اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح علت مرگ 4 بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا اهواز گفت: اگر عامل بیماری‌زا، ناشی از عامل سیستماتیکی باشد، طبیعتا بقیه بیماران هم باید به نسبت، علائمی نشان بدهند. ولی در هیچ بیمار دیگری غیر از این 8 بیمار، علاوم بیماری و مسمومیت دیده نشده است.

به گزارش میزان، ایرج حریرچی در توضیح علت مرگ 4 بیمار دیالیزی در اهواز گفت: بیمارانی که دیالیز می‌شوند معمولا غیر از بیماری کلیوی که درگیر آن هستند، ممکن است بیماری‌های زمینه‌ای دیگری هم داشته باشند.

وی ادامه داد: 4 بیماری که در بیمارستان اهواز فوت کرده‌اند، 2 نفرشان نارسایی قلبی داشته‌اند، یکی از آنها سرطان داشته و دیگری نارسایی کبدی داشته‌ است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه توضیح داد: تعدادی دیگری از بیماران هم در این بیمارستان دیالیز شده‌اند. در آن بیمارستان بیماران دیگری هم با مشکلات مختلف و بیماری‌های زمینه‌های دیگری هم وجود داشته‌اند. اگر عامل بیماری‌زا، ناشی از عامل سیستماتیکی باشد، طبیعتا بقیه بیماران هم می‌بایست به نسبت، علائمی نشان بدهند. ولی در هیچ بیمار دیگری غیر از این 8 بیمار، علاوم بیماری و مسمومیت دیده نشده است.

حریرچی از اعزام تیم حرفه‌ای و خبره‌ای از طرف وزارت بهداشت به اهواز خبر داد و تصریح کرد: این تیم به اتفاق کارشناسان دیگری تا ساعت 4 صبح در بیمارستان بودند و قضیه را بررسی می‌گردند و نهایتا به نتیجه رسیدند که از لحاظ سیستماتیک نه در دستگاه‌ها نه در غذاها هیچ عامل عفونتی وجود نداشته است. البته یک عامل عفونت انتهای روده بوده که ممکن است ناشی از آلودگی های متنوعی بوده باشد اما به هرحال این عامل فقط بر این 8 نفر تاثیر گذاشته است.

 حریرچی خاطرنشان کرد: به غیر از تیم کارشناسی پزشکی، گروه‌های دیگری هم به اهواز اعزام شده‌اند که قضیه را از جنبه‌های کارآگاهانه هم بررسی کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری سخنانش در پاسخ به کسانی که موضوعات قومی و منطقه‌ای را در این بحث وارد کرده‌اند اظهار داشت:‌ برای خدمتگزاران نظام سلامت هیچ فرقی ببین قومیت‌های مختلف وجود ندارد. بیشترین سفرهای وزیر بهداشت به استان خوزستان بوده و این استان جزو اولیت‌های ما است. به خاطر نقشی که خوزستان در جنگ و دفاع مقدس داشته قطعا برای ما مهم و خاطره‌انگیز است.

وی همچنین خطاب به انجمن حمایت از بیماران کلیوی و انجمن‌های دیگری که در این‌خصوص اظهارنظر کرده‌اند، گفت: ما از دوستانی که اظهارنظر می‌کنند، میخواهیم که اظهارنظرهایشان درجهت هم‌افزایی باشد. اینکه یک انجمنی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی که یک انجمن کارشناسی و پزشکی نیست، بگوید از نظر ما این بیماران تحت تاثیر عفونت‌های گوارشی و ... بوده‌اند از نظر ما قابل قبول نیست.

حریرچی در پایان افرود: ‌ما نظر کمیسیون را در این مورد اعلام کردیم ولی پزشکی قانونی هم می‌تواند به طور مستقل نظر خودش را بگوید تا پرونده‌ نهایی‌تر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار