اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مؤسس مذهب شیعه در بهشت آباد اهواز صورت گرفت؛
این مراسم با حضور سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز، حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستانها برگزار شد.
شوشان: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مؤسس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) برای نخستین بار مراسم سوگواری این امام همام و بزرگداشت شهدای مدافع  سخنرانی خطیب توانا حضرت حجت الاسلام  والمسلمین سید عباس موسوی مطلق و نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (سلام الله علیهم اجمعین ) حاج حیدر در جوار قطعه ویژه شهدای مدافع حرم با حضور پر شور مردم ولایتمدار و شهیدپرور کلانشهر اهواز ،هیئت های مذهبی ، مساجد و خانوادهای معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از سوی سازمان آرامستانهای شهرداری کلانشهر اهواز و با شکوه خاصی برگزار شد.


در این مراسم که با حضور سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز ،  حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستانها ، عادل ریون فعال فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مطلق در این مراسم گفت : ائمه معصومین بر حسب شرایط ، نوع عملکردشان تغییر میکرد . در آنجا که نیاز بود سکوت میکردند و در آنجا که لازم بود قیام میکردند .بطوری که حضرت امام علی (ع) فرمودند : من 25 سال در حالی که خار در چشم و استخوان به گلو داشته ام سکوت کردم .


این خطیب توانا بیان داشت : صلح امام حسن (ع) داروی تلخی بود که ثمره آن درمان برخی از امراض بود . قیام امام حسین (ع) نیز بهترین عمل در آن شرایط زمانی و مکانی بود.

حجت الاسلام موسوی مطلق به ویژگی های حضرت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت : امام صادق (ع) با ایجاد کرسی تدریس به تربیت شاگردان زیادی پرداخت و گفت : آن امام همام (ع) بیش از 4 هزار شاگرد تربیت کرد . حفظ و حراست از اصل اسلام و قرآن اصل رسالت امام صادق (ع) و سایر ائمه معصومین (ع) بود.

وی در پایان به اندیشه مهدویت در کلام امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت : پرداختن به موضوع مهدویت و انتظار فرج جزء فرضیات امام صادق (ع) بود . این امام بزرگوار به خوبی توانست موضوع مهدویت را برای شیعیان و پیروان خود تشریح و تبیین نماید.


پس از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق ، حاج حیدر خمسه از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) از تهران به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت . همچنین کربلایی محمد حسین حدادیان مداح و ذاکر اهل بیت (ع) نیز با نوحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) جلوه و فضای معنوی این مراسم را دوچندان کرد.

پس از مراسم هیئت های مذهبی با حضور در قطعه ویژه شهدای مدافع حرم ضمن قرائت فاتحه با آرمان های امام راحل و شهدای والامقام دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجدید میثاق کردند .در پایان این مراسم معنوی هیئت انصارالحسین (ع) سازمان آرامستانهای شهرداری کلانشهر اهواز اعلام موجودیت نمود .







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار