اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
غیبت مدام مدیران پتروشیمی / معاون وزیر نفت عازم ماهشهر شد/ معاون وزیر نفت : آتش انبار محصول لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندرامام خاموش شد
در اثر آتش سوزی در انبار محصولات BD/SR یا لاستیک مصنوعی پتروشیمی...

شوشان: در حالی که همچنان بحث مدیران پروازی در پتروشیمی‌های ماهشهر داغ است و زخم آتش سوزی عظیم پتروشیمی بوعلی و فقدان حضور مدیران ارشد در حوادث ترمیم نشده، خبر میرسد در اثر آتش سوزی در انبار محصولات BD/SR یا لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام خمینی دود غلیظ و گسترده‌ای آسمان منطقه ویژه را در بر گرفته و از فاصله زیادقابل رویت است.



این اتفاق در حالی ست که مدیرعامل و تمامی معاونان پتروشیمی مذکور هم‌اکنون تهران هستند و تقریبا هیچ مدیر ارشدی در شرکت حاضر نمی‌باشد. روال کار مدیران این شرکت به نحوی‌ ست که یکشنبه تا سه‌شنبه هر هفته در منطقه هستند و در حال حاضر هیچ مدیریتی بر حادثه وجود ندارد.

 شایان ذکر است باد در جهت شمال منطقه بوده و دود به سمت ماهشهر در حال حرکت است.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.



مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام:
آتش سوزی واحد bdsr این شرکت خسارت جانی نداشته است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: آتش سوزی عصر روز شنبه در واحد bdsr این شرکت خوشبختانه خسارت جانی نداشته است. رضا امیری افزود: تمامی نیروهای آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر برای اطفای حریق انبار لاستیک مصنوعی شرکت پتروشیمی بندر امام به محل آتش سوزی اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با حضور به موقع گروه های آتش نشانی هیچگونه گزارش مصدومیت و یا خسارت جانی اعلام نشده است. مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: با وجود آتش سوزی در یکی از انبارهای پتروشیمی بندر امام، هیچ خللی در روند فعالیت های این مجتمع وجود نیامده است.

مدیر روابط عمومی سازمان ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر :
آتش سوزی در انبار ضایعات این شرکت است

مدیر روابط عمومی سازمان ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر هم گفت: آتش سوزی در انبار ضایعات این شرکت بوده که در ساعت 17 و 30 دقیقه اتفاق افتاد.

سیاوش فرجی افزود: مواد داخل این انبار پلاستیکی و قابل احتراق فوری بوده به همین دلیل حجم آتش سوزی زیاد می باشد اما خوشبختانه تحت کنترل است. وی افزود: با بسج همه امکانات امیدواریم بزودی عملیات اطفا حریق به طور کامل در این واحد به پایان برسد.

فرماندار ماهشهر:  هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است

فرماندار ماهشهر  گفت: این آتش سوزی عصر امروز (شنبه) در انبار محصول واحد BDSR (لاستیک مصنوعی) بندر امام(ره) رخ داده است. وی افزود: این آتش سوزی در مخازن پتروشیمی رخ نداده و مواد پتروشیمی دچار حریق نشده اند.

فرماندار ماهشهر با بیان این که آتش نشانان در حال اطفا حریق هستند، ادامه داد: تلاش برای مهار آتش ادامه دارد. خوشبختانه این آتش سوزی هیچ تلفات جانی نداشته است. وی گفت: هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است.

مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر:
آتش سوزی انبار bdsr پتروشیمی بندر امام جای نگرانی ندارد

مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: آتش سوزی انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام bdsr در حال کنترل است و آتش سوزی در این واحد جای نگرانی ندارد. امید شهیدی نیا  افزود: این آتش سوزی به دلایل نا معلوم از ساعت 17 و 30 دقیقه در انبار محصول واحد bdsr (لاستیک مصنوعی) مجتمع پتروشیمی بندر امام آغاز و هم اکنون تمامی نیروهای آتش نشانی منطقه به محل حادثه دیده اعزام و در حال اطفای حریق هستند.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه ویژگی لاستیک دود زا بودن است میزان دود حاصل از این آتش سوزی گسترده بود و دود زیادی منطقه را فرا گرفته است. مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: آتش سوزی انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام در حال کنترل است.

مجتمع پتروشیمی بندر امام،در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار،در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله 160 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و 84 کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی(ره) قراردارد.

سهولت دسترسی به خوراک ، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور، مهمتر اینکه ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری ازسوزانیده شدن گازهای همراه نفت ویژگیهایی است که انتخاب این مکان را توجیه می نماید.

 مدیرکل بحران خوزستان: 
دلیل آتش سوزی در پتروشیمی بندر امام در حال بررسی است

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه آتش سوزی در پتروشیمی بندر امام گسترده نیست، گفت: هنوز دلیل آتش سوزی مشخص نشده و در دست بررسی است. هاشم بالدی اظهار کرد: عصر امروز آتش سوزی در یکی از انبارهای مواد اولیه لاستیک در پتروشیمی بندر امام رخ داده است. وی افزود: بر اساس اعلام فرمانداری ماهشهر، این حریق گسترده نیست و در حال مهار شدن است.

بالدی با اشاره به اینکه علت حادثه در حال بررسی است، اضافه کرد: به گفته فرمانداری این حریق با استفاده از امکانات شهرستان قابل کنترل است و فعلا نیازی به اعزام نیرو و تجهیزات از شهرستان های همجوار را مرکز استان نیست اما در صورت لزوم امکانات استان در اختیار این پتروشیمی قرار می گیرد.

شاهدایی عازم ماهشهر شد
            
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای بررسی وضع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندر امام عازم ماهشهر شد. به دنبال وقوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندرامام که عصر امروز (شنبه، ١٦مردادماه) و از ساعاتی قبل آغاز شد، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دقایقی قبل عازم ماهشهر شد.

حریق در پتروشیمی بندر امام از واحد لاستیک مصنوعی فراتر نرفته است
            
رئیس اچ اس ایی مجتمع پتروشیمی بندر امام، اخبار منتشر شده مبنی بر سرایت آتش به دیگر واحدها را تکذیب کرد. محمدعلی خادمیان در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: هم اکنون همه نیروها در حال اجرای عملیات اطفای حریق در انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) هستند. وی ادامه داد: عملیات کولینگ (خنک سازی) از سوی نیروهای عملیاتی و آتش نشان در حال انجام است.

خادمیان اطمینان داد که آتش تنها در محدوده انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) صورت گرفته است و هنوز به واحدهای دیگر سرایت نکرده است. رئیس اچ اس یی مجتمع پتروشیمی بندر امام، تصریح کرد: اخبار تکمیلی به محض مهار آتش از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.


مرحله پایانی اطفای حریق در انبار BDSR پتروشیمی بندرامام نزدیک است
      
رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که حریق در انبار محصول لاستیک مصنوعی به واحدهای جانبی سرایت نکرده است، گفت: به مرحله پایانی اطفای حریق آتش نزدیک شده ایم و تنها شعله های جزئی باقی مانده است.
علیرضا نریمان نژاد، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا از کنترل آتش در انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) خبرداد و گفت: خوشبختانه از سرایت به واحدهای جانبی جلوگیری شده است.

وی افزود: اکنون می توان گفت در عمل به مرحله پایانی اطفای حریق آتش نزدیک شده ایم و تنها شعله های جزئی باقی مانده است. رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: به دلیل ویژگی های لاستیک، ابری از دود در هواد دیده می شود.

نریمان نژاد یادآور شد: گام مهم و اولیه ما اطفای کامل حریق است و بررسی دلیل حادثه پس از مهار کامل انجام می شود.

جدیدترین تصاویر از آتش‌سوزی در پتروشیمی بندرامام




مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس هم عازم ماهشهر شد
            
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به منظور بررسی وضع حریق در انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام عازم ماهشهر شد. به دنبال وقوع آتش سوزی در انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندرامام که از ساعاتی پیش آغاز شد، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دقایقی پیش عازم ماهشهر شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد بندر ماهشهر شد

آبادان - ایرنا - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور بررسی روند اطفای حریق انبار پتروشیمی بندر امام وارد شهرستان بندر ماهشهر شد.  مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم اکنون در مجتمع پتروشیمی بندر امام شهرستان بندر ماهشهر است و از نزدیک بر روند اطفاء حریق انبار مجتمع پتروشیمی بندر امام نظارت می کند.





بخش اصلی حریق در انبار پتروشیمی بندرامام مهار شد

 فرماندار ماهشهر گفت: قسمت اصلی آتش در پتروشیمی بندر امام خاموش شده و عملیات اطفای حریق در این پتروشیمی ادامه دارد. منصور قمر  اظهار کرد: بخش هایی که شامل اشتعال متمرکز در دو جبهه از یکی از انبارهای لاستیک بندر امام بوده اکنون خاموش شده است.
وی با بیان اینکه آتش در آستانه خاموش شدن است، خاطرنشان کرد: آتش در ضلع غربی این انبار همچنان باقیست و عملیات اطفای حریق با همکاری نیروهای این شهرستان برای مهار کامل این آتش سوزی هم ادامه دارد.

قمر همچنین تاکید کرد: این حادثه هیچگونه تلفات جانی در برنداشته است. وی با بیان اینکه حریق ساعت 17:30دقیقه روز شنبه شروع شده است افزود: ماموران آتش نشانی با سرعت عمل مشغول مهار حریق می باشند. قمر گفت: به دلیل خاصیت مواد لاستیکی هم اکنون دود غلیظی منطقه را فرا گرفته است.

معاون استاندار خوزستان:
آتش سوزی پتروشیمی بندر امام مهار شد

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) به طور کامل مهار شد. احمد سیاحی با اشاره به وقوع آتش سوزی در یک انبار در مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره) اظهار کرد: آتش سوزی عصر امروز در انبار مواد اولیه لاستیک مجتمع پتروشیمی رخ داد که دود غلیظی به دنبال داشت. این آتش سوزی دقایقی پیش و پس از حدود 5 ساعت عملیات اطفا حریق، به طور کامل خاموش شده است.

وی افزود: دود ناشی از این آتش سوزی در وسعتی نبوده که بتواند تهدیدی برای شهروندان باشد. معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: علت وقوع این آتش سوزی در حال بررسی است و پس از مشخص شدن دقیق آن، اعلام خواهد شد.


 گمانه زنی های علت آتش سوزی انبار پتروشیمی بندر امام مورد تایید نیست

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:هنوز نمی توان دلیل اصلی وقوع آتش سوزی را اعلام کرد و گمانه زنی های اعلام شده در فضای مجازی مورد تایید نیست. مرضیه شاهدایی شامگاه شنبه پیش از برگزاری جلسه بررسی ابعاد و دلایل آتش سوزی انبار پتروشیمی بندر امام، گفت:این آتش سوزی خللی در فعالیت های این مجتمع ایجاد نکرده است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد:این انبار چهار تن محصول ذخیره داشته است و بزودی میزان خسارت وارد شده به صورت رسمی و شفاف اعلام می شود. شاهدایی اضافه کرد:با تلاش نیروهای آتش نشان از شدت و حجم شعله های آتش کاسته شده است و امیدواریم این آتش تا ساعات آتی به طور کامل مهار شود.

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس:
حریق در پتروشیمی بندر امام ارتباطی به رعایت نکردن اصول ایمنی ندارد

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: حادثه آتش سوزی انبار پتروشیمی بندر امام هیچ ارتباطی با رعایت نکردن مسائل HSE ندارد. عادل نژاد سلیم با تاکید بر اشتعال زا بودن محصول انبار لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام، افزود: مواد این محصول در گرما قابلیت مشتعل شدن را دارد و به طور کلی ممکن است در درجه هوای ٤٨ تا بالای ٥٠ درجه، آتش سوزی رخ دهد.
 
وی درباره نحوه وقوع آتش سوزی در انبار پتروشیمی بندر امام، اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که آتش ازمواد زیرین انبار آغاز و گسترش یافته است و امیدواریم آتش تا بامداد روز یکشنبه (١٧ مردادماه) به طورکامل خاموش شود.
 
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره رعایت قوانین و استاندارد های HSE در مجتمع های تحت پوشش هلدینگ خلیج فارس، یادآور شد: از میزان و نحوه بکارگیری قوانین و استانداردهای ایمنی در مجتمع ها راضی هستم. وی یادآور شد: تلاش می شود تا از آخرین مدل های فناوری روز در حوزه HSE بهره مند شویم.

آتش سوزی پتروشیمی بندرامام تا ٢ ساعت دیگر خاموش می شود
           
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از خاموش شدن آتش سوزی انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندرامام ظرف ٢ ساعت آینده خبرداد. مرضیه شاهدایی که هم اکنون برای بررسی وضع حادثه آتش سوزی انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندرامام در ماهشهر به سر می برد، در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد که حریق هم اکنون تحت کنترل است و شعله های باقیمانده تا ٢ ساعت دیگر خاموش می شود.

ادامه عملیات مهار آتش انبار مجتمع پتروشیمی بندر امام پس از 7 ساعت

فرماندار ماهشهر با بیان اینکه آتش سوزی در انبار پتروشیمی بندر امام با گذشت هفت ساعت از آغاز حریق ادامه دارد، گفت:عملیات اصلی اطفای حریق انجام شده ولی مقداری از لاستیک های انبار هنوز در حال اشتعال هستند. منصور قمر شنبه اظهار کرد:آتش سوزی گسترده نبوده و تنها در انبار لاستیک اتفاق افتاده و عملیات اصلی مهار آتش به اتمام رسیده است.

وی افزود: در ضلع غربی این انبار مقداری لاستیک در کف انبار وجود دارد که هنوز در حال اشتعال است و با توجه به خاصیت لاستیک خاموش کردن آن زمانبر است. قمر با بیان برگزاری نشست مشترک برای جمع بندی اقدامات حادثه، اضافه کرد: هنوز دلیل اصلی این آتش سوزی مشخص نشده است. وی تاکید کرد: خوشبختانه این حادثه تا کنون تلفات جانی در پی نداشته است.

مدیرعامل شرکت بسپاران:
انبارهای اطراف مجتمع پتروشیمی بندرامام مشکلی ندارند
            
مدیرعامل شرکت بسپاران از شرکتهای تابعه پتروشیمی بندرامام اطمینان داد، در انبارهای اطراف مجتمع پتروشیمی بندرامام مشکلی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.حسن نشان زاده با تشریح حادثه آتش سوزی انبار لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی امام با اشاره به این که، این حادثه کمی بعد از ساعت ٥ عصر دیروز (شنبه،١٦ مردادماه) آغاز شد، افزود: آتش این مجتمع از بیرون واحد که محصولات چیدمان شده بود آغاز شد که خوشبختانه با درایت همکاران ایمنی و تیم پشتیبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مدیریت شد و از سرایت آن به مخازن و سایر خطوط جلوگیری شد.

وی با بیان این که آتش اکنون در حال اطفاء است و تا ساعات آینده بطور کامل خاموش می شود، افزود: پس از خاموش شدن آتش، عملیات لکه گیری از سوی همکاران ما انجام می شود. این مدیر پتروشیمی بندر امام با اعلام این که سوختن لاستیک متفاوت از هیدروکربور و همراه با دود شدید است، تصریح کرد: این امر ممکن است سبب نگرانی، استرس در جامعه پیرامون شده باشد که اعلام میدارم جای نگرانی ندارد.

بخشی از مواد انبار BDSR پتروشیمی بندر امام تخلیه شد
            
مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) گفت: بخشی از مواد همان ساعات اولیه تخلیه شد، اما از آن جا که آتش به سرعت گسترش یافت، امکان تخلیه حجم زیاد مواد وجود نداشت.امید شهیدی نیا با بیان این که آتش در ضلع جنوب و جنوب غربی کماکان ادامه دارد، گفت: تمرکز کنونی برای خاموش کردن آتش هم اکنون در ٢ ضلع جنوب و جنوب غربی است.
 
وی با اشاره به این که آتش در دیگر بخش ها اطفا شده است، تصریح کرد: ٥٠ تا ٦٠ درصد انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام خاموش شده است. فرمانده مدیریت بحران اعلام کرد: انباری که دچار حریق شده است، پنج هزار و ٤٠٠ مترمربع مساحت دارد و چهار هزار و ٧٠٠ تن مواد لاستیک مصنوعی در آن موجود بوده است که بخشی از مواد همان ساعات اولیه تخلیه شد، اما از آن جا که آتش به سرعت گسترش یافت، امکان تخلیه حجم زیاد مواد وجود نداشت.

شهیدی نیا اطمینان دادکه واحدها و مخازن همجوار محل حادثه ایزوله شده است و خطری متوجه دیگر بخش ها نیست. وی ادامه داد: تلاش این است که با لودرهای موجود مواد  از انبار مورد نظر خارج و هر چه زودتر آتش خاموش شود. فرمانده مدیریت بحران در ادامه یادآور شد: ١٢ ماشین آتش نشانی و بیش از ٦ لودر در محل حادثه مستقر هستند و تلاش داریم تا تعداد بیشتری ماشین آتش نشانی و لودر به محل اعزام شود.

شهیدی نیا گفت: آتش در ساعت ١٧ و چهار دقیقه بعد ازظهر روز شنبه (١٦ مردادماه) رخ داد و از همان ثانیه های نخست نیروهای آتش نشانی بندر امام و نیروهای پشتیبانی از منطقه به محل اعزام شدند و عملیات اطفای حریق آغاز شده است.

نشست کمیته بحران شامگاه شنبه با حضور مرضیه شاهدایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دیگر مدیران ارشد در محل مجتمع پتروشیمی بندر امام برگزار شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:
آتش انبار محصول لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندرامام خاموش شد
            
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مهار کامل و خاموش شدن شعله های آتش انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) مجتمع پتروشیمی بندر امام خبرداد. مرضیه شاهدایی بامداد امروز (یکشنبه، ١٧ مردادماه) اعلام کرد که آتش سوزی انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان و نیروهای عملیات اطفای حریق حاضر در محل حادثه، به طور کامل مهار و خاموش شد.

وی افزود: با کمک خداوند متعال و تلاش همه آتش نشانان و مدیریت دست اندر کاران آتش سوزی انبار BDSR کنترل و خاموش شد، به امید خدا در نخستین فرصت دلایل آتش سوزی اعلام و میزان خسارت های وارده برآورد می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار