شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰

شوشان: دکتر مهدی قادریان فوق تخصص قلب کودکان و آنژیوگرافی تهاجمی بیمارستان گلستان اهواز، از انجام اولین عمل آنژیوگرافی تهاجمی برای قلب کودکان در بیمارستان گلستان و برای اولین بار در استان و استان های همجوار خبر داد.

دکتر مهدی قادریان گفت : بیمارستان گلستان، اولین مرکز جراحی قلب استان در سال 1374 می باشد و اولین دستگاه آنژیوگرافی استان نیز در این بیمارستان نصب گردید. و هم اکنون نیز در استان خوزستان در بیمارستان گلستان آنژیوگرافی اینترونشنال (تهاجمی) برای کودکان 7/6/1391 امروز برای اولین بار انجام گردید.

فوق تخصص قلب کودکان بیمارستان گلستان گفت: ممکن است کودکان با بیماری های مادرزادی قلبی متولد شوند و اگر والدین علائمی مانند تند تند نفس کشیدن، ضربان قلب تند، لب و دهان سیاه و کبود، خستگی و یا عرق نمودن نوزاد در هنگام شیرخوردن و یا وزن غیر طبیعی با توجه به معیارهای سنجش نوزادان را در کودکان خود ملاحظه نمودند حتماً به متخصصین قلب کودکان مراجعه نمایند تا متخصص قلب کودکان با معاینه، اکو و دیگر روش های تشخیصی، در صورت تشخیص بیماری، برای کودک طراحی درمان را انجام دهد و بنا به تشخیص اقدامات لازم مانند آنژیوگرافی، جراحی و ... انجام شود.

وی در خصوص اعمال آنژیوگرافی تهاجمی که امروز برای اولین بار برای کودکان در استان انجام شد گفت : امروز زهرا 4ماهه، نوال 7 ساله و فاطمه 6 ساله تحت این نوع درمان قرار گرفتند.

متخصص قلب کودکان بیمارستان گلستان گفت: آنژیوگرافی می تواند برای تشخیص و یا درمان کاربرد داشته باشد که روشی که امروز انجام شد روش آنژیوگرافی تهاجمی (Interventional Angiography)، روشی درمانی است. بیماران با این روش برای بازکردن عروق تنگ با بالن، گشاد کردن عروق با استنت گذاری، گذاشتن وسیله ای به نام امپلاتزر (Amplatzer) که جهت بستن ارتباط های غیرمعمول بین دهلیزها، بطن ها و شریان ها درمان می گردند.

فوق تخصص قلب اطفال افزود: این روش، هزینه و عوارض کمتری نسبت به عمل قلب باز دارد و در جراحی قلب باز بیمار حدود 10 روز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت های ویژه است اما در این روش، فقط به طور معمول یک روز بستری در بیمارستان لازم است و پس از بستری فرد می تواند به زندگی روزمره بازگردد و این موضوع در کودکان از اهمیت ویژه برخوردار است چون کودکان پس از یک روز می توانند به بازی های روزمرۀ خود ادامه دهند و مراقبت والدین در این روش آسان تر است. البته باید در نظر داشت که کلیۀ بیماران قلبی می بایست در طول زندگی تحت نظر متخصصین قلب باشند.

دکتر قادریان افزود: با توجه به اینکه این امکان در استان های همجوار و استان خوزستان و حتی برخی کشورهای همجوار وجود ندارد، بیمارستان گلستان اهواز می تواند پذیرای این بیماران باشد و این درمان در کشور ما می تواند زمینه ساز جذب توریست سلامت از کشورهای دیگر منطقه باشد چرا که هزینۀ انجام این نوع آنژیوگرافی در ایران بسیار کم هزینه تر می باشد. قابل ذکر است که برخی کشورهای همجوار نیز قابلیت انجام این نوع آنژیوگرافی را ندارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار