اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
 پیکرهای پاک ۵ شهید گمنام همزمان با شهادت امام جعفرصادق(ع)، در شهر دارخوین شهرستان شادگان، بخش ترکالکی شهرستان گتوند و ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان تشییع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، باز هم قدمگاه شهیدان خدایی و خوزستان قهرمان پرور عطر و بوی شهادت می‌گیرد و در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ششمین اختر تابناک امامت و ولایت میزبان 5 لاله گلگون و بی‌نشان دوران دفاع مقدش می‌شود.

همان شهدای بی‌نشانی که این ویژگی را از مادر سادات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) به ارث برده‌اند و با تاسی به آن بانوی معصومه، گمنامی را بر داشتن نام و نشان ترجیح می‌دهند و پس از سال‌ها به خاک وطن باز می‌گردند تا در خاک پاک سه شهر کربلای ایران یعنی دارخوین، ترکالکی و اهواز آرام بگیرند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین شود.


2 تن از از این شهدای والامقام و بی‌نشان میهمان شهر دارخوین شهرستان شادگان می‌شوند و پیکر مطهر آنها از ساعت 8 صبح روز شنبه نهم مردادماه همزمان با روز 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) از مقابل میدان امام حسین(ع) تشییع می‌شود و در مقابل شهرداری این شهر آرام می‌گیرد.

استقبال از شهدای گمنام در سه راهی دارخوین

صالح عچرش، شهردار دارخوین از آمادگی این شهر برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام خبر می‌دهد و می‌گوید که مراسم تشییع شهدای عزیز با حضور حضرت آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و مردم شریف و شهید پرور شادگان و شهر دارخوین برگزار خواهد شد.

چشم انتظاری مردم دارخوین برای زیارت شهدای گمنام به پایان می‌رسد و آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن امروز جمعه هشتم مرداد ماه از ساعت 18 با حضور مردم شهیدپرور در سه راه دارخوین انجام می‌شود و مردم این دیار پس از سال‌ها فرزندان گمنام ایران اسلامی را در برمی‌گیرند و به جای پدر و مادرشان بر تابوت معطرشان بوسه می‌زنند.

آیین نورانی شبی با شهدا نیز در کنار پیکرهای مطهر شهدای گمنام امروز(جمعه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام علی(ع) شهر دارخوین آغاز می‌شود و مردم خوزستان با فرزندان بی‌نشان خود وداع می‌کنند.

شهدای گمنام بدر و خیبر میهمان شهر تُرکالَکی

شهر دارخوین پس از سال‌ها انتظار میزبان 2 لاله بی‌نشان می‌شود. ابراهیم پودنچی، مسئول امور شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان می‌گوید: یکی از این شهدا 25 ساله است که در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسیده و پیکر مطهرش در روز 10 بهمن سال 1394 تفحص شد. شهید دیگر شهر دارخوین نیز در عملیات تک دشمن در سال 67 به فیض شهادت نائل شده و پیکر پاک این شهید 20 ساله در دهم مردادماه سال 1394 در منطقه فاو تفحص شد.


اما اما مردم شهید پرور شهر تُرکالَکی نیز که برای در آغوش کشیدن دلیرمردان ایران زمین لحظه شماری می‌کنند پیکر دو تن از لاله‌های بی‌نشان زهرایی را در بر می‌گیرند که به گفته مسئول امور شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، یکی از این شهدا که 22 ساله است در عملیات بدر و در شرق دجله شربت شهادت را نوشید و پیکر پاکش در روز 22 مردادماه سال 1394 هجری شمسی پیدا شد و شهید دیگر نیز 19 سال دارد و در عملیات خیبر و در منطقه مجنون آسمانی شد و پیکرش در تاریخ 11 بهمن سال 1394 تفحص شد.

فاطمیه میزبان لاله‌های بی‌نشان

مردم ترکالکی برای تشییع شهدای گمنام خود را آماده می‌کنند. در همین مورد حسن اسماعیلی، رئیس کمیته اجرایی شهدای گمنام شهر ترکالکی شهرستان گتوند بیان می‌کندک تشییع پیکر مطهر این 2 شهید از ساعت 8:30 صبح روز شنبه نهم مرداد ماه از فاطمیه شهر ترکالکی واقع در میدان قدس آغاز می‌شود.

مردم خوزستان به ویژه شهرهای گتوند، دزفول، شوشتر، عقیلی و ترکالکی پیکر دردانه‌های خود را دروازه‌های بهشت بدرقه می‌کنند تا در پارک دولت شهر ترکالکی آرام بگیرند.

این روزها شهرستان گتوند به ویژه شهر ترکالکی سراسر شور و شعور است زیرا قرار است پس از 33 سال پیکر معطر و مطهر 2 لاله‌ای را در بر بگیرند که در عملیات‌های بدر و خیبر به شهادت رسیده‌اند و چون ستاره‌ای در آسمان ایران زمین می‌درخشند.

آیین وداع با این شهدای گمنام شامگاه امروز(جمعه) در مصلای امام خمینی (ره) گتوند و فاطمیه شهر ترکالکی برگزار می‌شود.

ای کاش این شهدا همراه خود خبری هم از دیگر شهیدان جاویدالاثر گتوند یعنی شهید فرزاد سمالی، شهید شمس‌الدین‌‌زاده محمد، شهید علی‌جان شاهمرادی، شهید محمدتقی تقی‌زاده و شهید پنجعلی احمدی می‌آوردند تا چشم انتظاری خانواده‌های آن عزیزان نیز به پایان می‌رسید و ای کاش شهید عوضعلی الیاسی، شهید جمشید ترکالکی (نبی‌فر)، شهید سید ابوالقاسم مرعشی، شهید محمد بابایی و شهید بهرام آقاجانی نیز چون شهید علیرضا مقامی، شهید روزعلی اسدی، شهید حمید شاهمرادی، شهید مصطفی جزایری و شهید غلامحسین قاسمی به وطن باز می‌گشتند و خانواده‌هایشان را از چشم انتظاری در می‌آوردند.

دیار گتوند هنوز چشم به راه بازگشت فرزندان برومندش شهید عبدالمحمد حسنی، شهید کیامرث امیر، شهید رحمان عقیلی، شهید احمدعلی ابولی، شهید محمدرضا اکبری و شهید یونس قاصد گماری است تا آن‌ها را چون نگینی در آغوش بگیرد و به آنها افتخار کند.

همراه شهرهای ترکالکی گتوند و دارخوین شادگان ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان نیز پیکر یک شهید گمنام را میزبانی می‌کند تا این شهید 20 ساله که در در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده و پیکرش در 10 بهمن سال 94 تفحص شده زیارتگاه سبزپوشان نیروی انتظامی شود و چراغ راهی برای مسیر خدمت آنان به ملت مسلمان ایران.

گزارش از حسین یزدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار