اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
اهواز ـ ایرنا ـ پس از کش و قوس فراوان میان انجمن هنرهای تجسمی خوزستان، موزه هنرهای معاصر اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر سر واگذاری موزه به بخش خصوصی، شامگاه پنجم مرداد 1395 انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در موزه هنرهای معاصر اهواز استقرار یافت.

به گزارش ایرنا ، شهریور پارسال موزه هنرهای معاصر اهواز طی قراردادی چند ساله به بخش خصوصی واگذار شد که با واکنش و اعتراض هنرمندان خوزستان رو به رو شد.

هنرمندان خوزستان معتقد بودند که موزه هنرهای معاصر اهواز به عنوان تنها مکان مناسب برای هنرمندان تجسمی باید به بخش خصوصی که آشنایی با هنر داشته باشد سپرده شود و از آن فقط در جهت اعتلای هنر و کارهای هنری استفاده شود.

اکنون پس از جلسات متعدد هنرمندان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ارسال بیانیه و امضا به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجمعی که فروردین 95 در برابر موزه هنرهای معاصر انجام شد انجمن هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر اهواز استقرار پیدا کرد.

ناصر چنانی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیینی که شامگاه سه شنبه به این مناسبت در موزه هنرهای معاصر برگزار شد اظهار کرد: هنرمندان تجسمی، موزه هنرهای معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعضای یک خانواده به نام فرهنگ و هنر خوزستان و جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند. 

ناصر چنانی افزود:امیدوارم این دیدار منشا خیری برای فرهنگ و هنر استان د ر جهت ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشد و بتوانیم با تفاهم و هم افزایی آثاری فاخر خلق و جریانات فرهنگی را مدیریت کنیم و شاهد شکوفایی و حرکت های خوبی در حوزه تجسمی خوزستان باشیم.

همچنین جلال خراسانی، رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان اظهار کرد:انجمن هنرهای تجسمی خوزستان از یک سال پیش شروع به کار کرده و سعی دارد با تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کارها را جلو ببرد تا به سمت هدف گذاری ساختاری برای هنرهای تجسمی برود.

پس از آن بیانیه هنرمندان تجسمی درباره شیوه حضور و استقرارشان در موزه هنرهای معاصر اهواز توسط رضا دیلمی، فعال فرهنگی خوزستان قرائت و پایان این آیین پرفورمنسی با نام 'برگ خیزان' با هنرمندی سهام سجیراتی اجرا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار