اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
آماده باش مدیریت بحران خوزستان به فرمانداری ها
این شرایط با روند افزایشی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در اکثر شهرهای استان نیز همین پدیده، پدیده غالب هواشناسی است


شوشان: روز گذشته در حالی که احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد گرمای بی سابقه هوا در سراسر کشور تا آخر این هفته ادامه دارد، خوزستان یک روز مانده به شروع مرداد که به فصل خرماپزان مشهور است گرمای ۵۰ درجه و شرجی ۹۰درصدی را تجربه کرد که این میزان گرما در مقایسه با سال های قبل نوعی رکورد محسوب می‌شود. در مورد سیستان و بلوچستان هم در حالی که ابتدای این هفته طوفان شن باعث آسیب های جدی به روستاها و خسارت به نزدیک ۳۰۰ روستا شده بود، روز گذشته معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از آماده‌باش ۱۰۰ نیرو بهداشت و درمان برای یاری رساندن به طوفان زدگان خبر داد.

هوای گرم تا اواخر هفته جاری

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سایر مناطق کشور هوای گرم ادامه دارد، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی دو روز پنجشنبه و جمعه وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پیش‌بینی می شود که در بعضی ساعات سبب گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

احد وظیفه بیان کرد: بعد از ظهر چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی وجود داشت. این وضعیت در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با شدت کمتری دراین مناطق دور از انتظار نیست. به گزارش ایسنا،‌او ادامه داد: در سایر مناطق کشور جو پایدار بوده و هوای گرم تا اواخر هفته جاری ماندگار خواهد بود. همچنین شرق دریای عمان نیز طی روزهای آینده مواج پیش‌بینی می‌شود. بعداز ظهر روز جمعه نیز با شکل گیری توده گردوخاک روی کشور عراق و حرکت شرق سوی آن برای برخی مناطق خوزستان و ایلام باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.

شرجی در خوزستان

در خوزستان نیز در حالی مردم این استان تیر را به عنوان گرم ترین ماه سال پشت سر می‌گذارند آغاز ماه پنجم سال با شرجی بالای ۹۰درصدی پیش‌بینی می‌شود.در دو روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری رطوبت هوا در اکثر شهرهای استان خوزستان بالا بود و در مرکز استان خوزستان نیز مردم شرجی ۹۰درصدی را تجربه کردند که شرایط بسیار سختی برای رهگذران و به ویژه افراد سالمند و بیمار ایجاد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در این زمینه اظهار داشت: پدیده شرجی در شهرهای بندری و ساحلی استان خوزستان شرایط شدیدتری دارد، به طوری که در ماهشهر، امیدیه، آبادان و هندیجان این میزان شرجی به بالای ۸۵درصد و در برخی مناطق تا ۹۰ درصد نیز رسیده است. 

کوروش بهادری با اشاره به پیش‌بینی این سازمان تاکید کرد: این شرایط با روند افزایشی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در اکثر شهرهای استان نیز همین پدیده، پدیده غالب هواشناسی است. روز چهارشنبه مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن از مردم و مسئولان خواسته شده تدابیر لازم را با توجه به پیش‌بینی وضعیت هوا در خوزستان اتخاذ کنند.

در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان آمده است: با توجه به هشدار اداره‌کل هواشناسی خوزستان در مورد افزایش دما و ثبت دماهای ۵۰ درجه سانتی‌گراد و بیشتر در سطح استان از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، تداوم افزایش رطوبت و پدیده شرجی با شدت و ضعف به ویژه در شهرهای ساحلی تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: شرجی ، گرما ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار