این ماه از برکات موجود در ساعات و شبانه روز آن استفاده‌ فراوان برد.

امام جمعه شوشتر با اشاره به سالروز عملیات مرصاد اذعان داشت: عملیات مرصاد از نشانه‌های امداد الهی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.


استکبار جهانی بدنبال جلوگیری از الگو شدن ایران برای ملت‌های آزاده است

امام جمعه آبادان گفت: همه تلاش استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی برای جلوگیری از رشد الگویی ایران برای ملت‌های آزاده جهان و منطقه است.

آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در محل مصلای بزرگ ثامن‌الائمه اظهار کرد: استکبار جهانی، آمریکا، اروپا و شیطنت‌های صهیونیست برای منزوی کردن ایران پنج برنامه جدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جدایی میان نیروهای اسلام، ایجاد شکاف میان مسئولان، محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای کشور، منع تسلط کامل ایران بر فن‌آوری‌های نرم افزاری جهان و مهم‌ترین مورد آن جلوگیری از الگو شدن نظام جمهوری اسلامی ایران برای ملت‌های جهان و منطقه است.

امام جمعه آبادان به تحولات امروز عرصه‌های بین‌المللی همچون نسل کشی در کشور میانمار، بحرین سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: کشور میانمار یک دولت نظامی و دست نشانده آمریکاست که بر اثر یک درگیری، دولت و مردم بودایی این کشور با حمایت آمریکا دست به نسل کشی و هتک حرمت به زنان مسلمانان در این کشور زده و آنان را افرادی خارجی می‌دانند و خواهان خروج آنان شده‌اند.

محمدی‌اصفهانی در پایان پنج مرداد ماه را سالروز اقامه نماز جمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران دانست و گفت: آگاهی بخشی، برخورد قاطع با مسائل منطقه، تبیین مسائل سیاسی روز و حمایت از نظام از جمله کارهایی است که توسط ائمه جمعه و از طریق تریبون نماز جمعه صورت می‌گیرد.


خطیب جمعه بهبهان: افزایش مهارت و حرفه‌آموزی مهم‌ترین عامل برای رفع بیکاری است

خطیب جمعه بهبهان گفت: برای رفع بیکاری در جامعه باید افزایش مهارت و حرفه‌آموزی را در جامعه تقویت کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان در جمع نمازگزاران بهبهانی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آرمان‌های انقلاب و لزوم حفظ آنها اشاره و اظهار کرد: ملت ایران برای اهداف بزرگی انقلاب کرده و انقلاب اسلامی ارزش‌ها و آرمان‌های فراوانی داشته که همه این ارزش‌ها مهم و متعالی هستند.

وی افزود: یک انقلاب تنها با پیروزی به مرحله نهایی نمی‌رسد بلکه وظیفه مردم پس از مرحله پیروزی، سنگین‌تر از قبل شده و باید از ارزش‌هایی که برای آن هر نوع خطری را به جان خریده‌اند، محافظت کنند.

امام جمعه بهبهان در ادامه خاطرنشان کرد: از این رو همه ما باید تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده، از آن دفاع کرده و تا رسیدن به آن ارزش‌های متعالی، از تلاش و کوشش دست نخواهیم کشید.

وی به فرا رسیدن ششم مرداد، روز مهارت اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در تمام کشور خدمات ارزنده‌ای برای آموزش مشاغل و حرفه‌های مختلف به مردم انجام می‌دهد که هریک می‌تواند زمینه‌ساز حضور یک نیروی کار موفق در بازار کار باشد.

خطیب جمعه بهبهان در ادامه سخنان خود با اشاره به روز اهدای خون، بر ترویج این فرهنگ خداپسندانه تاکید کرد و ابراز داشت: به حق اهدای خون سالم، اهدای زندگی به افراد نیازمند بوده و هر یک از ما که توانایی و شرایط لازم برای اهدای خون خود را دارد، باید به طور پیوسته و منظم این امر بزرگ و مهم را انجام دهد.

این مسئول عنوان کرد: مسئولان ما به خصوص مسئولان فرهنگی، باید با اجرای برنامه‌های مختلف، فرهنگ اهدای خون سالم را در میان جامعه ترویج داده تا همه مردم به خوبی از این امر آگاه شده و خود، مشتاقانه به سمت مراکز اهدای خون مراجعه کنند و با این امر خداپسندانه برای همیشه عجین شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار