اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
محمدحسین پورمحمدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر، با صدور حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان رئیس این واحد دانشگاهی منصوب شد.

به گزارش شوشترنامه، در این مراسم تکریم و معارفه که با حضور جمع کثیری از فعالان اجتماعی، اعضای شورای مشورتی این دانشگاه و نماینده رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد از خدمات ۱۸ ماهه دکتر غفار پوربختیار در مدت ریاستش در این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

در این مراسم رئیس سابق این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در ۱۸ ماه حضورم در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کردم تا بدور از قومیت‌گرایی برای خدمت به مردم گام بردارم و در این زمینه موفقیت‌هایی نیز کسب‌شده است.

دکتر غفار پوربختیار خاطرنشان کرد: می‌خواهم بگویم که قلبم برای شوشتر می‌تپد و خواهد تپید و دراین‌باره سعی می‌کنم در سنگری دیگر برای این شهر مفید فایده باشم.

وی تأکید کرد: شوشتر را دوست دارم، با هر زبان و قومیت این دانشگاه متعلق به همه مردم شوشتر است و باید بکوشیم تا وحدت و اتحاد جای خود را به اختلاف ندهد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان شوشتر را برای این معارفه دعوت کرده‌ایم، گفت: فرماندار، همه رئسای ادارات و نماینده محترم جناب سردار گیلانی را برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌ایم ولی نمی‌دانم چرا در این مراسم حضور ندارد، البته چون در این جمع تنها یک سردار حضور داردو آن‌هم سردار حاج احمد خادم سیدالشهدا است، فکر می‌کنم که ایشان نماینده سردار گیلانی در این جلسه باشند.

پوربختیار عنوان کرد: در مدت‌زمان مدیریتم در این دانشگاه ۲۳ رشته برای این واحد دانشگاهی اخذشده است که ۹ رشته در مقطع دکترا، ۱۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته نیز در مقطع کارشناسی است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر گفت: در یک سال و شش ماه تصدی من در این دانشگاه ۱۳ درصد افزایش درآمد فارغ از منابع شهریه‌ای کسب‌شده است که در نوع خود موفقیتی است.

وی تأکید کرد: فارغ از قومیت از همه تشکر می‌کنم، از آن‌هایی که در این مدت به من کمک کردند، و یا کسانی که همراه نبودند و از همه می‌خواهم تا با دکتر پورمحمدی همکاری کنند و خودم نیز در کنار ایشان از هیچ همفکری و مشاوره دریغ ندارم.

پوربختیار گفت: پست‌های دنیوی باقی نمی‌مانند، افق دید من بیش از این سمت‌هاست و تلاش دارم تا در سنگر دیگری مانند پژوهش گام بردارم.

وی در پایان سخنانش افزود: همه‌کسانی که در مدت مدیریتم عمداً یا سهواً من را تخریب کردند را بخشیدم، بر این باورم که فارغ از ریاکاری باید خدمت کرد و در این مدت بر این اصول تأکید داشتم، زیرا معتقدم که منافق بدتر از کافر است.

 

*دکتر پورمحمدی: مشکلات دانشگاه آزاد شوشتر قابل‌حل است

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: معتقدم که مشکلات واحد دانشگاهی شوشتر قابل‌حل است و می‌توان این مشکلات را با تشکیل کارگروه‌هایی به حداقل کاهش داد.

دکتر محمدحسین پورمحمدی تأکید کرد: در تلاش هستیم تا با تشکیل کارگروه‌هایی درزمینهٔ کارمندان، هیئت‌علمی و... این مشکلات را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر واحد جامع است، و در یک سال گذشته ۲۰ رشته دانشگاهی اخذ کرده است، این سهمیه برای دانشگاه جامع شوشتر بسیار ناچیز است، ۳۵ رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر برای تصویب در سازمان مرکزی معطل‌مانده است.

وی از دکتر علوی فاضل نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا در اسرع وقت این تعداد رشته برای دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر تصویب شوند زیرا نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به جد پیگیر این رشته‌ها هستند.

پورمحمدی با اشاره به فعالیت‌هایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر عنوان کرد: در ماهشهر غریب بودم ولی در مدت‌زمان چهار سال این واحد دانشگاهی را از واحد کوچک به واحد بسیار بزرگ تبدیل کردم و بی‌شک با توجه به اینکه در شوشتر همکاری دستگاه‌های اجرایی نیز همراه خواهد بود امیدوارم روند توسعه این دانشگاه سریع‌تر رقم بخورد.

 

*دکتر علوی فاضل: دانشگاه آزاد شوشتر در یک سال۵ بار توبیخ شده است

مسئول هماهنگ‌کننده امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در یک سال تنها در بخش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر پنج بار توبیخ شده است و این مسئله اصلاً زیبنده این واحد جامع نیست.

دکتر سیدمجتبی علوی فاضل اظهار کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تخلف‌های آموزشی را بدتر از تخلف‌های اقتصادی می‌دانند زیرا این نوع تخلفات تنها به کیفیت آموزشی و حیثیت دانشگاه لطمه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تخلف‌های آموزشی گفت: تخلف‌های آموزشی قابل‌گذشت نیست، باید تلاش کرد تا این مشکلات در واحد دانشگاهی شوشتر به حداقل کاهش یابد.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر می‌تواند بار دیگر به نقطه اوج خود برسد و باید کوشید تا فرهنگ‌سازمانی در این دانشگاه تقویت شود.

مسئول هماهنگ‌کننده امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر در بدترین شرایط به دکتر پورمحمدی تحویل داده شد و الان این واحد دانشگاهی از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان به شمار می‌آید.

علوی فاضل عنوان کرد: دکتر پورمحمدی با توجه به اینکه تخصص عمرانی دارد می‌تواند مشکلات را در این واحد دانشگاهی برطرف کند، ایشان تجربه مدیریت دارند و در این زمینه موفق خواهند بود.

وی درباره رشته‌های معطل‌مانده این واحد دانشگاهی برای تصویب گفت: باید روند ثبت رشته‌ها به‌درستی انجام شود، درصورتی‌که این روند درست انجام‌شده باشد، هر کمکی لازم باشد انجام می‌دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر هیئت‌امنا و شورای مشورتی بسیار خوبی دارد، افزود: همه باید به دکتر پورمحمدی کمک کنند تا در این سمت موفق باشد و بی‌شک مردم شوشتر موفقیت این واحد دانشگاهی را از اهداف خود می‌دانند و در این زمینه تلاش خواهند کرد.

وی گفت: قومیت‌گرایی برای این واحد دانشگاهی سم است، روزی که من در این دانشگاه برای مدت کوتاهی سرپرست شدم شرایط به نحوی بود که برخی دانشجویان به تحریک افرادی برای نبود من در این سمت تجمع کردند و حتی کارمندی از همین دانشگاه در اتاق رئیس را قفل کرده بود و کلیدها را با خود برده بود خانه، این مسائل برای این واحد جامع زیبنده نیست.

وی تأکید کرد: قومیت‌گرایی برای یک واحد دانشگاهی بسیار بد است و باعث می‌شود تا روند توسعه دانشگاه از مسیر خود خارج شود، این مسئله به زیان این دانشگاه تمام می‌شود.

علوی فاضل افزود: سردار خادم سیدالشهدا از نیروهای مخلص این استان به شمار می‌آید و بی‌شک حضور ایشان در این جلسه به دلیل عضویت در شورای مشورتی دانشگاه است.

وی با اشاره به سخنان دکتر پوربختیار گفت: علاوه بر اینکه دکتر پوربختیار نیرویی دانشگاهی هستند ولی نیرویی سیاسی نیز هستند، ایشان به نام سردار گیلانی و عدم حضورشان در این جلسه اشاره کرد؛ در بدور ورود به شوشتر با سردار گیلانی برای حضور در مراسم معارفه تماس گرفتم و ایشان گفتند که در هیچ مراسم تودیع و معارفه‌ای حضور نمی‌یابند تا شائبه‌ای بوجود نیاید، بند نیز عنوان می‌کنم که تغییر در ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر بر اساس سیاست‌های سازمانی اتفاق افتاده است.

در پایان این مراسم، لوح‌های تقدیری از سوی رئسای بنیاد شهید شوشتر، رئیس فروشگاه اتکا شوشتر، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر و شهرداری شوشتر به دکتر غفار پوربختیار تقدیم شد و از تلاش‌هایشان در مدت ریاستش در این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
صياحي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
1
comment تبريك جناب آقاي دكترپور محمدي
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار