شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
شهردار اهواز خبر داد:
شهردار اهواز: احداث و بهره برداری از این سردخانه در حقیقت از اطاله دادرسی در زمینه نگهداری اجساد جلوگیری می کند. همچنین از اتلاف وقت و معطل شدن افراد در زمینه کاهش می دهد.
شوشان: سید خلف موسوی در آئین کلنگ زنی سردخانه عمومی کلانشهر اهوازبیان داشت: ما وظیفه داریم که خدمات خودمان را در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان انجام دهیم، همانظور که دادستان شهر اهواز هم اعلام کرد این کلانشهر فاقد سردخانه عمومی است و این اقدام هر چند دیر ولی خوشبختانه خوب آغاز شد.


وی افزود: این پروژه ظرف سه ماه و یا نهایت چهار ماه آینده به اتمام می رسد. همچنین ظرفیت این سردخانه برای نگهداری حدودا ۵۰ جسد است.شهردار اهواز تصریح کرد: احداث و بهره برداری از این سردخانه در حقیقت از اطاله دادرسی در زمینه نگهداری اجساد جلوگیری می کند. همچنین از اتلاف وقت و معطل شدن افراد در زمینه کاهش می دهد.


موسوی گفت: سردخانه عمومی کلانشهر اهواز پس از افتتاح زیرنظر پزشکی قانونی و نماینده دادستانی انجام فعالیت خواهد داشت.
وی ادامه داد: راه اندازی این سردخانه خدمتی است که در راستای افزایش رضایتمندی و کاهش مراجعات بیهوده مردم به سیستم های اداری از طرف شهرداری و مقامات قضایی استان به شهروندان اهوازی تقدیم می شود.

تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار

حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز نیز در این مراسم عنوان کرد: اعتبار ساخت ابنیه و تاسیسات این سردخانه عمومی در کلانشهر اهواز ۲۰۰ میلیون تومان و اعتبار ساخت تجهیزات سردخانه ای نیز ۱۰۰ میلیون تومان است.
به گفته وی، مساحت این سردخانه ۲۲۵ مترمربع و ظرفیت آن نیز حدود ۵۰ جسد است.

برون با اشاره به تامین رفاه حال بازماندگان متوفیان به عنوان یکی از اهداف ساخت این سردخانه اضافه کرد: به منظور متمرکز شدن و سهولت کار تشییع و تدفین متوفیان کلانشهر اهواز احداث سردخانه را در دستور کار قرار داده ایم.


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه متوفیان را در سردخانه های سطح شهر (پزشکی قانونی و بیمارستان ها) نگهداری می کردند، با منظور متمرکز شدن و تعیین محلی برای نگهداری اجساد آن هم در مکانی نزدیک به محل تدفین اقدام به احداث سردخانه کردیم.

وی در پایان گفت: وقتی اجساد در سردخانه های سطح شهر نگهداری می شدند، بازماندگان متوفیان همیشه استرس داشتند که در ترافیک و شلوغی شهر دیر به محل دفن برسند، با این اقدام دیگر دلهره و اضطراب تاخیر ندارند زیرا محل قرار گرفتن جسد، تغسیل و تدفین همه نزدیک به هم قرار دارند.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شيردل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
comment
0
0
comment براي زنده ها به فكر باشيم نه اجسادشان اقاي [...] خوب بلدي عكس بندازي
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار