اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛
خطیب نماز جمعه تهران، با انتقاد از پرداخت‌های غیرمتعارف و حقوق‌های نجومی گفت: سرمایه مسئولان اعتماد مردم است که این سرمایه الان آسیب دیده، به سرعت این اعتماد را ترمیم کنید.
خبرگزاری مهر: آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به بایدها و نبایدهای سبک زندگی در روایات اظهار داشت: از جمله این نبایدها، تهمت زدن است که باعث تعرض به آبروی مومنان می‌شود و تفرقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: تهمت فقط فردی نیست، بلکه جمعی نیز هست؛ اگر انسان نهادی را متهم کند، به یک جمع تهمت زده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در تاریخ دعوت مصلحان الهی این واقعیت را می‌بینیم که اولین شیوه مقابله با انبیاء، جنگ نرم بوده است و در این جنگ، ستون فقرات، تهمت زدن بوده است.

آیت‌الله خاتمی، گستردن فرهنگ خوشبینی را از راههای مقابله با تهمت در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: البته، به بیگانگان باید بدبین بود و اصل را بر بدبینی گذاشت که در کلمه قصار ۱۰۴ نهج‌ابلاغه نیز آمده است.

مخاطب فریاد «شیخ عیسی قاسم» وزارت خاجه، حوزه ها و مراجع هستند

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به جنایات رژیم آل خلیفه در بحرین گفت: حکامی که در بحرین حکومت می‌کنند،به تعبیر قرآنی جامعه فرعونی را شکل داده‌اند و به تعبیر امروزی، جامعه ضد حقوق بشری ساخته‌اند؛ یعنی جامعه‌ای که یک مستبد بر آن حکومت می‌کند و خودش را خدا می‌داند.

آیت‌الله خاتمی افزود: در بحرین، حاکمان با مدیریت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با رعیت خود بدترین برخورد را دارند؛ طبق مواد فراوان حقوق بشر، هیچ کسی حق سلب تابعیت یک شهروند را ندارد، اما این ها از یک عالم ۷۷ ساله بحرینی سلب تابعیت کرده‌اند؛ این یک اعدام معنوی است و معنایش این است که او هیچ حق شهروندی ندارد.

وی ادامه داد: این عالم و چهار عالم دیگر از مردم دنیا کمک خواسته‌اند و گفته‌ان که شعائر ما هدف قرار گرفته است؛ مخاطب این «یاللمسلمین»، وزارت خارجه ما و حوزه ها و مراجع عظام تقلید هستند؛ کسی نمی‌تواند برای مراجع عظام تعیین تکلیف کند، اما حضرات بزرگوار بدانید که اینجا سخن از دماء است؛ یقین داشته باشید که بیانیه‌های شما تاثیرگذار است.

نماز جمعه سرمایه است/ ائمه جمعه با مطالعه حاضر شوند

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه تهران در پنجم مرداد ۱۳۵۸ اظهار داشت: نماز جمعه یک نماز معمولی نیست؛ بلکه نماز عبادی سیاسی است. به همین دلیل است که امام جمعه را ولی فقیه باید منصوب کند و بدون نصب ولی فقیه، نماز جمعه برای امام جمعه مشروع نیست.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: نماز جمعه، سرمایه است؛ در دفاع مقدس، در راهپیمایی‌ها و در حوادثی که در کشور پیش می‌آید، این سرمایه خدمات ارزشمندی داشته است و این برای تک‌تک مردم است؛ باید تلاش کنیم تا روز به روز باشکوهتر برگزار شود و ائمه جمعه نیز با مطالعه حاضر شوند و تا حد امکان، خطبه‌ها را مختصر بخوانند.

اعتماد مردم در موضوع حقوق‌های نجومی آسیب دیده است/ مسئولان جبران کنند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نامتعارف همچنان داغ سنگینی است برای مردم ما؛ مردم ما تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان خوی اشرافیگری را ترویج کنند؛ البته انصاف این است که مسئولان سه قوه وارد عرصه شده‌اند، اما امیدواریم اقداماتی که انجام داده‌اند، مقطعی نباشد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: سیاسی کردن مسئله و پاس دادن آن به همدیگر، درست نیست؛ این حقوق‌ها محکوم است، چه در دولت گذشته بوده، چه در دولت فعلی؛ در دولت‌های آینده هم اگر باشد، محکوم است.

وی خطاب به مسئولان نظام ادامه داد: مردم انتظار اقدام قاطعانه را دارند؛ سرمایه مسئولان اعتماد مردم است که این سرمایه الان آسیب دیده، به سرعت این اعتماد را ترمیم کنید و اقدامات خود را به مردم بگویید تا اعتماد مردم مثل عرصه‌های دیگر حفظ شود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: برخوردهای مقطعی هرچند وظیفه است، اما دردی را دوا نمی‌کند؛ باید منافذ این حقوق‌های نجومی بسته شود، اگر مربوط به قانون است، مجلس آن را ببندد، اگر هم مربوط به دولت است، دولت آن را ببندد.

اگر غربی‌ها عهدشکنی کنند، مردم کاری می‌کنند که برای ابد پشیمان شوند

آیت‌الله خاتمی در ادامه، به گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای بجام اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش بان کی مون در رابطه با ایران، گزارشی غیرمنصفانه و ظالمانه بود؛ گزارشی که آمده و بدعهدی‌های آمریکا را ندیده است.

امام جمعه موقت پایتخت گفت: خودشان دارند اعتراف می‌کنند که آمریکایی‌ها به عهد خود وفا نکرده‌اند؛ بیش از ۵۰ طرح و لایحه در مجلسین خودشان آورده‌اند که خلاف روح برجام است، اما اشاره ای نمی‌کنند، از ان طرف می‌گویند ایران موشک پرتاب نکند؛ این مسئله ربطی به دبیرکل سازمان ملل ندارد.

وی تأکید کرد: البته از دبیر کلی که تحت تاثیر صهیونیست ها این گزارش را تنظیم می‌کند و نماینده رژیم صهیونیستی هم این را می‌گوید و از دبیر کلی که دلار می‌گیرد و عربستان آدم‌کش را از لیست ناقضان حقوق بشر خارج می‌کند، جز این انتظاری نیست؛ جواب این شیطنت‌ها فقط مقاومت است؛ ما پای عهدمان ایستاده ایم، اما اگر عهدشکنی کنند، مردم کاری خواهند کرد که برای ابد پشیمان شوند.

رئیس جمهور ترکیه، دو عذرخواهی دیگر بدهکار است

امام جمعه موقت تهران همچنین به کودتای نافرجام اخیر در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: از اول کودتا، نظام ما کودتا و غلبه زورمدارانه را محکوم کرد؛ این، یک مبنا دارد و آن هم اینکه ما به رای مردم احترام می‌گذاریم.

آیت‌الله خاتمی افزود: با همین ملاک به رای مردم سوریه احترام می‌گذاریم و کودتای ترکیه را نیز محکوم می کنیم و در فلسطین و بحرین نیز هر نفر را صاحب یک رای می‌دانیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: معنی مقابله با کودتا این نیست که انتقاد به رئیس جمهور ترکیه نداشته باشیم؛ رئیس جمهور ترکیه چندی پیش از روسیه به دلیل ساقط کردن هواپیمای این کشور عذرخواهی کرد، رئیس جمهور ترکیه به دو عذرخواهی دیگر نیز بدهکار است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اول باید از قربانیان داعش اعم از مسلمان و مسیحی و غیر آن در کل دنیا عذرخواهی کند، چون تنها دولتی که دفتر و بازارچه مرزی برای انها درست کرد، ترکیه بود. الان هم نفت دزدی داعش را با «ثمن بخس» به تاراج می‌برد.

امام جمعه موقت تهران افزود: رئیس جمهور ترکیه، یک عذرخواهی هم به مسلمان ها بدهکار است؛ چرا در برابر رژیم صهیونیستی اینقدر منافقانه رفتار می‌کنید؟!.

محکومیت حادثه تروریستی «نیس»/ انتقاد از دوگانه «تروریسم خوب و تروریسم بد»

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به حادثه تروریستی جمعه گذشته در نیس فرانسه اشاره کرد و اظهار داشت: ما کشتن بیگناهان را در تمام دنیا در جهان اسلام و غیر آن محکوم می‌کنیم؛ چه داعش باشد، چه عربستان و چه رژیم صهیونیستی و بحرین.

آیت‌الله خاتمی در عین حال خطاب به سران فرانسه و غرب تصریح کرد: داعش را برای مقابله با نظام اسلامی تولید کردید، اما همان جانورهایی که برای مقابله با نظام ما ساختید، الان به جان خودتان افتاده‌اند. حالا دست از حمایت اینها بردارید؛ مطمئن باشید اگر شما حمیات نکنید، کلک گروههای تکفیری کنده خواهد شد، اما شما اینها را تزریق می‌کنید.

وی ادامه داد: از نگاه شما تروریسم خوب و بد دارد؛ اگر منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم این کشور را ترور کردند، آنها را پناه می‌دهید و از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنید، اما وقتی ترور دیگری اتفاق می‌افتد، واکنش دیگری نشان می‌دهید.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: جنایتی رئیس جمهور فرانسه انجام داده که اگر از جنایت خود تروریستها بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ گفته است تروریسم اسلامی! در حالی که به گفته اطرافیان این راننده کامیون، او فردی بی‌نماز و روزه و بی بند و بار بوده است. همین منش شما تروریسم را به وجود می‌آورد.

آیت‌الله خاتمی گفت: ۸۲ درصد قربانیان تروریسم در دنیا مسلمانان هستند، اما با این اتهامات اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

وی خطاب به سران فرانسه تصریح کرد: مطمئن باشید که روزی مردم فرانسه یقه شما را خواهند گرفت و شما را به خاک ذلت می‌کشانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار