شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
هیات بیماران خاص برای افرادی فعالیت می کند که شاید آخرین آرزوی آن ها برای خروج از انزوا و بازگشت به جامعه، حضور در عرصه های ورزشی باشد.
 رئیس هیات پیوند اعضا و بیماران خاص خوزستان گفت: دومین مرحله المپیاد ورزشی بیماران خاص با هدف ایجاد انگیزه و توسعه ورزش همگانی با حضور 120ورزشکار استان فردا یکشنبه در باغملک برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، کیامرث حاجی زاده روز شنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان در خصوص برگزاری دومین المپیاد ورزشی بیماران پیوند اعضا در استان اظهار کرد: هیات بیماران خاص برای افرادی فعالیت می کند که شاید آخرین آرزوی آن ها برای خروج از انزوا و بازگشت به جامعه، حضور در عرصه های ورزشی باشد.

وی افزود: به همین منظور دومین مرحله المپیاد ورزشی بیماران خاص از روز یکشنبه به مدت دو روز درمنطقه سیاحتی و فرهنگی امامزاده عبدالله شهرستان باغملک برگزار می شود.

رئیس هیات پیوند اعضا و بیماران خاص خوزستان ادامه داد: این مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان استان و آموزش و پرورش با حضور120 ورزشکار از سراسر استان در رشته های دارت، تیراندازی و شطرنج برگزار می شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به همکاری مسئولان استانی نخستین دوره این المپیاد نیز در سال گذشته باحضور یکصد نفر از بیماران خاص سراسر استان در شهرستان شادگان برگزار شد. حاجی زاده اظهارکرد: برنامه های ورزشی فدراسیون جهانی پیوند اعضا تنها ویژه این بیماران است اما در کشورما فدراسیون بیماران خاص در جهت افزایش امید به زندگی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی بیماران خاص را نیز زیرپوشش دارد. 

وی ادامه داد:همانگونه که افراد سالم در رشته های مختلف قهرمانی حضور می یابند بیماران خاص نیزتمایل زیادی برای حضور در این عرصه و قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی دارند. وی افزود: باتوجه به این که آمار دیابت در جامعه رو به افزایش است نیاز است که این بیماران خاص در عرصه ورزش حضوریابند تا شاید بخشی از مشکلات روحی آن ها برطرف شود.

رئیس هیات پیوند اعضا و بیماران خاص خوزستان گفت: بیماران تالاسمی،هموفیلی، دیابتی، دیالیزی، ام اس و پیوند اعضا از جمله بیماری هایی است که هیات استان زیرپوشش قرار داده و به صورت مستمر برای این افراد مسابقات برگزار می کند.

وی تصریح کرد: خوزستان در زمان حاضر با توجه به افزایش ازدواج های فامیلی درکمربند تالاسمی قرار دارد اما باتوجه به مشاوره های پیش از ازدواج، آمار این بیماری رو به کاهش بوده و ما نیز با تشویق این بیماران با ورود در عرصه ورزش به نوعی در آنها ایجاد انگیزه می کنیم.

حاجی زاده خدمت به بیماران خاص را یک عبادت دانست و افزود: انتظارمی رود مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان همان گونه که تاکنون در راستای خدمت به این بیماران خاص گام های موثری برداشته اند بازهم در این جهت هیات استان را یاری کنند.

وی همچنین به نقش برجسته رسانه ها در شناساندن این هیات به بیماران خاص جامعه استان اشاره کرد و گفت: رسانه ها و بخصوص صدا و سیمای استان در جهت شناساندن این هیات به مردم و بخصوص بیمارانی که به دلایل مختلف در عرصه ورزش ورود نکرده اند نقش بسزایی داشتند.

رئیس هیات پیوند اعضا و بیماران خاص خوزستان ادامه داد: همچنین ازجمله مهمترین مکانیسم های تشویقی این هیات برای جذب بیماران خاص بیمه ورزشی 150 نفر برای نخستین بار در سطح استان بود که یکی از اقدام های مهم و تاثیرگذار به شمار می رود.

وی ادامه داد: تقدیر از مدال آموران و قهرمانان استان درچند نوبت در طول سال از دیگر برنامه های این هیات برای حمایت از این بیماران خاص بود. حاجی زاده همچنین به تشکیل بنیاد بیماران خاص در استان اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از این بیماران ، راه اندازی بنیاد بیماران خاص را در دستور کار داریم تا بتوانیم از طریق خیران استان، آنها را مورد حمایت مالی قرار دهیم. 

وی همچنین به حضور تنها نماینده استان در رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: رشته دو و میدانی تنها رشته ای است که دربحث پیوند اعضا دارای نماینده بوده و قرار است برای نخستین بار در رقابت های جهانی که اردیبهشت ماه سال آینده در کشور اسپانیا برگزار می شود حضور یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار