شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:آتش در شرکت پتروشیمی بو علی ماهشهر تا حدود زیادی کنترل شده و در صورت نیاز برای مهار آتش از استان های همجوار کمک می گیریم.

به گزارش شوشان ، هاشم بالدی پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های خوزستان در خصوص آخرین تمهیدات برای کنترل آتش در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر، افزود:مدیریت بحران تمامی تیم های امدادی را از سراسر استان خوزستان با همه ابزار لازم برای اتفا حریق در پتروشیمی بو علی به حالت آماده باش در آورده است.

وی اظهار داشت: امکانات استان خوزستان برای مهار این آتش مناسب است و در صورت نیاز از سایر استان های همجوار کمک می گیریم.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت:دو مخزن و برجی که آتش سوزی در آنها اتفاق افتاده بود تا بامداد امروز مهار شد ولی نشتی و شعله های آتش در یکی از مخازن و همچنین وزش باد باعث شد، آتش سوزی در یکی از مخازن که حاوی 20 هزار تن مواد نفتی بود از سر گرفته شود.

بالدی تصریح کرد: طبق عملیات و اقداماتی که از روز گذشته آغاز شده بود تمامی تجهیزات و خودروهای آتش نشانی و همه مواد مورد نیاز از جمله آب و فوم تهیه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد:اوضاع تحت کنترل است، مخازنی که حاوی مواد ال پی جی گاز بود نیز از محیط آتش سوزی تخلیه شد و دیگر جای نگرانی وجود ندارد.
بالدی تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر تخلیه شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شنیده می شد که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد و با تجهیزاتی که وجود دارد در حال کنترل و مهار آتش هستیم.

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری خوزستان گفت:با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران کشور و وزارت دفاع، چهار بالگرد آتش نشان نیز به ماهشهر اعازم شد و امروز این بالگردها کار مهار آتش را انجام دادند و اکنون در حال آبگیری برای مهار آتش هستند.

بالدی اظهار داشت: با تقسیم وظایف و با تجهیزاتی که در اختیار داریم این امکان و پیش بینی وجود دارد که آتش بزودی مهار شود.

وی افزود:تجهیزات استان در حال آماده باش است و در صورت اعلام نیاز به سمت ماهشهر اعزام می شوند.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است، دیروز چهارشنبه ١٦ خرداد دچار حریق شد.

هم اکنون زبانه آتش در بلندترین برج پتروشیمی کشور که در پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد مهار شده اما آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح امروز مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید.
تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن این مخزن که حاوی خوراک نفتاست ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار