شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
امام جمعه دزفول نسبت به جمع آوری زکات فطره از سوی موسسه های غیرمجاز هشدار داد و از شهروندان خواست فطریه را به موسسه های دارای مجوز پرداخت کنند
امام جمعه دزفول نسبت به جمع آوری زکات فطره از سوی موسسه های غیرمجاز هشدار داد و از شهروندان خواست فطریه را به موسسه های دارای مجوز پرداخت کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در نشست شورای ستاد زکات شهرستان دزفول افزود:در جریان نماز جمعه هفته گذشته تعدادی اطلاعیه مبنی بر اخذ زکات و کفاره روزه از سوی یک موسسه بین نمازگزاران دزفول توزیع شد که این موضوع باید از راه قانونی پیگیری شود چرا که کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه با موسسه های مجاز متولی دریافت زکات فطره می باشند.

وی همچنین در خصوص پیامک های منتشر شده از سوی یک موسسه دیگر با موضوع دریافت فطریه جهت توزیع بین محرومان یکی از استان های کشور و سادات دزفول هشدار داده و خواستار برخورد جدی به عوامل انتشار این پیامک ها شد.

امام جمعه دزفول در این نشست تاکید کرد:با انتشار اطلاعیه ای متولی دریافت زکات فطره برای مردم معرفی شده ضمن اینکه نیروی انتظامی نیز فهرستی از موسسه های مجاز تهیه کند تا در صورت فعالیت موسسه های غیرمجاز با آنها برخورد کرده و نسبت به جمع آوری صندوق های آنها اقدام کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه رئیس شورای زکات امام جمعه بوده و فرماندار نیز نائب رئیس و دبیرخانه آن نیز کمیته امداد می باشد گفت:طبق مصوبه ستاد زکات در سال گذشته و طبق قانون تنها متولی جمع آوری زکات فطره کمیته امداد بوده و موسسه هایی نیز که دارای مجوز قانونی هستند می توانند نسبت به دریافت زکات اقدام کنند.

مهران خوشبخت با تاکید بر اینکه تنها موسسه هایی که مجوزهای لازم را جهت جمع آوری زکات دارند مجاز به دریافت زکات می باشند گفت:هنگام برگزاری نماز عید فطر نیز بهزیستی و کمیته امداد متولی جمع آوری زکات فطره می باشند که بعد از جمع آوری فطریه تحویل امام جمعه خواهند شد.

خوشبخت اظهار کرد:سال گذشته یک میلیارد ریال زکات فطره در دزفول جمع آوری شد که با این رقم دزفول در استان خوزستان رتبه نخست را کسب کرد.

میزان فطریه به ازای هر نفر در دزفول 50 هزار ریال اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار