اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
نشست هیئت‌ رئیسه دانشگاه شهید چمران و اصحاب رسانه/ رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خبرنگاران در توسعه جامعه نقشی بی‌بدیل دارند
اصحاب رسانه به دلیل نگاه از بیرون به مجموعه دانشگاه ضعف‌ها و کاستی‌ها را بهتر دیده و در انعکاس آن به مدیران دستگاه‌ ها...

نشستی با حضور هیئت‌ رئیسه دانشگاه شهید چمران و اصحاب رسانه استان در سرای نارنجستان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 

ندا شفیعی: تعامل هر چه بیشتر رسانه ها با دانشگاه شهید چمران

به گزارش شوشان ، در ابتدای این نشست ندا شفیعی مدیر روابط عمومی و مشاور رییس دانشگاه شهید چمران اهواز  برگزاری چنین جلساتی بین دانشگاه و اصحاب رسانه را ضروری دانست و خواستار تعامل هر چه بیشتر رسانه ها با دانشگاه شهید چمران شد.



دکتر غلامحسین خواجه: نقش رسانه‌ها در جامعه کمتر از دانشگاه‌ها نیست

دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی ، گفت: : شهید صارمی با ایفای رسالت خود در عرصه خبرنگاری ‌برگی زرینی در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رساند .

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گردهمایی و برگزاری نشست هم اندیشی را قدردانی از زحمات یک ساله اصحاب رسانه و خبرنگاران عنوان کرد و افزود: دانشگاه شهید چمران جهت پیشبرد اهداف خود به خبرنگاران نیاز دارد و اصحاب رسانه با پیدا کردن نقاط ضعف و گوشزد کردن آن، می توانند در رفع نقایص و خدمت رسانی بهتر کمک شایانی نمایند. خواجه همچنین نقش رسانه ها را در انعکاس اخبار دانشگاه شهید چمران بسیار پررنگ و خوب ارزیابی کرد.

خواجه افزود: نقش رسانه‌ها در جامعه کمتر از دانشگاه‌ها نیست و چه‌بسا اصحاب رسانه به دلیل نگاه از بیرون به مجموعه دانشگاه، ضعف‌ها و کاستی‌ها را بهتر دیده و در انعکاس آن به مدیران دستگاه‌ ها برای حل مشکلات تأثیرگذار هستند.


در ادامه این نشست ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز با تبریک روز خبرنگار ، از حمایت اصحاب قلم و رسانه بابت اطلاع رسانی و انعکاس اخبار در استان تقدیر و تشکر کرد.


همچنین ابراهیم حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران در این نشست با تبریک روز خبرنگار ، شهید صارمی را نمونه بارز یک خبرنگار کامل و دلسوز بیان کرد و گفت:از خبرنگاران بابت پوشش اخبار حوزه پژوهشی و فرهنگی دانشگاه شهید چمران و انعکاس آن در جامعه تشکر میکنم. 

دکتر ابراهیم حاجی دلو گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز این آمادگی را دارد در بخش‌های مختلف همکاری‌های لازم را با رسانه‌های استان داشته باشد.


در ادامه حسین حسین‌نژادیان مسئول روزنامه نور خوزستان گفت: از سال گذشته خانه مطبوعات استان خوزستان با تشکیلاتی جدید فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در بخش‌های تخصصی و آموزشی با خانه مطبوعات همکاری داشته باشد.


محمد جعفر فلسفی سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان  نیز در این نشست بیان کرد: در استان خوزستان فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری در بخش‌های مختلف وجود دارد که با همکاری هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می‌توان اقدامات مؤثری در این بخش‌ها داشت.


در ادامه ابراهیم افتخار سرپرست روزنامه جمهوری در استان خوزستان نیز عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند و دانشگاه شهید چمران اهواز می‌توان در تحقق این شعار نقش مؤثری داشته باشد.

وی افزود: جامعه دانشگاه و حوزه را مرجع می‌داند و باید به‌دوراز مسائل سیاسی و جناحی از ظرفیت این دو نهاد علمی استفاده شود.

سرپرست روزنامه جمهوری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به دانشجویان و دانشگاه‌ها نگاهی ویژه داشته‌اند و در تمامی سخنرانی‌های خود در جمع دانشجویان به تمامی سؤالات پاسخ داده‌اند.


همچنین حسن فارسی زاده سرپرست روزنامه اطلاعات نیز با اشاره به شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: بسیاری از بزرگان کشور در این دانشگاه تحصیل‌کرده‌اند و به این مسئله نیز افتخارمی کنند.

وی همچنین خواستار همکاری هرچه بیشتر دانشگاه و رسانه‌ها شد و گفت: رسانه‌ها بهترین جا برای انعکاس اخبار و دستاوردهای علمی و پژوهشی استادان دانشگاه‌ها هستند.


محمدرضا ایزدی از پیشکسوتان عرصه خبر استان خوزستان نیز در این نشست بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی نقش مهمی در تعالی و شکوفایی جامعه دارند.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای برای جمع‌آوری مقالات اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز شد و افزود: در این راستا خانه مطبوعات استان خوزستان نیز می‌تواند با دانشگاه شهید چمران اهواز همکاری‌های لازم را داشته باشد.


سید علی موسوی نسب سرپرست روزنامه سایه نیز با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات کشور، اظهار کرد: بی‌شک در حال حاضر مدیران در شرایطی بسیار سختی مشغول به کار هستند و انتظار از جامعه آموزشی استان و بالأخص دانشگاه شهید چمران اهواز نیز این است که در این خصوص با مدیران اجرایی استان همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

محسن بهاروند مسئول خبرگزاری ایرنا خوزستان  نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهدا و جانبازان عرصه رسانه کشور افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در طی سال‌های پس از انقلاب بیش از 70شهید و جانباز را به کشور تقدیم کرده است اما هیچ‌گاه به خوبی به شخصیت این بزرگ‌مردان پرداخته نشده است.

وی اظهار کرد: روز خبرنگار نباید به مراسمی سمبلیک تبدیل شود زیرا خبرنگاران رسالتی مهم بر دوش دارند و برای توسعه و آبادانی کشور از هیچ کوشش فروگذار نیستند.

رضا علیجانی رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان نیز گفت: ظرفیت‌های موجود در دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تواند به توسعه استان در بخش‌های فرهنگی،اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... کمک کند.

گفتی است در این نشست سایر خبرنگاران استان خوزستان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص افزایش همکاری‌ها با دانشگاه شهید چمران اهواز پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار