اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۷۱۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
توضیحات ناصری نژاد نماینده شادگان در رابطه با تحصن در استانداری خوزستان
نماینده شادگان گفته است: افرادی که تصور می کنند این تحصن سیاسی بوده، یا مسایل فوق را نمی دانند، یا دچار بازی های سیاسی شده اند.

شوشان: حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده مردم شادگان که چندی پیش با تحصن در استانداری خوزستان خواستار اختصاص آب به زمین های کشاوری و همچنین آب شری حوزه انتخابیه خود شده بود ، توضیحاتی ارائه داد. 

به گزارش شوشان ، نماینده شادگان گفته است: افرادی که تصور می کنند این تحصن سیاسی بوده، یا مسایل فوق را نمی دانند، یا دچار بازی های سیاسی شده اند. مشکل آب، متاسفانه در هیچ دولتی به صورت کامل حل نشده است و تمامی دولت ها در این زمینه، نتوانستند به وعده های خود عمل کنند.

وی گفته است :  تحصن، راه حل مسالمت آمیزی بود برای رساندن فریاد مظلومیت مردم خوزستان به گوش مسئولین، که مردم با انتشار خبر آن، و حمایت در شبکه های مجازی و خبرگزاری ها از آن استقبال کردند و عده ی زیادی خواستار پیوستن به تحصن شده بودند که در مقطع فعلی نیازی به این کار نیست، اما در صورت ادامه وضعیت، چاره ای جز ادامه فعالیت های اینچنینی نیست.

به گزارش شوشان ، متن کامل توضیحات به شرح ذیل است: 

در رابطه با تحصن صورت گرفته در استانداری خوزستان، هرچند مساله برای اهالی خوزستان و علی خصوص مردم جنوب خوزستان مشخص بوده، اما با توجه به انعکاس وسیع خبر این تحصن در سطح کشور، لازم می دانم نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی عرض کنم:

1. اولین نامه اینجانب در سمت نمایندگی مجلس مردم عزیز شهرستان شادگان، در سال 1383 -مجلس هفتم- در ارتباط با مسئله آب شرب و کشاورزی شهرستان شادگان به آقای بی طرف -وزیر نیروی دولت هشتم- بود و در دو دوره مجلس هفتم و هشتم از تمامی راه های ممکن جهت حل مشکل آب شرب و کشاورزی شهرستان شادگان و به طبع آن دیگر شهرستان های جنوب خوزستان بوده است استفاده کرده ام. اینجانب و دیگر نمایندگان استان خوزستان  علاوه بر صدها جلسه با مسئولین کشوری و استان وزارتین نیرو و کشاورزی، مسیولین آب و فاضلاب شهری و روستایی، استانداران و شورای تامین استان ، بازدید های میدانی با حضور مسئولین مختلف کشوری، از تمامی ابزارهای قانونی مجلس اعم از تذکر کتبی، سوال و استیضاح وزیر نیرو استفاده کرده ایم. استیضاح آقای نامجو، وزیر نیروی دولت دهم، یکی از تلاش ها برای رفع مشکل آب در دوره های گذشته بوده است. ما حصل این تلاش ها، رسیدن به تعادل در تقسیم آب در سالهای 89 و 90 بود که متاسفانه در حال حاضر مصوبات آن دوره اجرا نمی شود.

2.در مجلس دهم و از اسفند ماه 94، بازهم اولین پیگیری های بنده و دیگر نمایندگان استان خوزستان در زمینه مساله آب بوده است. جلسات متعدد با مسئولین استانی و کشوری، تاکنون به نتیجه و حل مشکل به صورت اساسی و دائمی منجر نشده است. اینجانب در این مدت، در تمام سخنرانی ها چه در مجلس چه در استانداری و ... به مساله آب اشاره کردم و در این زمینه بیش از 20 مصاحبه با خبرگزاری ها و صدا و سیما انجام شده است، همچنین در ماه گذشته، به وزیر نیرو تذکر کتبی داده شده است، اما صدای ما ظاهرا به جایی نمی رسد.

3. اهمیت مساله آب بر کسی پوشیده نیست اما این مساله بسیار حیاتی برای خوزستان و علی الخصوص جنوب خوزستان است، بخش عظیمی از مردم منطقه، کشاورز هستند که در صورت ادامه وضعیت کم آبی، کشاورزان عزیز، بیکار و زمین های زراعی و نخلستان های خوزستان، به زمین های لم یزرع و بایر تبدیل خواهد شد. این اتفاق هم از نظر تبعات اجتماعی فاجعه بار بوده و هم از نظر تبعات زیست محیطی. از طرفی دیگر، با کاهش آب رودخانه ها و تالاب ها، آب شور دریا به مناطق جنوبی خوزستان راه یافته است که باعث از بین بردن کشاورزی و محیط زیست این مناطق شده است.

4. در زمینه اوضاع آب شرب، کماکان اوضاع واقعا بحرانی است، طرح آبرسانی غدیر که در دولت قبل مصوب شد و طرح های تکمیل نشده و در حال حاضر کیفیت و کمیت آب شرب در سطح بسیار پایینی قرارداد و واقعا قابل آشامیدن نیست. مردم محروم خوزستان، از آبادان و خرمشهر گرفته تا ماهشهر و اهواز و شادگان و امیدیه و ... باید برای آبی که گاهی اوقات حتی برای شست و شو مناسب نیست، تعرفه آب شیرین بپردازند و آب آشامیدنی را نیز جداگانه خریداری کنند. این درحالی است که آب پرآب ترین رودخانه های کشور، پشت سدهای خوزستان در حال تبخیر شدن است و مردم نیازمند همین آب هستند. تا در این وضعیت قرار نگیرید، نمی توانید رنج و محنت مردم این منطقه را درک کنید. با این حال، هر روز برای آب خوزستان مدعی جدیدی پیدا شده و استانهای مجاور و غیر مجاور برای انتقال آب طرح پیشنهاد می دهند.

5. شرکت ها و کارخانه های بزرگ خوزستان مقدار زیادی آب مصرف میکنند و در بسیاری از موارد پساب و فاضلاب خود را بدون حتی تصفیه فیزیکی به رودخانه های خوزستان و خلیج فارس وارد می کنند و متاسفانه سازمان محیط زیست هم برنامه ی جدی ای برای تصفیه فاضلاب ندارد. در این زمینه نیروهای دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان مطالعات و کارهای خوبی انجام داده اند، اما شرکت ها حاضر به عقد قرارداد و همکاری با این نیروها نیستند. نتیجه تمامی موارد ذکر شده، تشدید بیابان زایی، تشدید پدیده گرد و غبار، مرگ و میر ماهی ها، تخریب کامل محیط زیست، بیکاری کشاورزان و در یک کلمه نابودی استان خوزستان می باشد.

6. افرادی که تصور میکنند این تحصن سیاسی بوده، یا مسایل فوق را نمی دانند، یا دچار بازی های سیاسی شده اند. مشکل آب، متاسفانه در هیچ دولتی به صورت کامل حل نشده است و تمامی دولت ها در این زمینه، نتوانستند به وعده های خود عمل کنند. مردم هم از نمایندگان مجلس انتظار دارند و بیشترین مراجعات به نمایندگان خوزستان در موضوع اشتغال و مساله آب است. تحصن، راه حل مسالمت آمیزی بود برای رساندن فریاد مظلومیت مردم خوزستان به گوش مسئولین، که مردم با انتشار خبر آن، و حمایت در شبکه های مجازی و خبرگزاری ها از آن استقبال کردند و عده ی زیادی خواستار پیوستن به تحصن شده بودند که در مقطع فعلی نیازی به این کار نیست، اما در صورت ادامه وضعیت، چاره ای جز ادامه فعالیت های اینچنینی نیست.

برخی از مشکلات مانند برداشت های غیر مجاز، عدم رها سازی آب در زمان مقرر و ... در سطح استان بوده و برای حل آنها نیاز به اراده جمعی استانی است و برخی مشکلات نظیر نوسازی شبکه توزیع، زهکشی و ... نیازمند اختصاص بودجه کشوری است. راه حل ها و مصوبات در این زمینه چه در استان و چه در سطح کشور مشخص است، اما آنچه دیده نمی شود،متاسفانه اراده اجرایی است.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
محمودی
|
United States
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
comment
4
6
comment این کار دقیقا ظاهر سازی کامل است و بدعتی بد که به مسائل [...]منجر خواهد شد
comment
علوی
|
Germany
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
comment
3
5
comment [...] شیخ مجید هم از پدیده های استان داره می شه یکبار می گه باید اسامی شهرهای خوزستان رو عوض کنیم یکبار میاد تحصن می کنه آخه [...] شما یک نماینده هستی نه یک فرد عادی برو وزیر را به مجلس بکش این کارهای [...] که چاره ساز نیست.
comment
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
comment
5
3
comment هر چه دوست دارید اسم بزارید راحت باشید...ولی خواهید دید که این نوع اعتراض چطوری آب را برای کشاورزان جاری خواهد ساخت.
comment
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
comment
5
4
comment شیخ مجید بعد از خدا تنها نجات دهنده ی زندگی کشاورزان شادگانی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
comment
0
0
comment راستی انهاییکه نظر منفی نسبت به این کار دارند نماینده شیک و با نمره اخلاق 20 در مجلس می خواهند؟ ما نماینذه مثل اقای قاضی نماینده ارومیه می خواهیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
2
1
comment زنده باد شیخ مجید
comment
کرم نژاد
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment باسلام خدمت این نماینده محترم و ایر نمایندگان محترم عرض می کنم آیا شما بابدنه سازمان [...] خوزستان تماسی داشته اید تا متوجه شوید این منابع هنگفتی که از تهران به [...]برای آبرسانی به طرح غدیر و شادگان تخصیص یابد چگونه[...] می شود وصرف ساخت استخر و هتل و محوطه سازی و بازسازی مکانهای اداری و تجمل گرایی مدیران آن می شودخودتان را گول نزنید فکر می کنیدبا یک تحصن و صورتجلسه آبکی بدون پشتوانه و فسادسیستمی حاکم می توانید چیزی را تغییر دهید.
لازم به ذکر است در این اثنا کسی سراغ فیشهای نجومی مدیران وزارت [...] را نگرفت برویدببینید پولها توسط چه کسانی هدر می رود.
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment ابزار قانونی نماینده تعریف شده است هر چی گشتم تحصن داخلشون نبود . شیخ مجید حقوق خونده .این چیزا رو خوب میدونه
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
comment
0
0
comment جناب شیخ ناصر قطعا شما از روی دلسوزی تحصن کرده اید درود بر شما ولی یادتان باشد در یک دوره اقای حمید زنگنه وزیر نیروی وقت را بخاطر انتقال آب به رفسنجان استیضاح کرد ودر دوره قبل نمایندگان استان با استعفای دسته جمعی پروژه بهشت آباد را متوقف کردند بهتر است از شیوه های پارلمانی و بصورت گروهی با سایر نمایندگان استان اقدام کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment اینها همه [...]است مردم [...]این حرفها را نمی خورند دیگرجانم
comment
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
comment
0
0
comment هاشمی جواب شما ومردم خوزستان را درکرمان داد.خوزستان تنهاست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار