اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان زندانهای استان با حضور آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، مقدم فرمانده بسیج ادارات استان و پوستچی مدیرکل زندانهای خوزستان  و با شرکت ۶۰ نفر از پرسنل در ۶ رشته به میزبانی  مرکز آموزش منطقه ۳ زندانهای کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان ، آیت الله حسن زاده با اشاره به سختی کار در زندانها گفت: کارکنان با افرادی در ارتباط و مسئولیت دارند که مجرم هستند یا متهم یا افرادی که تمام عمرشان را باید در زندان باشند.

زندانیان کسانی هستند که از نظر رفتاری و به طبع روحی آسیب دیده اند و بسیاری از آنها کسانی هستند به جامعه آسیب رساندند؛ بنا براین کار با این قشر سخت و دشوار است و خروجی آن هم برای خود زندانیان مهم است و هم برای جامعه که باید پذیرای این افراد باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان آنچه انبیاء الهی روش و سیره یشان بود از هدایت هیچ کس نا امید نبودند افزود : نباید فردی که در جامعه به دلیل بروز جرمی از هدایت آن بیخیال شویم، همه افراد برای جامعه مهم و دارای اهمیت هستند.

وی افزود : ما زمانی در کار پیروز خواهیم بود که دچار روز مرگی نشویم ، اگر کسی را هدایت کردیم و در مسیر آوردیم بسیار مهمتر از این است که فردی که در حال مرگ است نجات دهیم.

آیت ا… حسن زاده با بیان اینکه چند وظیفه در قبال قرآن داریم از جمله تلاوت، قرائت ، تلاوت مجلسی استماع  گفت : عمل به قرآن که مرجع نهایی و حجت بزرگ خداوند متعال برای همه انسانهاست باید در تمامی شعون زندگی مرجع باشد

حسن زاده تصریح کرد:در زندانهای خوزستان به واسطه مدیریت دلسوزانه پوستچی اقدامات خوبی برای احیاء و باز تربیتی زندانیان صورت گرفت که جای تشکر و قدر دانی دارد.

در ابتدای این مراسم ایگدر معاون سلامت ، اصلاح و تربیت زندانهای استان هم گفت : وظیفه اصلی سازمان زندانها نگهداری مجرمینی است که از سوی مراجع قضایی معرفی می شوند و در کنار آن رسالت بازپروی و اصلاح و بازگشت سعادمندانه آنان به جامعه را نیز عهدار است.

ایگدر با بیان اینکه کارکنان زندانها در عین گمنامی سهم بزرگی در امنیت جامعه دارند افزود : زندانی پس از اینکه وارد زندان می شود برای آن تشکیل پرونده شخصیتی می شود و با توجه به نیازهای آن برنامه های اصلاحی و تربیتی برایش اقدام می شود.

ایگدر تصریح کرد: با اقدامات مددکاری سعی شده است استرس زندانی را در بدو ورود کاهش دهیم و با پیگیری اقدامات قضایی زمینه را برای اصلاح و بازپروری آنان فراهم کنیم. در مجموعه فرهنگی و تربیتی زندانها مباحث مختلف قرآنی در حال اجراست به نحوی که در سال گذشته بیش از ۱۴ مقام کشوری در این زمینه کسب کرده ایم.

وی بیان نمود : از ابتدای سال ۹۴ تا کنون بیش از ۴۸۰۰ زندانی حافظ قرآن کریم در سامانه ثبت اوقاف شده است که ۵۰ نفر از آنان حافظ کل هستند.

در پایان این دوره از مسابقات در رشته های قرائت، اذان، مفاهیم، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پانزده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل به ترتیب کاظم آذر پیرا، رحیم شریفی، محمدرضا شوهانی، صادق عفری، رحیم حمید، امین حزباوی، محمدسیلاوی، هادی چنانی و حمید چنانی موفق به کسب مقام برتر شدند.


برچسب ها: زندان ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار