اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
اهواز - ایرنا - مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با اشاره به تمایل بسیاری از گردشگران خارجی برای دیدن از جاذبه های گردشگری استان گفت: باید زمینه جذب این گردشگران را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا رضایی سه شنبه در همایش نقش صنعت حمل و نقل در توسعه گردشگری استان در سرسرای اجتماعات فرودگاه اهواز اظهار کرد: نباید تنها مردم استان را به سفر به کشورهای خارجی تشویق کنیم بلکه باید در جذب گردشگران خارجی تلاش نماییم تا ارز آوری در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به نشستی که اخیرا با مسئولان گردشگری و فرودگاه کشور گرجستان داشته است، افزود: افرادی که از کشور گرجستان به خوزستان آمدند، از برنامه اعزام گردشگر به استان خوزستان استقبال کردند چرا که این استان مکان های دیدنی و جاذبه های بسیاری دارد.

رضایی گفت: اگر شرکت های مسافرتی بتوانند این تردد مسافر به استان خوزستان را سریعتر انجام دهند، یقینا گردشگران خارجی نیز استقبال خوبی خواهند داشت.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان با تاکید بر اینکه صنعت توریسم را باید در همه جوانب در نظر بگیریم، یادآور شد: گردشگری که وارد استان می شود از همه خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی استان استفاده می کند و این امر منحصر به حمل و نقل هوایی نیست.

وی ادامه داد: باید همه مسیرهای تردد مسافران را ساماندهی و توسعه داد که در جذب توریست شاهد رشد بیشتری باشیم. رضایی فرودگاه اهواز را پنچمین فرودگاه کشور از نظر تعداد پرواز و جابه جایی مسافر دانست و گفت: در این فرودگاه روزانه 82 پرواز رفت و برگشت انجام می شود که این تعداد در سال گذشته 52 پرواز بود. وی ادامه داد: در استان خوزستان با داشتن دو فرودگاه مستقل اهواز و آبادان، پس از فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران و شهید هاشمی مشهد، بیشترین پروازها در این استان انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان گفت: فرودگاه آبادان نیز هشتمین فرودگاه مهم کشور است که پروازهای خارجی کویت و شارجه از این فرودگاه انجام می شود.

فرودگاه اهواز در سال 1339 توسط شرکت نفت تاسیس و در سال 1341 تحویل سازمان هواپیمایی کشور شد.

در حال حاضر شرکت های هواپیمایی دبی، ایروان، گرجستان و استانبول در فرودگاه اهواز پروازهای هفتگی دارند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار